LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de service van computerland

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Niels Mulder

Problemen met de service van computerland

Ongelezen bericht door Niels Mulder »

In januari 2003 heb ik bij Computerland Utrecht een computer gekocht voor 2700 euro.
Sindsdien ben ik al 9 keer terug geweest met de computer vanwege diverse problemen.
Het laatste probleem was een probleem met het moederboard.
Nadat mijn moederboard 4 weken weggeweest is voor reparatie zit ik nu nog steeds met een computer die niet werkt.
Computerland wil de computer wel nakijken maar rekent daar 45 euro voor. Als alternatief zou ik het moederboard eruit moeten halen en alleen daarmee langs moeten komen, die zouden ze dan gratis onderzoeken. (maar het moederboard komt net terug van asus en zou dus in orde moeten zijn)

Ik wordt zo langzamerhand wanhopig met deze computerfirma.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen bij Computerland en hoe zijn jullie eruitgekomen?

sjod

Re: Problemen met de service van computerland

Ongelezen bericht door sjod »

Heb je de hele PC bij Computerland gekocht, of alleen het moederbord?
Want als je de complete PC bij ze hebt gekocht dan moeten ze natuurlijk de PC kosteloos nakijken (mits het niet aan de software ligt).

En niet te vergeten, wat is het probleem. Misschien kan ik u helpen via dit forum of over de mail

niels mulder

Ongelezen bericht door niels mulder »

Ik heb de hele pc bij computerland gekocht.

Aan de software kan het niet liggen want zelfs windows kan zijn installatieprocedure niet voltooien.
Tijdens het opstarten/installeren van windows blijft alleen de _ knipperen linksbovenin het scherm en verder gebeurd er niks.

Computerland weigert gratis naar deze pc te kijken omdat zij zich schuil houden achter 1 jaar garantie van hun kant.

sjod

Is het laatste probleem opgetreden binnen de garantietermijn? Zo, ja dan heb je recht opgratis reparatie, dit geldt ook als de vorige problemen met het huidige probleem te maken hebben, echter is dit helaas moeilijk aan te tonen.

Waar blijft hij hangen bij de installatie? Kopieert hij wel eerst de installatie bestanden naar de harde schijf, of blijft hij in de setup hangen?

Wat voor een configuratie heb je (moederbord, mem, proc, voeding, VGA, HD)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je Asus moederbord kent al een garantie van 3 jaar.
Dat geldt ook voor processoren van Intel en AMD.
Behuizingen, vaak ook 2 jaar.

Bij diverse andere onderdelen zal ook een garantietermijn gelden langer dan 1 jaar, die door Computerland als basis wordt gehanteerd. Het is dan van de ZOTTE dat een klant de onderdelen uit zijn systeem moet gaan halen, met alle risico van dien, zoals opblazen van onderdelen (statische electra) en verwijderen van processor/koeler.

Overigens na even op site van Computerland te kijken, is interessant hun algemene voorwaarden, punt 2, die nogal klantonvriendelijk zijn, en over de inhoud waarover ook al op vele forums aandacht is besteed.
Waarschijnlijk zit hier het probleem, en zal je daartegen in verweer moeten komen.
Succes.
---------------------------------------------------------------------------------
2. Garantie

De standaard door ons geboden garantieduur is 1 jaar. Dit is vermeld op uw aankoopfactuur. Voor gebruikte artikelen, harddisken kleiner dan 40 GB, notebook-accu's en CD-Rom spelers lager dan 52 Speed geldt een standaard garantieperiode van 3 maanden. Sommige artikelen krijgen van de producent een langere garantie. Computerland zal u daarover informeren indien dat bij door u aan te schaffen artikelen van toepassing is. Ook is het mogelijk dat u voor 2 extra jaren volledige garantie en nazorg met ons afsluit. Voor normale artikelen (geen CD/DVD-Writers, printers en scanners) en systemen bedraagt deze voorziening 4% van uw aankoopbedrag. De totale garantieperiode komt daarmee op 3 jaar inclusief onderdelen en arbeidsloon. TFT schermen kunnen last hebben van zogenaamde 'dode pixels'. Tot een bepaald aantal vallen deze buiten de garantie. Deze pixel tolerantie verschilt per merk. Computerland kan u hierover indien gewenst verder inlichten.

resp0014931

Ongelezen bericht door resp0014931 »

