LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service pack 3 niet te verwijderen
Service pack 3 niet te verwijderen
Na problemen met SP3 wil ik het verwijderen van de computer.
Helaas, lukt niet.
Bij software niet, krijg de melding: "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden" en "SP3 is niet verwijderd".
Ook het ik systeemherstel gedaan, maar wederom helaas, kom niet tot de dag van installatie maar een dag later .
Wie kan me een goede tip geven, zodat ik SP3 WEL van mijn computer kan verwijderen.
Ben wel handig met een pc, maar ook weer niet zó handig (als jullie begrijpen wat ik bedoel).
Alvast dank!!!!!
Helaas, lukt niet.
Bij software niet, krijg de melding: "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden" en "SP3 is niet verwijderd".
Ook het ik systeemherstel gedaan, maar wederom helaas, kom niet tot de dag van installatie maar een dag later .
Wie kan me een goede tip geven, zodat ik SP3 WEL van mijn computer kan verwijderen.
Ben wel handig met een pc, maar ook weer niet zó handig (als jullie begrijpen wat ik bedoel).
Alvast dank!!!!!
Re: Service pack 3 niet te verwijderen
1. Start -> Uitvoeren
2. cmd.exe
3. format c:
4. installeer een OS naar keuze (Windows 2000, Windows XP, BSD, GNU/Linux, OSX, ReactOS, etc. etc.)
2. cmd.exe
3. format c:
4. installeer een OS naar keuze (Windows 2000, Windows XP, BSD, GNU/Linux, OSX, ReactOS, etc. etc.)
Bij "format C" denk ik aan het formatteren van de C-schijf.
Ben ik dan niet alles kwijt wat erop staat??
Het enige wat ik wil is het Service Pack 3 verwijderen. Maar helaas
gaat dat niet op de gebruikelijke manier.
Ben ik dan niet alles kwijt wat erop staat??
Het enige wat ik wil is het Service Pack 3 verwijderen. Maar helaas
gaat dat niet op de gebruikelijke manier.
-
Ja, je bent dan alles kwijt
maar waarom wil je sp3 verwijderen?
maar waarom wil je sp3 verwijderen?
De reden dat ik SP3 wil verwijderen is dat ik er teveel hinder van ondervindt.
Mijn computer liep voor de installatie prima. Sinds SP3 erop staat
"bevriest" hij regelmatig en kan ik geen volledige scan meer draaien.
Ik wil nu ontzettend graag weten hoe ik SP3 veilig kan verwijderen (het kan dus echt niet op de "normale" manier).
Vreemd trouwens dat ik als advies krijg: C-schijf formatteren
Mijn computer liep voor de installatie prima. Sinds SP3 erop staat
"bevriest" hij regelmatig en kan ik geen volledige scan meer draaien.
Ik wil nu ontzettend graag weten hoe ik SP3 veilig kan verwijderen (het kan dus echt niet op de "normale" manier).
Vreemd trouwens dat ik als advies krijg: C-schijf formatteren
-
had je tijdens de installatie van sp3 toevallig een anti virus product aan staan?
sp3 de-installeren lijkt me in ieder geval geen optie, vroeg of later zul je er toch aan moeten geloven
sp3 de-installeren lijkt me in ieder geval geen optie, vroeg of later zul je er toch aan moeten geloven
Waarom geeft u niet gewoon antwoord op de vraag? Er wordt gevraagd hoe SP3 te verwijderen van het systeem, niet om bijdehandte opmerkingen te maken. Het is al helemaal niet grappig om iemand het advies te geven om zijn harde schijf te formatteren. Er zijn mensen die denken dat dat de oplossing is voor hun probleem. Lekker aardig!
Fijn dat er toch iemand is die met een oplossing aankomt!
Fijn dat er toch iemand is die met een oplossing aankomt!
Als je het probleem nog niet hebt opgelost,
op een forum www.helpmij.nl staan meer deskundige antwoorden,
verder nog diverse nadelen waarom ik het niet installeerde zoals je hier ook kunt lezen omdat ik ook twijfelde over deze extra beveiliging waardoor sommige mensen niet eens hun eigen vakantie DVD een 2e kunnen maken!
op een forum www.helpmij.nl staan meer deskundige antwoorden,
verder nog diverse nadelen waarom ik het niet installeerde zoals je hier ook kunt lezen omdat ik ook twijfelde over deze extra beveiliging waardoor sommige mensen niet eens hun eigen vakantie DVD een 2e kunnen maken!
formateren van je C schijf is een goede reden. Ik kan heel diep in de interne materie duiken met gegronde redenen, maar waarom zou ik als de meeste mensen het niet begrijpen?
Dat u persoonlijk van mening bent dat formateren een slechte optie is, dan is dat uw eigen goed recht en mening.
Persoonlijk maak ik gewoon backups op mijn andere schijven/partities en doe daarna een format C.
Als je dit eens deed merk je al snel op wat de voordelen er van zijn. Zorg wel dat je een Windows CD hebt met SP2 of als je erg slim bent een bootstrap/unattended CD/DVD want dan stop je de CD er 's avonds in en kan je 's morgens gelijk weer verder werken zonder ook maar ergens over hoeven na te denken (alles is dan namelijk geïnstalleerd)
Dat u persoonlijk van mening bent dat formateren een slechte optie is, dan is dat uw eigen goed recht en mening.
Persoonlijk maak ik gewoon backups op mijn andere schijven/partities en doe daarna een format C.
Als je dit eens deed merk je al snel op wat de voordelen er van zijn. Zorg wel dat je een Windows CD hebt met SP2 of als je erg slim bent een bootstrap/unattended CD/DVD want dan stop je de CD er 's avonds in en kan je 's morgens gelijk weer verder werken zonder ook maar ergens over hoeven na te denken (alles is dan namelijk geïnstalleerd)
Na problemen met SP3 wil ik het verwijderen van de computer.
Helaas, lukt niet.
Dat SP3 niet te verwijderen is, kan inderdaad heel goed kloppen.
Kijk, net als SP2 zal SP3 het systeem dan ook grondig aanpassen en snel teruggaan is er inderdaad dan niet meer bij.
Oke, je kunt inderdaad van SP2 terug naar SP1, maar dat duurt dan minimaal 3,5 uur, en in die tijd heb je windows in zijn geheel opnieuw geïnstalleerd.
Dus zal dat voor SP3 ook zo zijn.
Nog een opmerking:
Je kunt op 2 manieren SP3 erop zetten:
- via automatische updates
- via het downloadpagina van Microsoft.
De SP3 versie van de automatische updates is kleiner dan de complete download.
Bij SP2 gaf dat toen soms problemen, vooral bij de professional versies.
Ik neem aan dat het voor SP3 dan hetzelfde geldt.
Je kunt proberen om de download versie te downloaden en te installeren.
Dus er overheen installeren. Misschien dat dan die problemen verholpen zijn.
Bedankt voor alle reacties
Ik heb inmiddels XP opnieuw geinstalleerd, en ben gelukkig verlost
van service pack 3.
De computer draait weer als een zonnetje
Ik heb inmiddels XP opnieuw geinstalleerd, en ben gelukkig verlost
van service pack 3.
De computer draait weer als een zonnetje