LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service packard bell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
rietje20

service packard bell

Ongelezen bericht door rietje20 »

Vorig jaar eind oktober heb ik een PB IXtreme Gold 5190 gekocht.
Ding kostte met beeldscherm bijna € 1300,-

Omdat ik een mp3 speler op m'n telefoon heb brand ik dus niet zoveel cd's, is bij mij nog op 2 handen te tellen.

Maar goed, k heb het ding nu een jaar, en wou even een cd'tje branden. Dus ik zou met het ''touchscreen'' boven op de computer de drive openen, gebeurt er niets.

Dan maar via deze computer geprobeerd, ook via uitwerpen gaat deze niet open, Klepje van de behuizing open gemaakt, en op de eject knop gedrukt, ook zo gaat deze niet open.

De bovenste drive gaat via het touchscreen nog zeer moeilijk open, hij hapert vaak.

Ik naar PB gebeld, de garantie was NET verlopen, dus moest ik het zelf maar ff oplossen. Nieuwe DVD brander kostte maar € 30,- werd mij verteld, en dan kon ik ook zelf ff de behuizing ed er omweg slopen.
Ook werd mij verteld dat de computer op de dag dat ik hem had gekocht pas geproduceerd zou zijn. maar ik heb m toch echt op die dag gekocht. Klopt hun administratie dan wel?

Hoe lang is de levensduur van een DVD-brander????? vast geen 1 jaar!!!!
Als het zo moet, voor mij geen Packard Bell meer, de computer van de aldi heeft het bij mij 7 jaar zonder problemen volgehouden.

DennisThePennis

Re: service packard bell

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Dit merk wordt niet voor niets Packard Hell genoemd. Een PC koop je ook het liefst bij een echte PC winkel met een vakkundige technische dienst, niet bij de supermarkt of een electronicazaak.

Bij het uitkiezen van een PC er ook op letten dat je er in de toekomst geen problemen mee hebt als 1 onderdeeltje vervangen moet worden. Dus liefst een standaard (m)ATX-kast en geen suffe design toetsers en bellen. Er bestaan ook genoeg design kasten waarmee je geen problemen met klepjes e.d. krijgt.

rietje20

Het gaat niet om het klepje, deze gaat wel open. De ''normale'' lade van de dvd-brander wil alleen niet meer open. Met andere woorden de Cd kan niet meer worden uitgeworpen

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Er zit vaak voorop de DVD brander een klein gaatje. Als je daar met een dun voorwerp insteekt (met beleid!) duw je het laadje een stukje eruit. Daarna kun je 'm zelf helemaal open trekken.
Duw 'm daarna weer dicht en probeer het nog eens via de computer. Misschien dat ie gewoon even vast zat. Hij werd zo weinig gebruikt. Grote kans dat ie ligt te slapen :wink:

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Bij mijn Packard Bell ging de brander in het eerste jaar 4 of 5 keer kapot.
Elke keer kwamen ze er een nieuwe inzetten maar weigerden de pc mee te nemen om na te kijken ....als ze hem vervingen was het probleem toch opgelost... :roll:

Dat hebben ze net zo vaak en lang gedaan tot de garantie verlopen was.
Toen de brander toen weer kapot was kon ik volgens hen extra garantie tegen betaling afsluiten.

Nooit weer Packard Bell,.. pick-up&return-garantie? Doen ze gewoon niet....
Ook Micro Electro weigerde te bemidelen en hadden er niets mee te maken, zij hadden hem alleen maar verkocht....... :wink:

Tja...gelijk hebben of krijgen.....

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

@jiping: heb je ooit aangegeven het product niet meer te willen?

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Ja, , maar zoals gezegd ben ik redelijk op de hoogte van wat je rechten zijn als klant wat betreft bemiddeling door de verkoper bij garantieproblemen met de fabrikant of zelfs koopontbinding.

Maar er zit een verschil tussen recht hebben en krijgen, vooral als de fabrikant én de verkooppartij niet thuisgeven.

Ik heb de computer na het verlopen van de garantie gewoon zelf bij een plaatselijke kleine computerzaak gebracht op eigen kosten. Die heeft er naar gekeken en daarna is de brander die er toen ingezet is ook nooit meer kapot gegaan.

