LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung T220 LCD monitor
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 jan 2009 17:42
Samsung T220 LCD monitor
Het beeldscherm waarmee ik nu dit bericht aan het typen ben is vermoeiend voor de ogen.. contrast is er nauwelijks waardoor het lezen op dit scherm niet makkelijk is, dat is de rede geweest voor vervanging na 6 jaar trouwe dienst.
Na veel re-search had ik de Samsung T220 LCD monitor op het oog, 300EURO. Haastig spoed is zelden goed dus wachte de aankoop nog even af. Eind oktober van alweer het vorige jaar (2008) kocht ik de 22'' plat scherm voor dit verouderde 17'' beeldscherm voor 249EURO bij de dichtsbijzijnde maar De slechtse computerzaak wat betreft service.
Ik pakte het beeldscherm uit.. perfect design, touche-screen aan-uit knop, zwart rood-rose kleur. Pico bello!
Ik heb tijdje moeten wennen aan de grootte van het scherm, de overstap van 17'' naar 22'' was wel te doen. Na nog geen 2 maanden gebruik begon het scherm uit te vallen, patsboem zwart. Aan en uit knop knipperde alsof het geen stroom kon kruigen, zwak licht. Ik rende niet meteen terug naar mycom welke op loopafstand van huis gevestigd is, maar toen ik wist dat dit niet door mij te verhelpen was (scherm is gewoon onbruikbaar) keek ik op de samsung site waarop ik het advies kreeg terug te gaan naar de handelaar (mycom).
Mijn scherm netjes ingepakt en terug naar de winkel gebracht, weer uitgepakt in de winkel en getest voor fouten. De servicemedewerker van mycom vertelde dat dit scherm terug moest naar de fabrikant en dat ik een smsje kreeg wanneer ik een vervangend product of reparatie kon ophalen. Hij gaf me een print van het reparatie formulier die ik ondertekend heb waarna ik de winkel heb verlaten.
Ruim een week later ging ik op een zaterdag terug naar de winkel (een beeldscherm heb ik hard nodig voor mijn werk, en is gewoon noodzaak) met de vraag hoe lang het ongeveer zal gaan duren. Vorige keer liep ik makkelijk de winkel uit zonder te weten wat de procedures zijn. De servicemedewerker van mycom vertelde dat het niet lang zou gaan duren en dat ik dinsdag mijn beeldscherm heb. Ik bedankte hem en vertelde dat ik niet meteen dinsdag ochtend op de stoep zal staan. Ik kwam rond het einde van woensdag middag terug voor het halen van mijn beeldscherm. Maar helaas, geen beeldscherm!
Hoe lang kan dit zo doorgaan?
Je koopt een beeldscherm voor een paar honderd euro en je hoop dat dit een investering is van wel 3 tot 5 jaar. Als een beeldscherm het na 2 maanden al begeeft, was het alles behalve degelijk. Natuurlijk wil ik mycom de tijd gegeven voor een oplossing.
De mycom wil best wel wat aan mij verdienen maar als je er problemen mee krijgt moet je bij de fabrikant wezen.
Triest, ik heb geen andere keus dan wachten op een smsje.. Hoe lang?
Dank u wel dat u even een moment de tijd wilt nemen voor het doorlezen van deze zaak.
Eduard
Na veel re-search had ik de Samsung T220 LCD monitor op het oog, 300EURO. Haastig spoed is zelden goed dus wachte de aankoop nog even af. Eind oktober van alweer het vorige jaar (2008) kocht ik de 22'' plat scherm voor dit verouderde 17'' beeldscherm voor 249EURO bij de dichtsbijzijnde maar De slechtse computerzaak wat betreft service.
Ik pakte het beeldscherm uit.. perfect design, touche-screen aan-uit knop, zwart rood-rose kleur. Pico bello!
Ik heb tijdje moeten wennen aan de grootte van het scherm, de overstap van 17'' naar 22'' was wel te doen. Na nog geen 2 maanden gebruik begon het scherm uit te vallen, patsboem zwart. Aan en uit knop knipperde alsof het geen stroom kon kruigen, zwak licht. Ik rende niet meteen terug naar mycom welke op loopafstand van huis gevestigd is, maar toen ik wist dat dit niet door mij te verhelpen was (scherm is gewoon onbruikbaar) keek ik op de samsung site waarop ik het advies kreeg terug te gaan naar de handelaar (mycom).
Mijn scherm netjes ingepakt en terug naar de winkel gebracht, weer uitgepakt in de winkel en getest voor fouten. De servicemedewerker van mycom vertelde dat dit scherm terug moest naar de fabrikant en dat ik een smsje kreeg wanneer ik een vervangend product of reparatie kon ophalen. Hij gaf me een print van het reparatie formulier die ik ondertekend heb waarna ik de winkel heb verlaten.
Ruim een week later ging ik op een zaterdag terug naar de winkel (een beeldscherm heb ik hard nodig voor mijn werk, en is gewoon noodzaak) met de vraag hoe lang het ongeveer zal gaan duren. Vorige keer liep ik makkelijk de winkel uit zonder te weten wat de procedures zijn. De servicemedewerker van mycom vertelde dat het niet lang zou gaan duren en dat ik dinsdag mijn beeldscherm heb. Ik bedankte hem en vertelde dat ik niet meteen dinsdag ochtend op de stoep zal staan. Ik kwam rond het einde van woensdag middag terug voor het halen van mijn beeldscherm. Maar helaas, geen beeldscherm!
Hoe lang kan dit zo doorgaan?
Je koopt een beeldscherm voor een paar honderd euro en je hoop dat dit een investering is van wel 3 tot 5 jaar. Als een beeldscherm het na 2 maanden al begeeft, was het alles behalve degelijk. Natuurlijk wil ik mycom de tijd gegeven voor een oplossing.
