LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sky computer
Sky computer
In september een computer gekocht Dixons huismerk SKY.
Sky Power VideoBlaster, met DVD, DVD writer en cardreader
Binnen enkele dagen deed de cardreader het niet meer.
Monteur na 2 dagen in huis met meteen een nieuwe cardreader bij zich.
Die was al voorbereid om dat er meerdere cardreaders al stuk waren gegaan.
Na de cardreader vervangen te hebben deed deze het nog niet en de monteur wilde meteen een compleet systeem recovery doen. Dit heb ik niet toegestaan aangezien ik een paar dagen bezig ben geweest om alle eigen software erop te zetten. Na een paar dagen werd mijn PC opgehaald om bij hun gerepareerd te worden.
Kreeg de PC terug met een brief dat de pc niets mankeerde.
De cardreader deed het nog niet goed, af en toe wel, af en toe niet.
Vorige week (pc 3 maanden oud) ging de pc op zwart met flink veel gepiep. Helpdesk gebeld, Constant in gesprek, nadat ik eindelijk verbinding kreeg, krijg je steeds dezelfde stem te horen met dezelfde berichtgeving. Na 40 minuten eindelijk de helpdesk. Deze stelde vast dat mijn moederbord het waarschijnlijk begeven heeft. De afspraak is gezet op 12 januari 2004, na 14 dagen!!! De man van de helpdesk gaf als reden op dat door de vakantieperiode veel mensen met de pc werkten en daardoor er veel storingen waren!!!??? Dat geeft vertrouwen in dit merk!. Na een boze email van mijn kant is de reparatie 3 dagen eerder.
Hopelijk dat hij dan meteen gemaakt wordt .
Wordt vervolgd
Sky Power VideoBlaster, met DVD, DVD writer en cardreader
Binnen enkele dagen deed de cardreader het niet meer.
Monteur na 2 dagen in huis met meteen een nieuwe cardreader bij zich.
Die was al voorbereid om dat er meerdere cardreaders al stuk waren gegaan.
Na de cardreader vervangen te hebben deed deze het nog niet en de monteur wilde meteen een compleet systeem recovery doen. Dit heb ik niet toegestaan aangezien ik een paar dagen bezig ben geweest om alle eigen software erop te zetten. Na een paar dagen werd mijn PC opgehaald om bij hun gerepareerd te worden.
Kreeg de PC terug met een brief dat de pc niets mankeerde.
De cardreader deed het nog niet goed, af en toe wel, af en toe niet.
Vorige week (pc 3 maanden oud) ging de pc op zwart met flink veel gepiep. Helpdesk gebeld, Constant in gesprek, nadat ik eindelijk verbinding kreeg, krijg je steeds dezelfde stem te horen met dezelfde berichtgeving. Na 40 minuten eindelijk de helpdesk. Deze stelde vast dat mijn moederbord het waarschijnlijk begeven heeft. De afspraak is gezet op 12 januari 2004, na 14 dagen!!! De man van de helpdesk gaf als reden op dat door de vakantieperiode veel mensen met de pc werkten en daardoor er veel storingen waren!!!??? Dat geeft vertrouwen in dit merk!. Na een boze email van mijn kant is de reparatie 3 dagen eerder.
Hopelijk dat hij dan meteen gemaakt wordt .
Wordt vervolgd
Re: Sky computer
Sky computer inmiddels gemaakt, bleek niet het moederbord maar het geheugen te zijn, nieuwe erin, klaar.
Voor de cardreader had de monteur geen oplossing, hij snapte er niets van hoe dit kon, heb een externe cardreader erbij gekregen
Nu maar hopen dat de pc het blijft doen
Voor de cardreader had de monteur geen oplossing, hij snapte er niets van hoe dit kon, heb een externe cardreader erbij gekregen
Nu maar hopen dat de pc het blijft doen
Jammer dat je pc gemaakt is.
Je schrijft op dit forum dat de cardreader al na een paar dagen kapot ging. Ik vind het pas service als de winkel je pc had omgeruild voor een nieuwe.
Een nieuwe pc hoort niet kapot te gaan. Zo ja, is dit het probleem van de winkel en laat je niet een monteur van een extern buro komen.
! ! ! Binnen dertig dagen is omruilen in de winkel ! ! !
K-Fries
Je schrijft op dit forum dat de cardreader al na een paar dagen kapot ging. Ik vind het pas service als de winkel je pc had omgeruild voor een nieuwe.
Een nieuwe pc hoort niet kapot te gaan. Zo ja, is dit het probleem van de winkel en laat je niet een monteur van een extern buro komen.
