LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung LCD scherm 5x retour in 3 maanden

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
wouteroverbeek

Samsung LCD scherm 5x retour in 3 maanden

Ongelezen bericht door wouteroverbeek »

Hallo,

Ik ben inmiddels al bijna 4 maanden bezig met Samsung om mijn scherm gerepareerd te krijgen. Ik heb anderhalve week geleden al een klacht aangemaakt op Klacht.nl. (zie hieronder het verhaal)
Via die site kreeg ik al snel bericht dat mijn klacht in behandeling is genomen door samsung maar ik heb er tot op heden nog geen reactie op gehad.
Ook op andere fora inmiddels een post geplaatst met de hoop dat Samsung eindelijk eens tot actie overgaat.
Mijn geduld is inmiddels op en de frastratie begint te overheersen.

Hoe het allemaal begon:
Ik heb mijn scherm op 16 mei aangemeld bij Samsung. Het probleem was dat de kleuren niet meer goed werden weergeveven. Ik kon mijn scherm inpakken en verzenden mbv UPS. Keurig binnen een uur had ik de verzendbewijzen in mijn mail ontvangen.
UPS het scherm laten halen.

30 mei: Scherm terug ontvangen: Tot mijn grote schrik: voet van scherm gebroken in doos. Meteen weer gebeld met samsung. Scherm moest weer worden terug gestuurd. (tot zo ver prima service en snel geregeld.)

14/15 juni scherm weer ontvangen. Weer een schok. Ik haal mijn scherm uit de doos en zie dat de behuizing aan bovenkant helemaal open staat. Je kijkt zo tegen het LCD-paneel aan. Zelf dicht duwen lukt niet. Zucht! Weer bellen. Samsung wil het scherm weer ophalen. Ik begin inmiddels mijn vertrouwen te verliezen. Maar goed. We gaan het scherm nogmaals verzenden maar dit is wel de laatste keer werd mij gemeld.

30 juni is mijn scherm weer terug. Wederom doos open. Aangezien ik niet zoveel vertrouwen meer had heb ik het scherm eerst goed bekeken.Bij het verwijderen van het pastic al meteen weer zichtbaar dat de behuizing scheef zat. Ditmaal leek het wel minimaal te zijn. Ok, toch verder controleren. Onvoorstelbaar! Nu aan de onderkant een groot gapend gat. De voor en achterkant van de (inmiddels 3e) plastic behuizing sloten niet aan. Ook weer niet vast te krijgen. Tevens een lelijke rand zichtbaar over het lcd paneel bovin het scherm. Op dit moment was ik er helemaal klaar mee. Toch weer contact met samsung.
Ik geef aan dat ik dit scherm niet meer wil. Mij wordt verteld dat het scherm toch terug moet. Ze zullen dan bepalen of nieuw scherm of geld terug. OK, dan echt de laatste keer weer verzenden. Ik wil het scherm niet meer terug. Samsung gaat nu kijken welke oplossing het gaat worden. Scherm weer verzonden.

Krijg ik vervolgens op 11 juli dit mailtje:
“Geachte heer of mevrouw,
Op dit moment is uw Samsung TFT monitor bij ons ter reparatie. Echter hebben wij het toestel ruim 24 uur compleet getest maar geen probleem kunnen constateren. Kunt u ons meer informatie verstrekken m.b.t. het probleem?
Met vriendelijke groet,
XXXXXXX “
Hier gaan mijn haren rechtovereind van staan. Het scherm zelf doet het goed alleen de behuizing is niet goed. Ik heb bij mijn verzendingen telkens een verhaal gedaan wat het probleem was incl. fotos en alle voorgaande problemen. Telkens ook met de servicedesk besproken wat zij vermelden in de aangemaakt call. Maar blijkbaar is de communicatie en mijn begleidend schrijven niet duidelijk genoeg.
Toch maar wederom een heel verhaal zoals hierboven beschreven retour gemaild.
Ook duidelijk vermeld dat ik mijn scherm niet meer terug wil maar een passende oplossing in geld terug of een nieuw scherm. Geen reactie hier meer op ontvangen.

