LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] procedure defect component doorsturen naar fabrikant

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BBCS
Contacteer:

Re: procedure defect component doorsturen naar fabrikant

Ongelezen bericht door BBCS »

Maar het is wel zo. :lol: :wink:

EddyP

Ongelezen bericht door EddyP »

Wat is die BBCS voor een ongelooflijke figuur. In 17 jaar computers repareren en bouwen ben ik nog nooit zo'n arrogante figuur tegengekomen.

Terwijl het Burgelijk Wetboek zo duidelijk is:

Een verkoper staat garant voor deugdelijkheid van de spullen die hij verkoopt. De rechten van de consument mogen door de verkoper op geen enkele manier aangetast worden.

Voor BBCS betekent dit: Wat je verkoopt, moet je garantie op geven. Idiote uitspraken dat de consument onzorgvuldig met de gekochte spullen is omgegaan moeten door de verkoper bewezen moeten worden, ik herhaal BEWEZEN!!!!!!!

Als je geen garantie wilt geven op iets, dan moet je het niet verkopen!!!

En hou in godsnaam eens op over die onzin van statische elektriciteit. Het doet alleen blijken dat je niet weet waar je het over hebt.

Voor de persoon die deze thread begon het volgende:

Als je gekochte item niet aan de normaal te stellen verwachtingen voldoet, bijvoorbeeld doordat het stuk is, dan moet je de verkoper de mogelijkheid geven binnen redelijke termijn voor een oplossing te zorgen. Als koper heb je niets te maken met de fabrikant!!! De verkoper is degene die garantie moet geven.

Dus: de verkoper via een aangetekend schrijven een termijn geven waarbinnen hij het probleem moet worden opgelost. Verder in dit schrijven zetten dat de verkoper in gebreke blijft als hij niet op tijd voor een oplossing zorgt.

Geen oplossing op tijd (en dus geen gezeur over fabrikanten en geen gezeur over dat het jouw schuld is dat het stuk is gegaan) en een verkoper die je je geld niet teruggeeft, dan een gerechtsdeurwaarder inschakelen. (dit laatste kost jou geen geld)

Het moet eens ophouden met al die malafide bedrijven die de consument met allerlei onzin zijn recht proberen te onthouden!!!

BBCS
Contacteer:

Als koper heb je niets te maken met de fabrikant!!! De verkoper is degene die garantie moet geven.
Luister: omdat de koper zelf niet direct met de fabrikant te maken heeft, wilt nog niet zeggen dat de fabrikant dan maar niet bestaat!

Het is zo:

De klant gaat bij de winkelier de garantie claimen, en de winkelier claimt vervolgens de garantie bij de fabrikant.
Is logisch.

De wet omschrijft alleen dat de consument bij constatering van een probleem zich binnen een redelijk termijn (welke op 2 maanden gesteld is) bij de verkopende partij behoort te melden.
That's it.
Dat anderen dan maar gelijk zeggen dat de consument niks met de fabrikant te maken heeft, wilt nog niet zeggen dat het ook zo is.
De wet omschrijft helemaal niet dat de consument niks met de fabrikant te maken heeft en de wet omschrijft ook niet dat de winkelier het product niet naar de fabrikant voor garantie mag sturen.
Idiote uitspraken dat de consument onzorgvuldig met de gekochte spullen is omgegaan moeten door de verkoper bewezen moeten worden, ik herhaal BEWEZEN!!!!!!!
Sorry, maar als een klant een moederbord koopt en na 5 keer een defect moederbord en dat iedere keer bij verstrekking van een nieuw moederbord de klant terugkomt en aangeeft dat het moederbord niet deugd, dan wil ik alleen maar aangeven dat dan heel vaak de monteur ondeskundig bezig is, in plaats van dat het product ondeugelijk is.

Dat het niet keihard te bewijzen is, is punt 2.
Maar door ervaring weet je op een gegeven moment wel hoe diverse defecten ontstaan, alleen is dat niet keihard te bewijzen dat die klant dan ondeskundig de boel gemonteerd heeft.
Het moet eens ophouden met al die malafide bedrijven die de consument met allerlei onzin zijn recht proberen te onthouden!!!
Het moet eens ophouden met al die mensen die de consument meer rechten toekennen dan de consument werkelijk heeft.

Er wordt steeds gesproken over de wettelijke garantie.
Die bestaat in de Nederlandse wetgeving totaal niet, dus kan die ook niet geclaimd worden.

De Europese Richtlijn kent wel een wettelijke garantie, en die is 2 jaar.
De Nederlandse wetgever heeft die niet overgenomen.
De verjaringstermijn van de aansprakelijkheid van de winkelier is volgens de Europese richtlijn ook 2 jaar, en in Nederland is die gelijk aan de economische levensduur (gemiddelde levensduur).