! ! ! Binnen dertig dagen is omruilen in de winkel ! ! !
K-Fries
Ik heb ook een SKY computor gekocht en er zat geen Windows Xp CD Rom bij.Het zat alles op mijn C schijf.Fijn maar als die nu kapot gaat en ik moet een andere schijf kopen die leeg is heb ik geen manier meer om XP enz. terug te krijgen.
IK heb ze een email gestuurd en kreeg toen deze antwoord terug.
Geachte Heer
De drivers voor de pc worden wel meegeleverd en de windows xp home editie alleen voor geïnstalleerd met recovery functie. Wij mogen u hiervoor geen cd verstreken omdat bij de licentie die u van windows heeft voor deze pc niet met cd uitgeleverd mag worden.
Ik geloof dit niet en er was eens 1 progr. die dit onderzocht heeft en ik dacht dat je toen recht had op alles wat op je schijf stond.Want als het gebeurd heb ik veel betaald voor iets wat ik niet terugkrijg
Is er nog iemand die iets meer weet
IK heb ze een email gestuurd en kreeg toen deze antwoord terug.
Geachte Heer
De drivers voor de pc worden wel meegeleverd en de windows xp home editie alleen voor geïnstalleerd met recovery functie. Wij mogen u hiervoor geen cd verstreken omdat bij de licentie die u van windows heeft voor deze pc niet met cd uitgeleverd mag worden.
Ik geloof dit niet en er was eens 1 progr. die dit onderzocht heeft en ik dacht dat je toen recht had op alles wat op je schijf stond.Want als het gebeurd heb ik veel betaald voor iets wat ik niet terugkrijg
Is er nog iemand die iets meer weet
Wat de CD betreft, nee ze mogen dit idd niet meeleveren. De licentie die u heeft aangeschaft met de PC (zat dus bij de PC inbegrepen) verhindert dit. De twee licenties waar dat wel kan zijn de retail licenties (die u koopt met een mooie doos) en OEM versies (versies zonder mooise doos die alleen met een nieuwe pc mogen worden meegeleverd). Echter zit er wel een prijsverschil tussen die versies, voor retail is dat +/- 300 euro, OEM kost +/- 130 euro en een 'kale' versie (ik ben even de naam kwijt) kost +/- 50 euro. Dat is ook de voornaamste reden dat Sky geen OEM versie erin doet, de prijs gaat dan omhoog en ze willen de prijs graag zo laag mogelijk houden, omdat mensen een zo goedkoop mogelijke PC willen, toch?
U heeft gelijk als u zegt als de harde schijf kapot gaat, dat je dan niets meer hebt. Echter is het wel zo, mocht de PC nog in de (verlengde) garantietermijn zijn, kan je gewoon Sky bellen en ze sturen iemand langs om de schijf om te ruilen.
Bent u het hier niet mee eens, zou u contact op kunnen nemen met de klantenservice (tip: bel niet in het weekend, maar tijdens kantooruren, dan wordt u het snelste geholpen), wellicht dat zij u voor een meerprijs alsnog een CD kunnen opsturen.
Het verhaal met de licenties is overigens niet door Sky bedacht, maar door Microsoft, de makers van Windows. Leg dus de schuld niet bij Sky.
Meer info:
http://www.sky.nl/XPCD.asp
U heeft gelijk als u zegt als de harde schijf kapot gaat, dat je dan niets meer hebt. Echter is het wel zo, mocht de PC nog in de (verlengde) garantietermijn zijn, kan je gewoon Sky bellen en ze sturen iemand langs om de schijf om te ruilen.
Bent u het hier niet mee eens, zou u contact op kunnen nemen met de klantenservice (tip: bel niet in het weekend, maar tijdens kantooruren, dan wordt u het snelste geholpen), wellicht dat zij u voor een meerprijs alsnog een CD kunnen opsturen.
Het verhaal met de licenties is overigens niet door Sky bedacht, maar door Microsoft, de makers van Windows. Leg dus de schuld niet bij Sky.
Meer info:
http://www.sky.nl/XPCD.asp
Ter aanvulling: dit is niet alleen bij Sky! Packerd Bell, Hewlett Packard, etc...
Hoe kan een gebruiker die "recovery partitie" back-uppen op DVD-R?
symantec heeft een heel mooi programma om een "kloon" van je schijf te maken genaamd Norton Ghost
Typisch weer iets voor iemand die geen verstand heeft van computers. Gewoon backup cd maken.....staat vaak ook nog in de handleiding. Dus beter lezen denk ik......