In november 2003 heb ik een sony vaio notebook gekocht. Deze is ondermeer uitgerust met 3 usb-poorten. Eén daarvan, de minst gebruikte, brak af gedurende de garantie periode. Na telefonisch overleg met de analist van Sony de machine aangeboden ter reparatie. Enkele dagen later bericht inhoudende dat men wel wil repareren evenwel tegen een kostenvergoeding van € 400 excl BTW. Reden dat er geen aanspraak op garantie zou kunnen zijn is, dat er sprake zou zijn van schade door gebruik.
M.i. zou juist bij een notebook verwacht mogen worden dat de poorten veel gebruikt worden en dus bestand moeten zijn tegen het veelvuldig in- en uit pluggen van stekers door allerhande gebruikers. Daarnaast waarom zijn de veel gebruikte USB poorten nog heel (soepeler wegens slijtage?). Op het argument dat er wel sprake zou kunnen zijn van een materiaal fout wordt niet ingegaan.
Zijn er meer mensen die dergelijke ervaringen met Sony hebben?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] service a la sony
Re: service a la sony
Het probleem bij Sony is, dat ze alles in eigen beheer houden.
Mijn Vaio heeft een combo drive die helemaal niks meer doet, een PC winkel in de buurt heeft contact opgenomen met Sony over een andere combo drive, het antwoord was te verwachten; " hier kan geen andere combo drive in, wij leveren ook geen losse onderdelen, deze reparatie's worden alleen door onze technische dienst verricht", contact gehad met LG, de fabriekant van de combo drive, deze combo's worden niet meer gemaakt, maar is te vervangen door andere merken, was hun antwoord.
Een andere PC winkel gebeld in onze omgeving, deze kon een combo bestellen, is gebeurd en gepast, en jawel het past en werkt ook nog, voor maar 85 euro, bij Sony was ik wel heel veel meer kwijt.
Een externe combo is geen optie, omdat mijn laptop dan niet meer kan booten met de cd-roms, er zit in het bios ook geen functie, alleen floppy, cd-rom en netwerk.
Maar zo zie je, het advies slaat van Sony ook nergens op en waarschijnlijk zijn alle onderdelen op deze manier wel te vervangen.
Mijn Vaio heeft een combo drive die helemaal niks meer doet, een PC winkel in de buurt heeft contact opgenomen met Sony over een andere combo drive, het antwoord was te verwachten; " hier kan geen andere combo drive in, wij leveren ook geen losse onderdelen, deze reparatie's worden alleen door onze technische dienst verricht", contact gehad met LG, de fabriekant van de combo drive, deze combo's worden niet meer gemaakt, maar is te vervangen door andere merken, was hun antwoord.
Een andere PC winkel gebeld in onze omgeving, deze kon een combo bestellen, is gebeurd en gepast, en jawel het past en werkt ook nog, voor maar 85 euro, bij Sony was ik wel heel veel meer kwijt.
Een externe combo is geen optie, omdat mijn laptop dan niet meer kan booten met de cd-roms, er zit in het bios ook geen functie, alleen floppy, cd-rom en netwerk.
Maar zo zie je, het advies slaat van Sony ook nergens op en waarschijnlijk zijn alle onderdelen op deze manier wel te vervangen.
Re: service a la sony
In 1970 een Sony recorder gekocht; voor die tijd een prachtig apparaat met een geweldig geluid.
Daarna nog aardig wat apparatuur van het merk gekocht, tot dat ik een recordertje kocht van 400 gulden voor het registreren van vergaderingen.
Dit mede omdat het apparaat dat na 8 jaar wat problemen met het klepje gaf altijd naar grote tevredenheid had gefunctioneerd.
Op klachten dat het nieuw e apparaat meer het geluid van de eigen motor opnam dan wat er in de zaal gezegd werd, antwoordde Sony dat dat kwam door de constructie van het apparaat.
Waarom je dat dan ook zo construeert, moge dan een raadsel zijn.
Aangezien ik ook her en der vernam dat Sony producten niet meer zijn wat ze geweest zijn komt het merk in de lijst van te kiezen producten niet meer voor.
Maar ja, wat is een klant die vele duizenden aan dit soort apparatuur uitgeeft.
Dan stop je toch nog wat extra reclame om je rotzooi kwijt te raken.
Daarna nog aardig wat apparatuur van het merk gekocht, tot dat ik een recordertje kocht van 400 gulden voor het registreren van vergaderingen.
Dit mede omdat het apparaat dat na 8 jaar wat problemen met het klepje gaf altijd naar grote tevredenheid had gefunctioneerd.
Op klachten dat het nieuw e apparaat meer het geluid van de eigen motor opnam dan wat er in de zaal gezegd werd, antwoordde Sony dat dat kwam door de constructie van het apparaat.
Waarom je dat dan ook zo construeert, moge dan een raadsel zijn.
Aangezien ik ook her en der vernam dat Sony producten niet meer zijn wat ze geweest zijn komt het merk in de lijst van te kiezen producten niet meer voor.
Maar ja, wat is een klant die vele duizenden aan dit soort apparatuur uitgeeft.
Dan stop je toch nog wat extra reclame om je rotzooi kwijt te raken.