Het is verstandig dat even bij een locale computershop te laten doen.
Er zijn meerdere soorten geheugen.
Ook werkt niet elke geheugensoort met ieder moederbord.
Je hebt geheugen met een enkele rij chips en met een dubble rij chips.
Het ene kan wel werken en het andere niet of vice versa.
Het zou zonde zijn als je wat koopt en het werkt niet.
Shops vragen meestal maar weinig geld voor het plaatsen van geheugen en je bent er zeker van dat je het juiste geheugen hebt.
Als je het toch zelf wil doen dan kijk je even op de site van de moederbord-fabikant welk geheugen compatible is met jou moederbord.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ratelderatel
Re: ratelderatel
Denk dat je dat inderdaad her beste kan doen. Wil je toch zelf weten welke erin zit kijk dan op www.geheugen.com daar staan alle geheugens op met afbeelding en beschrijving, Maar zonder enige basiskennis zou ik naar de computershop in de buurt gaan.
-
jiping
Oké
Ik heb er in ieder geval weer goede hoop op dat dit het probleem veroorzaakt en het dan toch redelijk goedkoop en eenvoudig te verhelpen is.
(Ik heb het net nog even nagevraagd en we hebben deze pc destijds alszijnde met 512 mb geheugen gekocht.
Maar de weergave van systeemeigenschappen liegt ook niet natuurlijk en die zegt 192.)
In ieder geval bedankt voor de hulp,
met een beetje geluk hoef ik straks niet meer soep te gaan koken of een wasje te draaien terwijl de pc een pagina opent...
Ik heb er in ieder geval weer goede hoop op dat dit het probleem veroorzaakt en het dan toch redelijk goedkoop en eenvoudig te verhelpen is.
(Ik heb het net nog even nagevraagd en we hebben deze pc destijds alszijnde met 512 mb geheugen gekocht.
Maar de weergave van systeemeigenschappen liegt ook niet natuurlijk en die zegt 192.)
met een beetje geluk hoef ik straks niet meer soep te gaan koken of een wasje te draaien terwijl de pc een pagina opent...
Er kan natuurlijk 1 strip defect zijn en als er 64mb geshared voor de videokaart in gebruik is dan kom je aan deze waarde.
Toch maar even naar laten kijken denk ik.
Toch maar even naar laten kijken denk ik.
-
jiping
Allemaal bedankt voor de tips!!
Succes in ieder geval en ik hoop dat als alles weer in orde is jij even laat weten wat het nu precies was.
Jor.
Jor.
[/quote]Mijn computer is de laatste tijd zo langzaam. [/quote]
[/quote]Een virus of spyware denk ik ook niet aan omdat mijn computer goed beveiligd is tegen virussen én spyware met alle gebruikelijke programma's (avg anti spyware en antivirus, avast, spywareblaster, spybot adaware windows defender)hiervoor en zowel off en online gescand wordt [/quote]
Wedden dat dit de oorzaak is van het probleem? Als je dat allemaal tegelijk laat draaien dan is meteen een groot deel van het geheugen vol en pak hij de harde schijf er lekker als geheugen bij. Met 256MB (256MB-Onboard grafische kaart=191MB waarschijnlijk) ben je in XP dan heel snel klaar. Schakel wat programma's uit of zet er wat geheugen bij, dan is het opgelost.
[/quote]Een virus of spyware denk ik ook niet aan omdat mijn computer goed beveiligd is tegen virussen én spyware met alle gebruikelijke programma's (avg anti spyware en antivirus, avast, spywareblaster, spybot adaware windows defender)hiervoor en zowel off en online gescand wordt [/quote]
Wedden dat dit de oorzaak is van het probleem? Als je dat allemaal tegelijk laat draaien dan is meteen een groot deel van het geheugen vol en pak hij de harde schijf er lekker als geheugen bij. Met 256MB (256MB-Onboard grafische kaart=191MB waarschijnlijk) ben je in XP dan heel snel klaar. Schakel wat programma's uit of zet er wat geheugen bij, dan is het opgelost.