LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Routershop te Vleuten
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15
Routershop te Vleuten
Ik had een adapter gekocht bij deze firma. Echter had ik de verkeerde besteld
en op hun bevestigings e-mail staat:
'Het volgende geldt voor particulieren:
• U heeft na levering van uw bestelling 14 dagen om het product zonder opgave
van redenen te retourneren.
• U zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat
nodig is om
te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden
• Het product dient bij retournering geleverd te worden met alle geleverde
toebehoren en
dient -indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking
verzonden te worden.'
Ik heb het produkt uit de verpakking gehaald en getest. Was de verkeerde dus terug gestuurd naar ze.
Toen kreeg ik deze e-mail terug....
'Het klopt dat een product in orginele (lees, nieuwstaat) geretourneerd mag worden zonder een reden op te geven.
Een klein smetje op de gehele case is dat het product niet meer als nieuw te verkopen is, hiervoor zullen restockingskosten berekend worden.'
Aangezien ik wel scheel ben maar niet gek vind ik dit een lichte vorm van oplichting.
Ik heb via vergelijkingssites hun produkten eens vergeleken met de concurrentie
maar ze zijn vaak veel duurder voor het zelfde produkt.
en op hun bevestigings e-mail staat:
'Het volgende geldt voor particulieren:
• U heeft na levering van uw bestelling 14 dagen om het product zonder opgave
van redenen te retourneren.
• U zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat
nodig is om
te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden
• Het product dient bij retournering geleverd te worden met alle geleverde
toebehoren en
dient -indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking
verzonden te worden.'
Ik heb het produkt uit de verpakking gehaald en getest. Was de verkeerde dus terug gestuurd naar ze.
Toen kreeg ik deze e-mail terug....
'Het klopt dat een product in orginele (lees, nieuwstaat) geretourneerd mag worden zonder een reden op te geven.
Een klein smetje op de gehele case is dat het product niet meer als nieuw te verkopen is, hiervoor zullen restockingskosten berekend worden.'
Aangezien ik wel scheel ben maar niet gek vind ik dit een lichte vorm van oplichting.
Ik heb via vergelijkingssites hun produkten eens vergeleken met de concurrentie
maar ze zijn vaak veel duurder voor het zelfde produkt.
Re: Routershop te Vleuten
Hoezo is dat oplichting?
Blijkbaar heb je er een kleine beschadiging opgemaakt. Je hebt nog mazzel dat ze het uberhaupt terugnemen.
En nu zeg jij natuurlijk dat je niks hebt beschadigd en dat zij liegen.
Tja, niemand hier is erbij geweest dus daar kan ook niemand over oordelen.
Blijkbaar heb je er een kleine beschadiging opgemaakt. Je hebt nog mazzel dat ze het uberhaupt terugnemen.
En nu zeg jij natuurlijk dat je niks hebt beschadigd en dat zij liegen.
Tja, niemand hier is erbij geweest dus daar kan ook niemand over oordelen.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15
Re: Routershop te Vleuten
Ik ben wel scheel maar er staat toch:
• U zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat
nodig is om
te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
Omdat te testen moet je natuurlijk de verpakking verbreken...toch of kun jij zien door de verpakking wat er in zit ?
• U zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat
nodig is om
te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
Omdat te testen moet je natuurlijk de verpakking verbreken...toch of kun jij zien door de verpakking wat er in zit ?
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Routershop te Vleuten
sephora30,Hoezo is dat oplichting?
Blijkbaar heb je er een kleine beschadiging opgemaakt. Je hebt nog mazzel dat ze het uberhaupt terugnemen.
En nu zeg jij natuurlijk dat je niks hebt beschadigd en dat zij liegen.
Tja, niemand hier is erbij geweest dus daar kan ook niemand over oordelen.
wanneer vertel je nu eens iets wat wel waar is?
die reactie van jou slaat totaal kant nog wal.
waar staat dat de adapter beschadigd is?
alleen de verpakking is verbroken.
als je er geen verstand van hebt reageer dan niet.
Willem,
je hebt gewoon recht op complete vergoeding van het betaalde of een vervangend goed product.
is een beetje belachelijk dat je moet betalen voor een opengemaakte verpakking, hoe zou je anders een adapter moeten uitproberen of passen.
neem dus geen genoegen met deze afhandeling.
Re: Routershop te Vleuten
Een klein smetje op de gehele case
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 30 aug 2010 20:31
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15
Re: Routershop te Vleuten
Bedankt voor de reacties ik bel morgen even naar het JL. 15,00 vergoeding
lijkt mij redelijk en dat zal ik de routershop berichten.
Wil het netjes oplossen.
lijkt mij redelijk en dat zal ik de routershop berichten.
Wil het netjes oplossen.
Re: Routershop te Vleuten
Ik denk dat jij hier heel erg sterk staat, maar voordat ik daar verder op in ga zal ik proberen de kant van de verkoper toe te lichten (dit zou voor jou niet uit moeten maken, maar even voor de duidelijkheid).
