"Denk eerder dat jij wat tegen windows hebt dan omgekeerd."
Kip en ei verhaal, want dat ik wat tegen Windows zou hebben komt omdat ik juist altijd tegen allerhande problemen aanloop.
Die anderen dus kennelijk niet hebben (overigens valt me op kantoor wel op dat diegenen die de meeste problemen met het systeem hebben altijd hoog opgeven dat bij hen thuis alles zo voortreffelijk draait) of erg vinden.
Of gewoonweg beter met computers om kunnen gaan.
Maar als gewone computergebruiker wil ik helemaal niet geconfronteerd worden met een onwillig systeem.
Wil daarmee verre blijven van de bewering dat een Mac geheel foutloos zou zijn of geen verbeteringen mogelijk zijn - anders hoefde Leopard natuurlijk ook niet -, maar als ik daarmee dezelfde problemen die ik met Windows ondervind zou hebben zou ik na de eerste Mac er direct mee gestopt zijn.
Ja, misschien is het ook wel gewoon een kwestie van perceptie en ligt het verschil in het feit of iemand graag aan zijn computer knoeit en fouten tackelen juist als een liefhebberij ziet of iemand die gewoon wil dat iets doet wat er van verwacht wordt.
Zoals bijvoorbeeld iets willen installeren en de opmerking krijgen dat je geen administrator rechten hebt (terwijl je als zodanig ingelogd staat). En aangezien ik dat ook bij anderen op diverse systemen heb meegemaakt kan niemand mij wijsmaken dat Windows op dat gebied kennelijk niet vaker de weg kwijt is.
Desondanks, of ik een opmerking zoals in bijgaande link wordt gemaakt dat
Windows betiteld als "a backward concept!

" voor mijn rekening zou durven nemen, nee, daar acht ik mij totaal niet deskundig genoeg voor.
Dat soort opmerkingen laat ik aan anderen over die kennelijk diepgaander inzichten in de softwarewereld hebben:
http://blog.ceruleanstudios.com/?p=162