LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] samsung verzwijgt ernstige harde schijf fout
-
samsung verzwijgt ernstige harde schijf fout
Samsung levert harde schijven met een firmware fout die tot dataverlies kunnen leiden.
Ipv de fout openbaar te maken verzwijgen ze de problemen.
De patch om het probleem te verhelpen bestaat al sinds mid-december maar vandaag hoor ik pas van het probleem.
Nb winkels verkopen deze schijven nog steeds terwijl ze weten van de problemen.
http://tweakers.net/nieuws/72367/winkel ... mware.html
Ipv de fout openbaar te maken verzwijgen ze de problemen.
De patch om het probleem te verhelpen bestaat al sinds mid-december maar vandaag hoor ik pas van het probleem.
Nb winkels verkopen deze schijven nog steeds terwijl ze weten van de problemen.
http://tweakers.net/nieuws/72367/winkel ... mware.html
Re: samsung verzwijgt ernstige harde schijf fout
Uit je posting kan ik geen reden afleiden waarom Samsung je persoonlijk van deze (overigens wel degelijk ernstige) fout op de hoogte zou moeten stellenDe patch om het probleem te verhelpen bestaat al sinds mid-december maar vandaag hoor ik pas van het probleem.
TS vraagt niet om persoonlijk op de hoogte gesteld te worden maar dat Samsung gewoon netjes algemeen bekend had gemaakt dat dit probleem bestaat zodat de veelal anonieme klanten tijdig de firmware kunnen bijwerken voordat er dataverlies optreed.
Dataverlies is het gevolg van geen backups maken. Ook harddisks zonder fouten kunnen spontaan kapot gaan met dataverlies tot gevolg.
Dus backups maken, en als blijkt dat de Samsung disk faalt, de gewone garantieprocedure starten. Samsung (of welke andere opslagleverancier dan ook), kan nooit verantwoordelijk worden gehouden voor dataverlies.
Dus backups maken, en als blijkt dat de Samsung disk faalt, de gewone garantieprocedure starten. Samsung (of welke andere opslagleverancier dan ook), kan nooit verantwoordelijk worden gehouden voor dataverlies.
De verkoper heeft jouw een ondeugdelijk product verkocht. Wanneer de schade onder de vijf honderd euro blijf kun je deze verhalen op de verkoper. Wanneer het meer is kun je de producten hiervoor aansprakelijk stellen.
Dat is veel te kort door de bocht!alfatrion schreef:De verkoper heeft jouw een ondeugdelijk product verkocht. Wanneer de schade onder de vijf honderd euro blijf kun je deze verhalen op de verkoper. Wanneer het meer is kun je de producten hiervoor aansprakelijk stellen.
De fabrikant laat steken vallen en jij gaat zoals gewoonlijk de verkopende partij aansprakelijk stellen.
De verkopende partij is hier niet fout, de fabrikant is fout.
Ik wil je er aan herinneren dat de fabrikant wel degelijk aansprakelijk en verantwoordelijk blijft voor het product die hij op de markt brengt.
De consument heeft als aanspreekpunt de verkopende partij, maar de verkopende partij heeft niet bewust een defect product geleverd (ik haat de term ondeugdelijk.)
Zoals jij het zegt, veroordeel jij de verkopende partij wegens wangedrag en dat is hier totaal niet op zijn plaats. Want de verkopende partij levert geen wangedrag.
Het probleem is dat de fabrikant een defect in de doofpot heeft willen stoppen en stilletjes een patch uitgebracht.
Daarmee heeft de verkopende partij nooit of te nimmer kunnen weten dat er een probleem was met de harde schijven, dus kun je de verkopende partij hierop niet veroordelen.
Nu dat het naar buiten is gekomen en de verkopende partij dit nu weet, dient de verkopende partij bij nu te leveren harde schijven de kopers daarvan op de hoogte te brengen.
Als de firmware update wordt uitgevoerd, is er bij mij weten niets meer aan de hand en is er geen schade omtrent hardwareproblemen.
Dus schades omtrent gegevensverlies kan zowiezo niet bij de verkopende partij geclaimd worden.
Om de azijnzeikers voor te zijn:
De verkopende partij is en blijft wel het aanspreekpunt van de consument en dient ook een eventueel probleem op te lossen, maar in dit geval is de verkopende partij niet in gebreken gebleven en kan ook niet verweten worden dat hij bewust een defect product geleverd heeft.
Het enige wat de verkopende partij kan doen is een firmware update uit te voeren op de harde schijf. Vervanging of geld terug is in dit geval niet van toepassing.
Schadevergoeding omtrent verlies van gegevens is ook niet van toepassing, omdat de verkopende partij de gegevens zelf niet heeft verwijderd en de koper is altijd zelf verantwoordelijk voor het maken van backups. Dit omdat de koper ten aller tijden rekening mee moet houden dat de harde schijf ieder moment kan bezwijken.
Dit is een consumentenforum waarbij ik consumenten advies geef. Ik ga niet op klaag reacties van ondernemers dat het allemaal niet eerlijk is. Ik zou zeggen stuur dit door naar de VVD.
Wat maakt het uit dat dit een consumentenforum is?alfatrion schreef:Dit is een consumentenforum waarbij ik consumenten advies geef. Ik ga niet op klaag reacties van ondernemers dat het allemaal niet eerlijk is. Ik zou zeggen stuur dit door naar de VVD.
Als de fabrikant een fout maakt en in gebreken is, ga jij de winkelier aan de galg hangen.
Dat is echt absurd.
De winkelier is niet fout, de fabrikant is fout.
Jij stelt dat de winkelier in gebreken is gebleven door de consument een ondeugdelijke product te leveren.
Als de fabrikant de winkelier niet op de hoogte brengt dat er een fabricagefout is, kan de winkelier nooit vervolgd worden dat hij in gebreken is gebleven door een ondeugdelijke product te leveren.
@BBCS wat een onzin het is wel zeker de verkoper die je verantwoordelijk moet stellen. Die heeft dat produkt verkocht .
Wat is de titel?tiptoo schreef:@BBCS wat een onzin het is wel zeker de verkoper die je verantwoordelijk moet stellen. Die heeft dat produkt verkocht .
samsung verzwijgt ernstige harde schijf fout
Hoe kun je dan de winkelier daarvoor aansprakelijk stellen?
Voor alle duidelijkheid:
De consument dient zich bij problemen te wenden tot de verkopende partij. De verkopende partij is verplicht om het probleem op te lossen.
Echter kan in dit geval de verkopende partij niet verweten worden dat hij bewust een product met een defect geleverd heeft. Dat heeft hij niet.
Als de fabrikant zwijgt over een bepaald gebrek, kan nooit of te nimmer de verkopende partij vervolgd worden dat hij een bepaald gebrek niet gemeld heeft.
Dat de verkopende partij het probleem moet oplossen, daarover hoeven we niet te discussiëren. Maar de verkopende partij de zwarte piet toespelen is ronduit belachelijk.
Na een update werkt deze wel foutloos en dat gaat meestal automatisch zoals ik deze ook gebruik in mijn PC.
Voor Linux was dit niet nodig maar onder Windows XP wel en dat ging dus prima.
Niets mis met product mits je de update haalde.
Voor Linux was dit niet nodig maar onder Windows XP wel en dat ging dus prima.
Niets mis met product mits je de update haalde.
Gewoon de verkoper aanklagen voor 660 miljard euro, netzo als dat mens die P. Diddy aanklaagt voor 9/11. Geen probleem, gewoon doen zeg ik!