Een verkoper heeft bij een retour zonder defect maar enkele opties:
- Verkopen met korting/als showmodel. Voor veel online winkels geen optie.
- Terugsturen naar de leverancier als DOA met een excuus. Ligt aan de regeling die de verkoper heeft met de leverancier, maar dan wordt als het werkt de leverancier het slachtoffer.
- Verkopen als nieuw en hopen dat het de volgende klant niet opvalt dat het apparaat niet nieuw is.
- Product afschrijven en vernietigen.
Een winkel gespecialiseerd in routers kan waarschijnlijk redelijk makkelijk voor optie 3 kiezen voor het grootste deel van hun assortiment, omdat het een leek die een gebruikte router koopt die in een nette verpakking zit niet zal opvallen dat het gaat om een al eerder gebruikt model.
Maar de verpakking van een router is makkelijk te openen zonder meer te beschadigen dan de sealfolie. Bij de verpakking van een adapter is dit vaak een ander verhaal, veel accessoires zijn zodanig verpakt dat het product nooit meer in nieuwstaat verkeerd, omdat de verpakking anders niet te openen is.
Verder, na het invoeren van honderden reparaties, vind ik altijd wel gebruikssporen, zelfs op producten van minder dan een dag oud.
Maar hier komt het goede nieuws. Ten eerste wordt je beschermd door de koop of afstand regelgeving, maar ten tweede zorgen de algemene voorwaarden van het bedrijf er voor dat je nog veel sterker staat. Als jij aangeeft dat je het product hebt uitgepakt en getest om uit te zoeken of je dit product wilde behouden, dan sta jij in je recht en doen normale gebruikssporen (en dus ook kleine krasjes) hier niet aan af. Voor jou is het helemaal niet van toepassing of het bedrijf het product weer als nieuw kan verkopen of niet.
*edit* Met algemene voorwaarden bedoel ik hun toezeggingen in de bevestigings mail.
Een verkoper heeft bij een retour zonder defect maar enkele opties:
- Verkopen met korting/als showmodel. Voor veel online winkels geen optie.
- Terugsturen naar de leverancier als DOA met een excuus. Ligt aan de regeling die de verkoper heeft met de leverancier, maar dan wordt als het werkt de leverancier het slachtoffer.
- Verkopen als nieuw en hopen dat het de volgende klant niet opvalt dat het apparaat niet nieuw is.
- Product afschrijven en vernietigen.
Een winkel gespecialiseerd in routers kan waarschijnlijk redelijk makkelijk voor optie 3 kiezen voor het grootste deel van hun assortiment, omdat het een leek die een gebruikte router koopt die in een nette verpakking zit niet zal opvallen dat het gaat om een al eerder gebruikt model.
Als de gebruikerssporen op het product niet buiten proporties vallen hebben zij zichzelf minder opties gegeven en jouw meer rechten door hun algemene voorwaarden. Het lijkt mij erop dat de verpakking de kostenpot is voor dit bedrijf en dat ze de kosten van het opnieuw laten verpakken van het product op jou proberen te verhalen.• U zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat
nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden
Maar de verpakking van een router is makkelijk te openen zonder meer te beschadigen dan de sealfolie. Bij de verpakking van een adapter is dit vaak een ander verhaal, veel accessoires zijn zodanig verpakt dat het product nooit meer in nieuwstaat verkeerd, omdat de verpakking anders niet te openen is.
Verder, na het invoeren van honderden reparaties, vind ik altijd wel gebruikssporen, zelfs op producten van minder dan een dag oud.
Maar hier komt het goede nieuws. Ten eerste wordt je beschermd door de koop of afstand regelgeving, maar ten tweede zorgen de algemene voorwaarden van het bedrijf er voor dat je nog veel sterker staat. Als jij aangeeft dat je het product hebt uitgepakt en getest om uit te zoeken of je dit product wilde behouden, dan sta jij in je recht en doen normale gebruikssporen (en dus ook kleine krasjes) hier niet aan af. Voor jou is het helemaal niet van toepassing of het bedrijf het product weer als nieuw kan verkopen of niet.
*edit* Met algemene voorwaarden bedoel ik hun toezeggingen in de bevestigings mail.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15
Re: Routershop te Vleuten
Ik heb mijn geld terug van routershop met dank de oplossing voor mij
was geen dure router met adapter voor meer dan 200 euro maar een
eerlijk en goed advies van:
http://www.cdromland.nl/ om adapterversterker te kopen voor mijn bestaande
router om de beoogde snelheden van mijn provider te halen voor nog geen 40 euro.
Bedankt allemaal voor uw adviezen.
schele willem
was geen dure router met adapter voor meer dan 200 euro maar een
eerlijk en goed advies van:
http://www.cdromland.nl/ om adapterversterker te kopen voor mijn bestaande
router om de beoogde snelheden van mijn provider te halen voor nog geen 40 euro.
Bedankt allemaal voor uw adviezen.
schele willem