De mycom wil best wel wat aan mij verdienen maar als je er problemen mee krijgt moet je bij de fabrikant wezen.
Triest, ik heb geen andere keus dan wachten op een smsje.. Hoe lang?
Dank u wel dat u even een moment de tijd wilt nemen voor het doorlezen van deze zaak.
Eduard
Re: Samsung T220 LCD monitor
De winkel mag het product onderzoeken en moet vervolgens aan een oplossing werken. Jij mag in beginsel kiezen tussen herstel of vervanging. In jouw situatie zou ik vervanging eisen.
Het onderzoek mag best twee weken duren. Herstel of vervanging nog eens twee a vier weken.
Het onderzoek mag best twee weken duren. Herstel of vervanging nog eens twee a vier weken.
Betreft: vervanging van ondeugdelijk product binnen de garantieperiode
Woonplaats, datum
Geachte heer/mevrouw,
Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type].
U verleende garantie op de aankoop. Het [product] heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat [opsomming klachten].
Ik verzoek u vriendelijk het [product] te vervangen. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat er geen kosten zijn verbonden aan vervanging.
Als u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
Gebaseerd op de voorbeeldbrief van de consuwijzer
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 jan 2009 17:42
Re: Samsung T220 LCD monitor
Ik zal nooit maar dan ook nooit meer wat bij Mycom kopen. 1) Service is om te huilen. 2) Via prijsvergelijkende internet sites had ik goedkopere prijzen gezien van dit samsung t220 scherm. (50EURO goedkoper)
Het gras is altijd groener aan de overkant maar wilde best 50euro meer betalen, mocht er wat zijn met het product; mycom is 2 straten verder.
Wat dom van mij dat ik niet bij dag 1 een vervangend product heb gevraagd. Inmiddels is de reparatie-procedure ingegaan of kan ik alsnog een vervangend product eisen?
Dank voor uw antwoord,
Eduard
ps. bedankt voor de voorbeeld brief. Ik heb deze uitgeprint: Voorbeeldbrief - Laatste mogelijkheid voor verkoper tot herstel product
Het gras is altijd groener aan de overkant maar wilde best 50euro meer betalen, mocht er wat zijn met het product; mycom is 2 straten verder.
Wat dom van mij dat ik niet bij dag 1 een vervangend product heb gevraagd. Inmiddels is de reparatie-procedure ingegaan of kan ik alsnog een vervangend product eisen?
Dank voor uw antwoord,
Eduard
ps. bedankt voor de voorbeeld brief. Ik heb deze uitgeprint: Voorbeeldbrief - Laatste mogelijkheid voor verkoper tot herstel product
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 jan 2009 17:42
Re: Samsung T220 LCD monitor
kan ik alsnog een vervangend product eisen?
JA / NEE
JA / NEE
Re: Samsung T220 LCD monitor
Neen. De winkelier moet de kans krijgen het probleem op te lossen binnen een redelijke termijn.
Als je een scherm niet kunt missen moet je je spul bij de Office Centre halen of een andere kantoorwinkel. Die hebben leentoestellen etc. tegen een meerprijs op het artikel.
Als je een scherm niet kunt missen moet je je spul bij de Office Centre halen of een andere kantoorwinkel. Die hebben leentoestellen etc. tegen een meerprijs op het artikel.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 jan 2009 17:42
Re: Samsung T220 LCD monitor
Merci voor je antwoord magel725
Topic mag gesloten worden
Topic mag gesloten worden
Re: Samsung T220 LCD monitor
Ik schat in dat je het wel mag eisen en de verkoper dat dan ook moet doen, maar als de winkelier daardoor extra kosten moet maken deze voor jouw rekening komen. In de praktijk zal het misschien niet eens zo heel veel uit maken in de tijd die het zal duren.kan ik alsnog een vervangend product eisen?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 jan 2009 17:42
Re: Samsung T220 LCD monitor
Dankjewel alfatrion
Ik heb inmiddels elders een nieuw beeldscherm gekocht.
Mocht je een probleem krijgen met een nieuw product gekocht bij MYCOM, breng het terug, dan sturen wij je wel een smsje. You get what you pay for, die regel gaat niet op bij Mycom. Verkopen kunnen ze wel. Mycom is nul komma nul, wat service-garantie-reparatie en klantvriendelijkheid betreft.
Nogmaals topic mag gesloten worden, punt is gemaakt. ( )
Ik heb inmiddels elders een nieuw beeldscherm gekocht.
Mocht je een probleem krijgen met een nieuw product gekocht bij MYCOM, breng het terug, dan sturen wij je wel een smsje. You get what you pay for, die regel gaat niet op bij Mycom. Verkopen kunnen ze wel. Mycom is nul komma nul, wat service-garantie-reparatie en klantvriendelijkheid betreft.
Nogmaals topic mag gesloten worden, punt is gemaakt. ( )
Re: Samsung T220 LCD monitor
Het punt dat ze slechte service hebben is alleen niet terecht wanneer dat gebaseerd is op dit probleem. Ze verlenen gewoon de service waarmee je akkoord bent gegaan toen je het produkt kocht; de huisregels.
Achteraf iets anders wensen kan, maar dat is niet reeel en bij je hypotheek of elk ander contract/abonnement lukt dat ook niet, zo ook bij een koopcontract.
Geen service zou het zijn wanneer ze je naar huis sturen met een defecte monitor en zeggen dat je pech hebt.
Achteraf iets anders wensen kan, maar dat is niet reeel en bij je hypotheek of elk ander contract/abonnement lukt dat ook niet, zo ook bij een koopcontract.
Geen service zou het zijn wanneer ze je naar huis sturen met een defecte monitor en zeggen dat je pech hebt.