LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service HP onder de maat !!
-
Re: Service HP onder de maat !!
Er loopt hier ook een winkelier rond, die meent zijn eigen regels te kunnen maken en die op te dringen aan diezelfde consument. Houd a.j.b. op BBCS!
Waarom?
Als het aan jullie ligt mag de consument gewoon bij de Makro gaan kopen en dan ook nog ten aller tijden recht hebben op het consumentenrecht.
En dat is dus niet zo.
Je hebt 2 soorten markten:
- Zakelijke markt
- Consumentenmarkt
Koop je bij de zakelijke markt of zakelijke producten, dan zijn diens regels van toepassing en koop je bij de consumentenmarkt, dan zijn diens regels van toepassing.
Koop je bij de zakelijke markt of producten die voor de zakelijke markt van bedoeld zijn, dan heb je recht op alle wetsregels, behalve waar consumentenkoop in staat.
De consumentenkoop is nu eenmaal in de zakelijke markt niet van toepassing. En of jij daar als consument gaat kopen is niet van toepassing.
En als een winkelier toch zakelijke producten aan de consument verkoopt, dan heeft de consument TOT aan de winkelier recht op de consumentenbescherming, maar de fabrikant hoeft daaraan totaal geen medewerking aan te verlenen.
Als het aan jullie ligt mag de consument gewoon bij de Makro gaan kopen en dan ook nog ten aller tijden recht hebben op het consumentenrecht.
En dat is dus niet zo.
Je hebt 2 soorten markten:
- Zakelijke markt
- Consumentenmarkt
Koop je bij de zakelijke markt of zakelijke producten, dan zijn diens regels van toepassing en koop je bij de consumentenmarkt, dan zijn diens regels van toepassing.
Koop je bij de zakelijke markt of producten die voor de zakelijke markt van bedoeld zijn, dan heb je recht op alle wetsregels, behalve waar consumentenkoop in staat.
De consumentenkoop is nu eenmaal in de zakelijke markt niet van toepassing. En of jij daar als consument gaat kopen is niet van toepassing.
En als een winkelier toch zakelijke producten aan de consument verkoopt, dan heeft de consument TOT aan de winkelier recht op de consumentenbescherming, maar de fabrikant hoeft daaraan totaal geen medewerking aan te verlenen.
-
Je wordt str*ntvervelend. Je hebt nou precies 3X hetzelfde verhaal afgestoken terwijl hier ( Geplaatst op 03 Aug 2008 05:53 door alfatrion ) al heel duidelijk is uitgelegd wat TS moet dpen!! Wat de Makro met dit verhaal van doen heeft, weet ik niet. TS heeft iig niet bevestigd dat daar gekocht is.
Dit is eigenlijk een beetje 50/50 verhaal. Terwijl ik ben vak niet mee eens met Alfa ik moet wel zeggen dat ie heeft een beetje gelijk in dit geval. Een bedrijf kan niet zo maar "zakelijke" produkten verkoopen en dan geen service verlenen. Dat de einde-gebruiker niet naar HP kan ben ik mee eens, maar de "winkel" waar het vandaan is kan niet zo maar onderuit. Als dat wel zo was zal er een redelijk gat in de markt onstaan en de systeem blotestellen aan fraude. Ik zie "ondernemers bedrijven oprichten" dat gaat zakelijke zooi op de markt brengen via de grijs markt. Als een klant terug komt met een probleem dan woord ie naar de fabrikant gestuurd. De fabrikant zal hem natuurlijk niet helpen. De winkel kan niet dan zeggen "jammer het is a zakelijke product. Als de fabrikant kan je niet helpen dan wij ook niet."
Ik moet wel zeggen ik vind het wel vaag dat en bedrijf gaat uberhaupt "zakelijke" zooi verkopen aan de open publiek. Zelfs als het via de macro is met een pasje is het alsnog vaag. Ik denk de verkooper kan hoog of laag springen maar uitiendelijk is ie verplicht om wat te doen.
Ik moet wel zeggen ik vind het wel vaag dat en bedrijf gaat uberhaupt "zakelijke" zooi verkopen aan de open publiek. Zelfs als het via de macro is met een pasje is het alsnog vaag. Ik denk de verkooper kan hoog of laag springen maar uitiendelijk is ie verplicht om wat te doen.