Ook ik heb problemen met service van een PC zaak in mijn woonplaats.
Betreft ook een moederbord.Na 4 maanden was de batterij kapot zodat alles in het honderd liep. Ze hebben na weken pas er een andere batterij in gezet maar die werkte ook niet goed. Pc schoon gemaakt(wel betalen) maar het lag aan het moederbord zelf. Nu hebben ze er een moederbord in gezet dat achteraf hoogstwaarschijnlijk een 2de hands bord is.Ik had een Shuttle bord en nu een totaal ander merk.(Triton)
Ik heb een aangetekende brief naar computerzaak gestuurd en hen in gebreke gesteld en geeist een gelijkwaardig moederbord te plaatsen.
Ze willen wel een moederbord erin zetten maar ik moet zelf voor de kosten opdraaien o.a. voorrijdkosten en werkloon, en ik moet de Pc nadien zelf installeren.Ben een leek op computer gebied.
Deze zaak is nu bij Bureau van Rechtshulp in behandeling en de afloop nog niet bekend. Ik heb nog tot 29 november garantie.
Misschien een idee om ook een aangetekende brief te sturen?

niels mulder

reactie op sjod:

Het probleem is opgetreden na 1,5 jaar. Dit is dus buiten de garantietermijn van computerland.

Als je de windows cd erinstopt worden er eerst wat dingen geladen en kan je ook op F6 drukken voor raid-controller e.d. Daarna wordt het scherm even zwart (normaal maar een paar seconden) en op dat punt stopt de computer met reageren.

En dit is de configuratie:
asus a7v8x
512 mb ddr333 ram van twinmos
amd 2700+
giga-byte radeon 9800 pro grafische kaart
standaard 360 W voeding van een chieftec bigtower
er zitten 2 harde schijven in: wd 120GB sata en wd 80GB ide

Gast

Men neme componenten die een garantietermijn kennen van 2 en 3 jaar.
De zaak bouwt alles voor ons samen.
En zie: voor de som der delen geldt nu een garantietermijn van slechts 1 jaar.

Vraag Computerland je dat maar eens uit te leggen.

Ben benieuwd hoe ze deze vierkante cirkel recht praten.

sjod

Hoogst waarschijnlijk wil je Windows op je S-ATA schijf installeren?

Hiervoor moet je wel eerst drivers installeren. Dit doe je door op de eerder genoemde F6 te drukken (raid controller) en dan de drivers vanaf dolppy te installeren.

De drivers vind je op www.asus.com.tw of op je moederbord CD.

Als dit het niet oplost hoor ik het wel

niels mulder

ja het klopt dat je voor de sata schijf drivers moet installeren
maar met alleen een ide schijf aangekoppeld blijft het probleem zich voordoen. Het maakt dus niet uit welke schijf ik er in doe het werkt niet op die manier helaas.
Hopenlijk heb je nog meer ideeen sjod.
(ps als ik knoppix probeer te starten vanaf een cd stopt knoppix ook op het moment dat er even overgeschakelt wordt op het zwarte scherm, er staat dan wel het knoppix logo en iets van knoppix wordt gestart maar verdergegaan word er ook niet)

Ik heb ook een aangetekende brief al naar computerland gestuurd en het is dus ook afwachten wat de reactie daar op zal zijn.

Gast

MMM, raar.

Doe eens een memtest van 5 passes www.memtest.org

En beschik je over de mogelijkheid om een andere VGA kaart te proberen?

sjod

Sorry mijn naam hierboven vergeten te vermelden :D

niels mulder

Memtest geeft geen fouten aan. (ik had de geheugenmodules ook al verwisseld met een andere pc)

En met een radeon 9600 kaart uit de computer van mijn vader blijft het probleem hetzelfde.
Maar als ik mijn grafische kaart in de pc van mn vader zet doet ook die pc het niet.

En ik heb alle onderdelen nu al losgehaalt zo'n beetje en verwisseld met andere maar de computer blijft hetzelfde probleem geven.

Hopenlijk weet je nog meer mogenlijke problemen sjod.

sjod

Hmm, wordt steeds lastiger.

Je kunt nog proberen:

- Bios update van je moederbord, en dan gewoon bios defaults laden.
- Met een andere voeding testen
- Met een andere proc testen (als daar mogelijkheid voor is).
- Test diagnose van je hd (te vinden op de site van de fabrikant).

Post dit ook eens op http://gathering.tweakers.net

Je bent inderdaad in een knap lastig pakket gekomen. Als je het gepost hebt op tweakers. Wil je delink dan mailen naar [email protected]

Gesloten