LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met Medion laptop
Problemen met Medion laptop
Op 27 december heeft mijn toen 12 jarige dochter van de kerstfooi van Oma bij de Aldi een Medion laptop gekocht. Het ging om de Medion Akoya P 7628 met serie nr 13 APE5057536
Intel I5-3230 met dvd drive en losse video kaart Nvidea Geforce GT740MMD
De kostprijs was toen 599,00euro.
Het was een 17 inch laptop waar ze goed haar spelletjes op kon spelen.
Bewust hebben we toen voor een Medion gekozen vanwege de goede service.
Binnen 1 jaar hadden we echter al problemen met het toetsenbord, na contact opgenomen te hebben met Medion werd de laptop opgestuurd en werd het probleem opgelost(nieuw toetsenbord)
Na een periode van een week of 4 was hij weer gerepareerd terug, keurig geregeld.
Om het verhaal niet te lang te maken: Hij is inmiddels nog 2x daarna voor het zelfde probleem terug geweest en telkens keurig gerepareerd.
Vorig jaar oktober/november begon het weer, uiteraard weer contact opgenomen met Medion, men wilde hem wel weer repareren, maar onderhand vroeg men zich af of dit zinvol was, gezien het verleden.
Men stelde voor om hem af te voeren en conform regeling van Medion een “gelijkwaardige laptop” te leveren en mocht die er niet zijn dan zou de oude laptop gecrediteerd worden en kregen we het bedrag ter hoogte van de dagwaarde retour.
Telefonisch werd door een medewerker verteld dat er vrijwel altijd wel een gelijkwaardige laptop geleverd kon worden al kon men dat pas zeggen als de oude terug gestuurd werd. Ook kon men niet bij voorbaat zeggen wat het bedrag van de creditatie zou worden.
Omdat Medion een groot bedrijf is heb ik besloten de gok te wagen en is de laptop opgestuurd.
Als vervanger kreeg ik de MD60123 aangeboden, een 17 inch laptop met i3 processor en Ssd schijf, maar geen NVidea kaart in plaats daarvan een onboard kaart van Intel.
We hebben hem nu ongeveer een maan in bezit, maar hij is ongeschikt voor spelletjes en daar had mijn dochter hem voor gekocht.
Onlangs nog een keer contact opgenomen met Medion, helaas zonder resultaat ze verzekeren mij dat ze echt geen betere hebben en als ik niet tevreden ben kan ik alsnog 250 euro krijgen………….alsof mijn dochter daar een gelijkwaardige laptop voor kan kopen.
Ik heb een officiële klacht ingediend, maar dat heeft helaas geen resultaat opgeleverd.
Wat kan ik nog ondernemen ?
Binnen 1 jaar hadden we echter al problemen met het toetsenbord, na contact opgenomen te hebben met Medion werd de laptop opgestuurd en werd het probleem opgelost(nieuw toetsenbord)
Na een periode van een week of 4 was hij weer gerepareerd terug, keurig geregeld.
Om het verhaal niet te lang te maken: Hij is inmiddels nog 2x daarna voor het zelfde probleem terug geweest en telkens keurig gerepareerd.
Vorig jaar oktober/november begon het weer, uiteraard weer contact opgenomen met Medion, men wilde hem wel weer repareren, maar onderhand vroeg men zich af of dit zinvol was, gezien het verleden.
Men stelde voor om hem af te voeren en conform regeling van Medion een “gelijkwaardige laptop” te leveren en mocht die er niet zijn dan zou de oude laptop gecrediteerd worden en kregen we het bedrag ter hoogte van de dagwaarde retour.
Telefonisch werd door een medewerker verteld dat er vrijwel altijd wel een gelijkwaardige laptop geleverd kon worden al kon men dat pas zeggen als de oude terug gestuurd werd. Ook kon men niet bij voorbaat zeggen wat het bedrag van de creditatie zou worden.
Omdat Medion een groot bedrijf is heb ik besloten de gok te wagen en is de laptop opgestuurd.
Als vervanger kreeg ik de MD60123 aangeboden, een 17 inch laptop met i3 processor en Ssd schijf, maar geen NVidea kaart in plaats daarvan een onboard kaart van Intel.
We hebben hem nu ongeveer een maan in bezit, maar hij is ongeschikt voor spelletjes en daar had mijn dochter hem voor gekocht.
Onlangs nog een keer contact opgenomen met Medion, helaas zonder resultaat ze verzekeren mij dat ze echt geen betere hebben en als ik niet tevreden ben kan ik alsnog 250 euro krijgen………….alsof mijn dochter daar een gelijkwaardige laptop voor kan kopen.
Ik heb een officiële klacht ingediend, maar dat heeft helaas geen resultaat opgeleverd.
