LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reactie HP op het spontaanafbreken van scharnier laptop
-
Reactie HP op het spontaanafbreken van scharnier laptop
Via de website lukt het niet en/of zonder hoge kosten om deservicedesk van HP te bereiken, daar van mijn laptop Compaq Presario E5236EA spontaan een scharnier was gebroken. De laptop kan niet meer dicht en er zijn vanbinnen stukken van het scharnier afgebroken. In het scharnier is kennelijk iets vast gaan zitten. Het sluiten van het deksel werkt als een hefboom dus...krak.
Het apparaat kostte 4 jaar geleden 900 Euro. Ik mag toch verwachten, dat een scharnier van een zo'n dure laptop langer mee gaat als 4 jaar. PS. Ik heb via internet vernomen dat er meer mensen zijn die met deze klacht zitten(zaten)
HP Amstelveen gebeld 020 5476911. Reactie: Ik moest hem maar opsturen. Zij zouden dan een offerte doen van vermoedelijk enkele honderden Euro's en...moet u weten...ik moest blij zijn dat zij, HP, mij te woord wilden staan!!!!! Ik moest maar naar BCC gaan waar ik hem gekocht had. Dat had ik al eerdergedaan. Eén maal raden, wat die mij adviseerden.... Zodat ik nu blij moest zijn dat HP mij te woord had gestaan.
De economische crisis heeft dus nog niet het gewenste resultaat bereikt.
Re: Reactie HP op het spontaanafbreken van scharnier laptop
K. Schoots
Het klopt inderdaad dat je bij de verkoper BBC moet zijn en niet bij de fabrikant/importeur. Met de verkoper heb je indertijd een koopovereenkomst afgesloten en niet met HP. De verkoper dient jouw rechten op een deugdelijk produkt waar te maken. De economische levensduur van een laptop in deze prijsklasse ligt op 4 jaar. Dat houdt dan in, dat je alle reparatiekosten dient te betalen. Mocht dat minder kunnen worden, dan kan dat enkel berusten op enige coulance van de verkoper (BBC).
Maxiem.
Het klopt inderdaad dat je bij de verkoper BBC moet zijn en niet bij de fabrikant/importeur. Met de verkoper heb je indertijd een koopovereenkomst afgesloten en niet met HP. De verkoper dient jouw rechten op een deugdelijk produkt waar te maken. De economische levensduur van een laptop in deze prijsklasse ligt op 4 jaar. Dat houdt dan in, dat je alle reparatiekosten dient te betalen. Mocht dat minder kunnen worden, dan kan dat enkel berusten op enige coulance van de verkoper (BBC).
Maxiem.
-
Re: Reactie HP op het spontaanafbreken van scharnier laptop
Maxiem, bedankt
Het ging mij om te toonzetting van HP bij het gesprek. Het is moeilijk om dit te beschrijven. Als klant was deze beneden alle peil, te meer omdat BCC mij had verwezen naar HP.
Bovendien heb ik om coulancegevraad aan BEIDEN ondernemingen.
NB Coulance voor een gelet op diverse reactie op internet (scharnierbreuken) ondeugdelijk product. Niet dus.
Als tweede wilde ik melden hoe ongelofelijk moeilijk het is om via de website contact te krijgen met HP, tenzij je een vermogen wil betalen.
Yoep van het Hek heeft mijn steun.
Gedurende de 4 jaren dat ik het apparaat bezit heb ik al kapitalen betaald aan telefoonkosten naar HP. Binnen enkele maanden werd het apparaat helemaal kaal. Dat kon niet, dat bestond niet, dat....
Dit is dus mijn laatste HP.
gr.
Het ging mij om te toonzetting van HP bij het gesprek. Het is moeilijk om dit te beschrijven. Als klant was deze beneden alle peil, te meer omdat BCC mij had verwezen naar HP.
Bovendien heb ik om coulancegevraad aan BEIDEN ondernemingen.
NB Coulance voor een gelet op diverse reactie op internet (scharnierbreuken) ondeugdelijk product. Niet dus.
Als tweede wilde ik melden hoe ongelofelijk moeilijk het is om via de website contact te krijgen met HP, tenzij je een vermogen wil betalen.
Yoep van het Hek heeft mijn steun.
Gedurende de 4 jaren dat ik het apparaat bezit heb ik al kapitalen betaald aan telefoonkosten naar HP. Binnen enkele maanden werd het apparaat helemaal kaal. Dat kon niet, dat bestond niet, dat....
Dit is dus mijn laatste HP.
gr.