Klopt ook wel, maar aan de andere kant zijn die zakelijke producten niet voor de consumenten bestemd en hoeft de fabrikant dan ook geen support aan de winkelier te geven als hij toch die producten op de consumentenmarkt verkoopt.Ik moet wel zeggen ik vind het wel vaag dat en bedrijf gaat uberhaupt "zakelijke" zooi verkopen aan de open publiek. Zelfs als het via de macro is met een pasje is het alsnog vaag. Ik denk de verkooper kan hoog of laag springen maar uitiendelijk is ie verplicht om wat te doen.
Tuurlijk heeft die winkelier naar de consument toe verplichting, maar dan alleen als die winkelier ook aan de consumenten verkoopt.
Dus als een consument bij de Makro gaat kopen heeft hij geen recht op de consumentenbescherming.
Je moet niet gaan kijken wat voor soort koper het is, zakelijk of particulier.
Je moet in dit soort zaken gaan kijken op welke markt die verkoper de producten verkoopt: zakelijke markt of particuliere markt.
Je kunt niet zomaar producten voor de zakelijke markt aan de consumenten gaan verkopen.Een bedrijf kan niet zo maar "zakelijke" produkten verkoopen en dan geen service verlenen. Dat de einde-gebruiker niet naar HP kan ben ik mee eens, maar de "winkel" waar het vandaan is kan niet zo maar onderuit. Als dat wel zo was zal er een redelijk gat in de markt onstaan en de systeem blotestellen aan fraude. Ik zie "ondernemers bedrijven oprichten" dat gaat zakelijke zooi op de markt brengen via de grijs markt. Als een klant terug komt met een probleem dan woord ie naar de fabrikant gestuurd. De fabrikant zal hem natuurlijk niet helpen. De winkel kan niet dan zeggen "jammer het is a zakelijke product. Als de fabrikant kan je niet helpen dan wij ook niet."
Doe je dat wel als verkoper zijnde, dan weet je dat je naar je voorschakels nooit kunt terugvallen als de particuliere consumenten problemen hebben.
Laat die winkelier dan flink op zijn bek gaan.De winkel kan niet dan zeggen "jammer het is a zakelijke product. Als de fabrikant kan je niet helpen dan wij ook niet.
Producten die niet voor de particuliere consument bedoeld is, moet je dan ook niet aan de particuliere consument gaan verkopen.
De reden hiervan is dat die producten voor de zakelijke markt anders in elkaar zitten, dus met onderhoudscontracten, enz, enz.
Vaak zijn die producten ook nog veel duurder.
Een groot verschil zit hem ook in de benadering:
Voor de particuliere consument is de aanschafprijs belangrijk, terwijl voor de zakelijke markt de betrouwbaarheid belangrijker is dan de aanschafprijs.
Hmmm 't is allemaal best mogelijk idd BBCS. Ik krijg sterk de indruk dat:
A: De verkoper is er heel fout mee bezig met zakelijk spullen te
verkoopen an wat is principe een einde-gebruiker.
B: Dat er wel wat concrete afspraken waren tijdens het verkoop, maar
de OP heeft die details uitgelaten en doet alsof ie gebeten is nu.
Ik kan haast niet voorstellen dat de verkoopende partij zal een zakelijk product de deur uitlaten zonder concreet afspraken te maken met de koper. Een officieel dealer van zakelijke spullen die dat niet doet riskeert zijn relatie met zijn distro/fabrikant. Ik denk dat er is heleveel hier dat de OP ons niet vertelt.
A: De verkoper is er heel fout mee bezig met zakelijk spullen te
verkoopen an wat is principe een einde-gebruiker.
B: Dat er wel wat concrete afspraken waren tijdens het verkoop, maar
de OP heeft die details uitgelaten en doet alsof ie gebeten is nu.
Ik kan haast niet voorstellen dat de verkoopende partij zal een zakelijk product de deur uitlaten zonder concreet afspraken te maken met de koper. Een officieel dealer van zakelijke spullen die dat niet doet riskeert zijn relatie met zijn distro/fabrikant. Ik denk dat er is heleveel hier dat de OP ons niet vertelt.