Echter verwarren zeer veel mensen de zaken verjaringstermijn (dus de consumentenbescherming) en de wettelijke garantie met elkaar.
Dus zeggen veel mensen dat je als consument recht gedurende de gemiddelde levensduur recht op garantie hebt.
En dat is niet waar.
Men zegt dan dat dit van de uitspraak komt van het Quelle arrest, en dat is ook weer niet waar.

Non-conformiteit die gebaseerd is op de verwachting van de consument?
Klopt ook niet, omdat de Nederlandse wetboeken en de Europese richtlijn spreken over de non-conformiteit de koopovereenkomst.

De

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Eddy,

Op een of andere manier eindigt elk topic waar BBCS op reageert in een volstrekt verkeerde uitleg van de rechten van consumenten bij consumenten-verkoop.

Het maakt niet uit waar het topic over gaat. BBCS draait net zolang tot hij weer op zijn stokpaardje zit. BBCS moet onderhand wel een gigantische hoeveelheid materiaal hebben waar hij met eletronisch knippen en plakken makkeljk nieuwe bijdragen van kan maken. Alles is hierover al een keer gezegd, dus BBCS hoeft ook niks meer aan het historisch materiaal toe te voegen.

Natuurlijk heb ik er begrip voor dat in verband met de kredietcrisis er minder werk is voor BBCS en dat hij zich verveeld. Ik stel echter voor dat hij dan gaat hardlopen of fietsen in de polder, zodat zijn bovenkamer een keer goed kan doorwaaien.

PS. ik heb nog geprobeerd om de BBcode uit te schakelen, ik dacht dat die misschien was om berichten van BBCS te blinderen, maar dit is niet het geval

jor

Ongelezen bericht door jor »

seagoing racer2 schreef:Beste Eddy,

Op een of andere manier eindigt elk topic waar BBCS op reageert in een volstrekt verkeerde uitleg van de rechten van consumenten bij consumenten-verkoop.

Het maakt niet uit waar het topic over gaat. BBCS draait net zolang tot hij weer op zijn stokpaardje zit.
Helaas eindigt echt iedere vraag op het forum over garantie in werkelijk oeverloos geouweho*r van over dit onderwerp, BBCS vist in een ander topic kennelijk heel snaeky naar de positie van moderator op dit forum.Nu, zolang hij elk topic volkomen verziekt met zijn vaak uit zijn verband gerukte reacties die totaal niet stroken met het geldende recht zal dat niet gaan gebeuren. Degene die de vraag in eerste instantie om hulp kwamen stellen zijn allang afgehaakt door al zijn rookgordijnen over garantie.Bezoekers met een vraag over garantie komen om hulp en niet om te worden afgez*ken met loze ( soms zelfbedachte ) regeltjes.

BBCS
Contacteer:

De waarheid mag dus niet gezegd worden en iedereen luisterd liever naar iemand die precies zegt wat men wilt horen.

Jammer.

Dat ik hier zo wordt afgeschilderd heeft ook te maken dat ik juist niet datgene zeg wat men wilt horen.

Je moet hier altijd meegaand zijn en als men aangeeft dat de consument gedurende de gemiddelde levensduur recht op garantie heeft, dan moet hier gezegd worden: je hebt gelijk, en de degene die de regels juist goed uitzoekt moet zijn bek houden!

seagoing racer2

Beste,
Dat ik hier zo wordt afgeschilderd heeft ook te maken dat ik juist niet datgene zeg wat men wilt horen.
Nee hoor, dat komt omdat je
net een langspeelplaat met maar 1 groef bent.
Of een CD die blijft hangen in een track
Of een zanger met maar 1 liedje
Of een nieuwslezer zonder autocue
Of een krant met maar 1 artikel

Is het zo een beetje duidelijk.. :P

BBCS
Contacteer:

seagoing racer2 schreef:Beste,
Nee hoor, dat komt omdat je
net een langspeelplaat met maar 1 groef bent.
Of een CD die blijft hangen in een track
Of een zanger met maar 1 liedje
Of een nieuwslezer zonder autocue
Of een krant met maar 1 artikel

Is het zo een beetje duidelijk.. :P
Ik snap dat best. :wink:

Maar als er steeds mensen blijven die maar blijven zeggen dat wat de rechten zijn, terwijl dat niet zo is, dan zeg ik dat gewoon en blijf ik het gewoon zeggen.

Alleen kunnen veel mensen er schijnbaar niet tegen met wat ik zeg, omdat ik misschien wel gelijk kan hebben, en dat het betekent dat consumenten wel misschien veel minder rechten hebben dan steeds gezegd wordt. En daar kan men dan schijnbaar niet tegen.

Dus men moet hier gewoon zeggen wat men hier horen wilt en dat de degene die de waarheid spreekt moet dus zijn kop houden en krijgt een spreekverbod?
Dat is het wel waar het dan om draaid.

BBCS
Contacteer:

Zet die repeatknop eens uit!
Wil ik best doen, maar dan moeten die anderen die aangeven dat de consument ten aller tijden gedurende de gemiddelde levensduur recht hebben op garantie ook daarmee ophouden.