18 juli mail van samsung dat scherm retour is gezonden?!?!? Ik ben op vakantie maar toch maar meteen gebeld met samsung. Ik moet wederom mijn hele verhaal uitleggen. Alle voorgaande calls waren niet duidelijk aangemaakt volgens de medewerker die ik sprak. Maar hij zou er voor zorgen dat zijn manager alle telefoongesprekken ging terug luisteren om na te gaan wat er allemaal beloofd is. Ok, en dan? Zijn manager zou een uitspraak hierover doen welke passende oplossing zou worden aangeboden. Ik ga hiermee akkoord en vraag hoe lang dit duurt. Diezelfde week zou ik worden terug gebeld of gemaild. Waar ik al bang voor was: niets meer gehoord. Inmiddels komen we dinsdags 24 juli thuis en daar staat een grote doos in het midden van de kamer.
Doosje open: Rapport: lcd-paneel vervangen?!?!? OMG ik kom bijna niet meer bij. Wat een pruts service. Toch maar eens kijken. Scherm aan allen kanten inspecteren. Ok, behuizing ziet er nu beter uit maar tot mijn schrik: ik hou het scherm op zn kop en er valt vanalles in het scherm heen en weer. Losszittende schroefjes ofzo???
Ik was zo moedeloos dat ik er geen zin meer in had om nog contact te zoeken. Toch een dag later de stoute schoenen aangetrokken.
Weer contact met samsung. Op mijn vraag wanneer ik nog werd gebeld door de manager konden ze geen antwoord geven, Er stond niets van vermeld in hun systeem. Ik heb nog verzocht om het gesprek van 18 juli 9.35uur te gaan beluisteren want daar was dit in beloofd. Nee, daar beginnen we niet aan.
Het scherm zou nogmaals retour moeten worden verstuurd en geld terug geven doen ze pas als het scherm voor de 4e keer terug komt voor hetzelfde probleem. Bij mij waren schijnbaar alle retour zendingen aangemeld als verschillende problemen.

aaaarcchhhhhhh!

Mijn scherm voor de 5e keer in de doos gedaan. Wederom UPS laten komen (alsof dit geen tijd en geld kost)
Scherm is verzonden. Toch maar eens bellen na 1.5 week.

10 augustus: samsung geeft aan goedkeuring te hebben gegeven voor geld retour of nieuw scherm. Ok eindelijk. Hoe lang duurt dit. Ik zou worden gebeld in de week daarna.

17 augustus: nog steeds niets gehoord.Toch maar weer eens bellen. Nu krijg ik te horen dat er nog geen uitspraak is maar dat het geld wordt terug gestort. Maar daarvoor gaan ze contact opnemen met de winkel waar het scherm vandaan komt. Zij moeten een bedrag doorgeven van de huidige waarde van een zelfde soort scherm. Duurt ongeveer 2 weken.
Allemaal leuk en aardig maar tegenwoordig levert samsung niet zoveel schermen met de resolutie: 1920*1200.

Ik ben echt helemaal klaar met dit getouwtrek. Ik krijg natuurlijk minder geld terug dan ik ervoor heb betaald. Maar ik ben 3 maanden bezig geweest en 10x moeten wachten op UPS. Dingen op mijn werk moeten regelen hiervoor. En maar bellen en mailen.

Ik wacht momenteel nog af wat samsung gaat betalen maar ik zit er over te denken om mijn rechtsbijstand erbij te halen.
Ik heb nog heel wat verhalen over de telefoongesprekken maar dat ga ik niet ook nog eens vermelden.

Ik hoop dat samsung inmiddels mijn verhaal kent en eindelijk eens wil komen met een passende oplossing.
Dit duurt veel te lang.

Je hebt als consumenten toch ook ergens rechten? Inmiddels mogen ze weleens met een oplossing komen die iets verder gaat dan een restwaarde van de monitor? 4 maanden lang: Bellen, mailen, UPS regelen, dingen op werk regelen enz. Daar mogen ze ook iets tegenover zetten of heb ik het hier helemaal mis?

Groet Wouter Overbeek

alfatrion

Re: Samsung LCD scherm 5x retour in 3 maanden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als consument heb je recht op, naar zijn keuze, recht op herstel of aflevering binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Daarnaast heb je als consument recht op een schadevergoeding. Als consument heb je recht op het volledige aankoopbedrag terug. Dit is alleen dan anders wanneer dit naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar is én de consument ongerechtvaardigd is verrijkt. Ongerechtvaardigd betekent hier dat er geen rechtvaardiging voor te vinden is in een contractuele afspraak of een regel in de wet. Zo doende is het gebruik van het ondeugdelijke product onvoldoende om tot een recht van de verkoper op gebruiksvergoeding te komen.

Gesloten