Eind augustus dit jaar is mijn Asus laptop defect geraakt. De laptop weigerde om op te laden en toen de accu eenmaal leeg was weigerde de laptop in zijn geheel om op te starten. Kortom, de laptop was volledig onbruikbaar geworden.
De laptop zelf heeft een garantie van 2 jaar, maar uiteraard was de garantie op dat moment net iets meer dan een maand verlopen.
Heb me toen direct gemeld bij Asus en een RMA aanvraag ingediend. In eerste instantie kreeg ik daarop een reactie dat ik 'het defecte component' moest opsturen naar ze. Aangezien het niet duidelijk was waar het probleem zich in bevond (het kan bijvoorbeeld de adapter zijn, maar ook de accu of iets anders in de laptop) had ik telefonisch contact opgenomen met de Asus hotline. De medewerker had toen de RMA aanvraag geannuleerd en gevraagd aan mij of ik een nieuwe aanvraag kon inschieten. Dit is toen ook gebeurd en op de volgende werkdag werd de laptop opgehaald (met adapter).
Na een paar dagen kreeg ik een mailtje waarin stond aangegeven dat de accu defect zou zijn en dat de reparatiekosten daarvan 145,42 euro zouden bedragen. Op zich vond ik het opmerkelijk dat aangegeven stond dat de accu defect zou zijn aangezien laptops ook zonder accu (dus met alleen de adapter aangesloten) zouden moeten kunnen werken. Maar aangezien ik er op vertrouwde dat het probleem daarmee verholpen zou zijn had ik de rekening betaald.
Na terug komst van de laptop had ik deze uitgetest en kwam al direct tot de constatering dat het probleem nog steeds aanwezig was. Er zat weliswaar een nieuwe accu in, maar met de adapter aangesloten weigerde deze om op te laden. Kortom, zodra deze nieuwe accu eenmaal leeg was zou deze ook leeg blijven en zou de laptop weigeren om aan te gaan.
Heb toen telefonisch contact gehad met de Asus hotline en de medewerker in kwestie had aangegeven dat ik maar een nieuwe RMA aanvraag moest indienen. Op mijn vraag of daar nog kosten aan verbonden zouden zitten had de medewerker mij gegarandeerd dat dit onder garantie op de eerste reparatie zou vallen en dat er geen verdere kosten aan verbonden zouden zitten.
Dus ik een nieuwe RMA aanvraag ingediend waarbij de laptop ook weer opgehaald werd. Een paar dagen later kreeg ik een mail waarin vermeld stond dat de adapter defect zou zijn en ik opeens 104,46 euro moest betalen! Aangezien dit niet volgens afspraak was had ik een mail gestuurd naar Asus support om de situatie uit te leggen en om aan te geven dat ik niet van plan was om dit bedrag te gaan betalen. Hierop kreeg ik de reactie dat ik me maar moest melden bij het reparatiecentrum zelf (Comserve) en niet bij hun.
Dus ik de mail doorgestuurd naar Comserve en kreeg twee dagen nadien een reactie terug van hun waarin aangegeven stond dat de garantie op reparatie alleen maar zou gelden voor de vervangen onderdelen. De Asus hotline medewerker zou verkeerde informatie verstrekt hebben.
In een latere mail van Comserve werd ook gesteld dat er 1 maand de tijd zou zitten tussen de terugkomst van de laptop van de eerste reparatie en het aanmelden van de tweede reparatie. Dit is niet juist omdat hier niet een maand tussen zat maar enkel 3 dagen (was na terugkomst van de eerste reparatie niet direct in de gelegenheid om de laptop uit te pakken en te testen). Heb toen de Comserve medewerker hier op gewezen en ook nog eens aangegeven dat er bij de eerste reparatie een verkeerde diagnose was gesteld en er niet goed getest was en dat ik daarom ook het standpunt heb dat ik niet ga betalen voor deze tweede reparatie.
Na deze laatste mail (welke verzonden was op vrijdag 21 okt) heb ik niets meer van Comserve gehoord en weet ik niet meer wat ik nog kan doen om uit deze situatie te komen. De laptop is nu nog steeds in het bezit van Comserve dus ze houden mij nu in feite gegijzeld omdat ik hun moet betalen wil ik de laptop terug krijgen.
Iemand hier soms nog ideeën hoe ik hier verder mee om kan gaan?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reparatie Asus laptop niet goed uitgevoerd
-
-
Re: Reparatie Asus laptop niet goed uitgevoerd
Aha, nog een Asus gebruik die problemen heeft met het opladen.
Ik ben vooralsnog in een hevige strijd verwikkelt met de asus dus ik kan je de oplossing niet aanbieden.
Rechtsbijstand?
Vervangend materiaal eisen?
Ik ben vooralsnog in een hevige strijd verwikkelt met de asus dus ik kan je de oplossing niet aanbieden.
Rechtsbijstand?
Vervangend materiaal eisen?
Misschien kan de vragensteller je het antwoord geven topic is al een aantal maanden oud,en wellicht al opgelost .Je bent trouwens de eerste die erop reageerd na maanden,dus zoveel komt het denk ik niet voor.Aha, nog een Asus gebruik die problemen heeft met het opladen.
gr Henk
-
Nou ik ben nu even de topic's aan het nakijken en tevens natuurlijk de rest van de klachten op internet, en ik kom het ene probleem na het andere tegen met de accu van de Asus..
-
Opmerkelijk genoeg kwam Comserve een dag nadat ik bovenstaand bericht had geplaatst op dit forum met de mededeling dat Asus zelf de kosten van de reparatie zou vergoeden. Of dit toeval is of niet..geen idee...maar ik heb de laptop ondertussen weer terug en hij werkt weer naar behoren. Ik ben blij dat het uiteindelijk nog goed is afgelopen, maar ik weet nu wel dat ik voor een toekomstige laptop geen laptop van Asus ga nemen of een van de andere laptopfabrikanten die hun reparaties laten uitvoeren door Comserve.
-
Good for you!
Dan is er misschien toch nog wel hoop.
Ik denk niet dat het aan je bericht hier heeft gelegen, als dat wel het geval is ga ik direct een topic aanmaken natuurlijk (haha)
Dan is er misschien toch nog wel hoop.
Ik denk niet dat het aan je bericht hier heeft gelegen, als dat wel het geval is ga ik direct een topic aanmaken natuurlijk (haha)