LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] samsung monitor

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ina57

samsung monitor

Ongelezen bericht door ina57 »

Samsung 930bf
Ik heb deze monitor gekocht voor 390.00 euro er werdt mij verteld dat ik hier zeker 10 jaar plezier van zou hebben.
Er war ook 3 jaar garantie op dus ik dacht echt dat we iets goeds gekocht hadden .
Nu heb ik ineens het volgende probleem naar 3 jaar en 2 weken gebruikt te hebben is de monitor stuk . Dus eerst Samsung gebeld en mijn probleem uitgelegt .Ja dan moet u de preciese aanschaf datum weten . Dus rekening opgezocht en dit keeer naar Media markt waar de monitor gekocht is ,Ja Mevrouw we snappen het en we zullen de monitor op sturen dit gaat ongeveer 3 tot 4 weken duren en we vragen om coulance want dit is toch wel erg sneu. Nu krijg ik een prijsopgave van de reparatie kosten en als ik hiet niet mee accoord ga moet ik toch eerst 45 e betalen om mijn monitor terug te krijgen.
Ik zeg daar heeft u mij niets van verteld toen ik de monitor aanbood maar zeggen zei dit staat in de voorwaarde die ik overigings niet heb gelezen.
Moet ik nu betalen om hem terug te krijgen of kan ik hem zo terug eisen ? Ik vind dit allemaal niet normaal ik had verwacht dat hij gewoon gerepareedt zou worden

alfatrion

Re: samsung monitor

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het staat er niet heel duidelijk, maar ga er van uit dat het product fysiek in de winkel hebt gekocht. En dat de algemene voorwaarden niet aan jou zijn overhandigt voor of tijdens kopen of aanbieden voor herstel. In dat geval ben jij niet gebonden aan bedingen uit die algemene voorwaarden die jou ongewellig zijn gevallen.

Ik kan alleen niet goed inschatten of er nu a) een tweede overeenkomst tot herstel tot stand is gekomen met het aanbieden of b) dat je een beroep hebt gedaan op je wettelijke rechten.

a) In het geval dat er een tweede overeenkomst tot stand is gekomen, geld dat, nu er geen prijs is afgesproken, je een redelijke vergoeding moet betalen voor de verrichte werkzaamheden. Maar ik maakt uit je woorden op dat deze overeenkomst niet uit vrije wil hebt gesloten. Dan is situatie b van toepassing.

b) In het geval dat je een beroep op je wettelijke rechten heb gedaan, geld dat, je recht hebt op kosteloos herstel (of vervanging) en schade vergoeding, maar dat jij wel moet bewijzen dat het product ondeugdelijk was op het moment van de koop. Je mag verwachten dat een monitor zo'n 8 jaar meegaat, maar toch het onvoldoende dat hij na iets meer dan 3 jaar stuk is. Dit kan ook andere oorzaken hebben.

Ook in dit geval geld je een redelijke vergoeding moet betalen voor de verrichte werkzaamheden. Die kosten kun je later terug krijgen als je alsnog kunt aantonen dat de monitor ondeugdelijk was.

Ik zou zeggen betaal wel, maar doe dit 'onder protest'. Betaal bij voorkeur via een overschrijving bij de bank.

Gesloten