Re: Problemen met Medion laptop
terug naar de aldi. zij zijn verkoper, dus verantwoordelijk voor het product.
Ongeschikt voor spellen? Wat voor zware games speelt je 13 jarige dochter?
Minecraft en soms de sims
Dus dat valt mee, maar vooral bij minecraft, hangt het systeem regelmatig.
Dus dat valt mee, maar vooral bij minecraft, hangt het systeem regelmatig.
Hoe oud is die laptop nu precies? Klinkt namelijk alsof het meer dan een jaar is... en afhankelijk van de chipset is die prima voor spelletjes. Designaties als i3, i5 en i7 zeggen ook niet alles.Doodles schreef:Op 27 december heeft mijn toen 12 jarige dochter van de kerstfooi van Oma bij de Aldi een Medion laptop gekocht. Het ging om de Medion Akoya P 7628 met serie nr 13 APE5057536
Als je namelijk echt zware games wil spelen is een laptop (zeker 1 van €599) echt niet "goed" genoeg. Of er nu een extra video chip in zit of niet maakt ook niet altijd uit.
Deze zou maximaal een halfjaar zijn, maar de oorspronkelijke is net 3 jaar geweest.
Die extra GPU in de oude laptop, de Geforce GT740M, is er eentje uit 2013. Dat is dus voor een laptop van eind 2016 toch iets van een budgetkeuze, net als die i5 processor van de Ivy Bridge serie die ook uit 2013 stamt. Dat is verder niet gek, aangezien Medion voor 599 euro er ook nog een 17"scherm bij in moet bouwen etc.
En ik weet niet om welke versie van the sims het gaat, maar een 740M is nét aan afdoende om the sims 4 te kunnen spelen lees ik hier.
Daarnaast is de onboard videokaart van de vervangende laptop, grofweg vergelijkbaar met die dedicated 740M uit de vorige lees ik hier. Dat gecombineerd met een volledige SSD ipv een hybride harde schijf in het vorige model, en 8Gb vs 6Gb ram voor de oude, doet mij vinden dat de vervangende laptop wel vergelijkbaar is in dagelijks gebruik.
En ik weet niet om welke versie van the sims het gaat, maar een 740M is nét aan afdoende om the sims 4 te kunnen spelen lees ik hier.
Daarnaast is de onboard videokaart van de vervangende laptop, grofweg vergelijkbaar met die dedicated 740M uit de vorige lees ik hier. Dat gecombineerd met een volledige SSD ipv een hybride harde schijf in het vorige model, en 8Gb vs 6Gb ram voor de oude, doet mij vinden dat de vervangende laptop wel vergelijkbaar is in dagelijks gebruik.
Daar zal het nu te laat voor zijn. Aldi is slechts verantwoordelijk voor het geleverde product en dat product is nu in handen van Medion met vermoedelijk een kleine kans op terug ontvangen om alsnog naar de Aldi te gaan. De TS is immers ook al akkoord gegaan met de levering van de vervangende laptop.thecure schreef:terug naar de aldi. zij zijn verkoper, dus verantwoordelijk voor het product.
Een gelijkwaardige laptop is altijd lastig om te leveren. De geleverde laptop lijkt op ieder vlak veel beter te presteren dan de defecte laptop, op het grafische gedeelte na. Helaas voor de TS dat dit nu net hetgeen is waar de laptop goed op zou moeten presteren.
Misschien dat de TS met Medion in overleg kan om te kijken of een laptop geleverd kan worden met een betere grafische kaart waar de spellen wel op werken. En als dan ingeleverd wordt op andere punten, dat daar dan maar genoegen mee genomen moet worden. Bijvoorbeeld minder RAM, geen SSD of minder opslagruimte. Eventueel zelf met bijbetaling.
Als de laptop die oorspronkelijk gekocht was nu 3 jaar oud is, is het alternatief prima. Binnen 3 jaar kun je een laptop namelijk economisch afschrijven, dus als ze ook nog eens €250 restitutie bieden is dat een heel net aanbod.Doodles schreef:Deze zou maximaal een halfjaar zijn, maar de oorspronkelijke is net 3 jaar geweest.
Wat betreft de alternatieve laptop. Met een SSD en een nieuwe chipset met geïntegreerde graphics zit je helemaal niet slecht in vergelijking met een oude chipset met externe graphics en HDD.
Ik had een paar jaar terug ook een high-end laptop (€900+) met externe videokaart die ik nu heb vervangen met een business model Dell met i5u en geïntegreerde graphics. Toch draaien meerdere games stukken beter op de nieuwe chipset dan op de high-end laptop van een paar jaar oud.
Ik denk dat de problemen bij de spellen eerder servergerelateerd zijn dan laptop gerelateerd. Hier wordt ook Minecraft gespeeld...op tablets. De Sims wordt gespeeld op Chromebook. En probleem loos.