Daarom ga ik mijn volgende computer ook gewoon bij een lokale kleine 1-manszaak kopen, want daar heb ik inmiddels betere ervaringen mee.

teutebelletje

Ongelezen bericht door teutebelletje »

ook hier een zeer ontevreden gebruiken van packard bell,
maar vooral de service naar klanten toe is meer dan ontevreden!!

16 dagen geleden is omze pc gecrast...........geen punt om alles er opnieuw op te zetten (zou je denken)
we hadden immers een master cd.
helaas zat in deze cd een fout.

20 november hebben we telefonisch een nieuwe master cd via het dure 0900 nr besteld, kosten van een cd is 56 euro.
we hebben voordat we te woord werden gestaan 15 min in de wacht gestaan.

de 21e november is het bedrag afgeschreven, en we hadden verwacht een paar dagen later de cd te ontvangen.

23-11 wederom gebeld, om te vragen of ze een tijdsindicatie konden geven (de cd zou er rond de 27e zijn was het antwoord) dit keer maar 6 min in de wacht gestaan.....

op 29-11 nog steeds geen cd ontvangen...wel een mailtje naar een klant tevredenheidsonderzoek, wat ronduit belachelijk is in mijn ogen, want dat stuur je pas als alles is afgerond toch??
we hebben de 29e maar liefst 17 min in de wacht gestaan voordat we te woord werden gestaan, en de meneer aan de andere kant, beloofde dat het echt voor maandag de 4e binnen zou zijn.

3 keer raden, vandaar 4 december...................nog steeds geen cd.
ik heb om half 7 de telefoon gepakt, en wederom gebeld,
ik wilde telefonisch doorgeven dat ze de cd niet meer hoeven te sturen, en dat ik mn geld terug gestort wil hebben............
naar maar liefst 37 minuren wachten heb ik het opgegeven, want ik ben toen nog steeds niet te woord gestaan.

33,75 armer aan telefoonkosten, en nog steeds geen cd ontvangen.
helemaal groen van ergenis werd ik toen ik het goedkope 0900 nummer probeerde te bellen.......hier kreeg ik een bandje, dat de wachttijd langer was dan 15 min.
tja dat noemen ze dus onder garantie bellen...........en wat zou het toch fijn zijn als ze dat bij het dure nummer nu ook eens zouden instaleren.

de cd mogen ze steken, daar waar het donker is, voor ons geen packard bell meer!
maar hoe kom ik aan mn eigen geld terug, (met de juiste rentedatum?)want nog een keer bellen met het dure 0900 nummer??

een lang verhaal, bedankt voor het lezen in ieder geval,
en ik ben even mn ei kwijt ;)

wie o wie heeft tips of advies.

bvd

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vrees dat u weinig mogelijkheden heeft. U zou het beste eens kunnen overleggen met de verkoper. (Ik neem aan dat dit niet PB is.) De verkoper is de aangewezen persoon verantwoordelijk om voor vervanging te zorgen. Ik vrees dat u de telefoon kosten niet terug kunt krijgen gezien deze verantwoordelijk en uw verwachting van de lever termijn, welke erg laag licht. Wettelijk gezien zou u de verkoper meer tijd moeten gunnen dan twee weken.

Het advies dat ik heb is om contact op te nemen met de verkoper en communicatie schriftelijk met hem te voeren. Dit heeft niet alleen als voordeel dat het kosten besparend werkt, maar ook dat u achteraf gemakkelijk bewijs kan aanleveren.

@jiping: ja en je recht halen is een dure aangelegenheid zijn, als de winkel niet is aangesloten bij een geschillencommissie.

rietje20

Ben bij de mediamarkt geweest, en die konden ook niets voor mij doen werd er gezegd. Ik kon de computer brengen en die konden zij dan naar PB sturen voor € 50,- daarna was het maar de vraagh of mijn probleem onder de garantie zou vallen of niet.

Ook kon ze me niet vertellen hoe de behuizing van de computer afmoest (hawai kast_ en ook op de PB website staat dit niet vermeld) uiteindelijk maar een man van de mediamarkt aan z'n haren getrokken om mij dan eens ff uit te leggen hoe dit wel moest. Gelukkig was hij wel zo vriendelijk om mij dit uit te leggen.

Het nummer is veel te duur, en dat voor een service nummer. de hele registratie en andere vragen heeft mij totaal ook meer dan een half uur gekost en ook nog geen steek wijzer geworden.

Gesloten