Zo simpel is het.

Ik moet zwijgen, terwijl de rest lekker doorgaat.
Ten 1e is het niet DE waarheid, maar JOUW waarheid, da's heel wat anders!
Het is niet mijn waarheid, maar wat er precies in de wetsboeken en Europese zaken staan.

Mij wordt verweten dat ik iedereen op het verkeerde been zet, terwijl de anderen dat juist doen en dat ik aangeef dat zij fout zitten, en moet ik maar gaan zwijgen.
Ten 2e is het onzin dat je hier alleen maar kan zeggen wat men horen wil.
Lijkt er ander wel heel veel op. :(
Jammer.

Ik zal er in ieder geval op letten om niet in een topic de berichten steeds te herhalen.

seagoing racer2

Beste,
Ik zal er in ieder geval op letten om niet in een topic de berichten steeds te herhalen.
Toch een compliment voor BBCS :lol: :mrgreen: :P

Hij trekt zich kritiek aan, iets wat je van veel forumleden niet kan zeggen

jor

seagoing racer2 schreef:
Hij trekt zich kritiek aan, iets wat je van veel forumleden niet kan zeggen
Even rekening houden dat BBCS dit al een keer( op een wat andere manier) eerder heeft beloofd( als je goed zoekt vind je het wel), echter bij het eerste de beste garantie-onderwerp gaat hij gewoon weer volledig los.Maar goed, het voordeel van de twijfel dan maar. :wink:
Of andere forumleden zich iets van kritiek aantrekken weet ik uiteraard niet, wel weet ik dat als een forumlid gefundeerde kritiek heeft op mijn reacties ik zeker zal bekijken of ik er soms naast zat. Mocht dat zo zijn ben ik niet te beroerd om toe te geven dat ik een fout maakte, iedereen maakt tenslotte fouten toch?
Intussen gaat het helemaal offtopic dus ik laat het hierbij.

Tombo2222

Ongelezen bericht door Tombo2222 »

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik heb meer duidelijkheid gekregen.

Jammer van de vele reacties die geen betrekking hadden op mijn onderwerp.

Wat mij betreft mag er een slotje op dit onderwerp...of werkt het zo niet? :wink:

thnx

jor

Tombo2222 schreef:
Wat mij betreft mag er een slotje op dit onderwerp...of werkt het zo niet? :wink:

thnx
Zo werkt het helaas (nog ) niet. Maar wat niet is kan nog komen. Bedankt voor de terugmelding.

Bulldog72

Ongelezen bericht door Bulldog72 »

Tombo2222 schreef:Hallo,

Ik heb computercomponenten gekocht bij Zercom uit Eindhoven.
Nu heb ik een defect component terug gestuurd naar Zercom.
Normale procedure is dat zij het component doorsturen naar de leverancier/fabrikant.
Nu heb ik van Zercom begrepen dat zij wachten met versturen naar de leverancier/fabrikant tot dat ze meer items hebben om te versturen. Het kan dus twee weken duren voordat ze het versturen.

Heeft iemand de kennis of dit überhaupt mag?

Zonder deze component heb ik niks aan mijn computer en betaal ik voor niks mijn internet provider en andere abonnementen die ik heb lopen voor mijn computer.

Groeten
Tombo2222
It looks like this bad monkey has been given a second chance. After months of exile I'm back it seems on the good graces of the mods :D I missed you Alfa, I really did. And what would this section be with BBCS. After reading this topic over I'm glad in some ways to see that the eternal debate rages on. So on with the show. :P

Zoals gewoon in de topics hier is de thread buiten koers geraakt. Om bij de issue van de TS te komen, het is volstrekt normaal dat distributors zoals Zercom gaat eertse een aantal producten vezamelen voordat ze gaan een RMA vraag indienden bij de fabrikant. Hier kan jij nix aandoen.

De "wet" (zoals het woord hier vak "gebruikt") heeft helder aan dat de verkoopende partij moet een oplossing bieden binnen een "redelijk tijd". En daar heb je het "redelijk tijd". In het algemeen is een "redelijk tijd" minder dan 6 weken. Als er meer tijd dan dat is voorbijgaan dan kan je best van Zercom eisen dat ze een andere passende oplossing bieden. Voordat kan je weinig doen en jou omgemak is niet echt relevant.

Wat het betreft anti-static pols bandjes er is helelaas wat overgedreven internet myth over. De nood voor anti-statisch voorzieningen zijn al lang niet zo belangrijk als internet myth doet mensen denken. Alleen in de allerergste scenarios kan een onderdeel genoeg statisch electricitiet opbouwen dat het zal componenten beschadigen als het woord "ontlaad". Hier bij mij op de reparatie afdeling woord de dingen nauwelijks gebruikt, met 0.0 consequenties. Overschat de hele verhaal over anti-statisch voorzieningen niet.

-Moederbord technician

Gesloten