LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht advies apple geld terug?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jasper1989

Slecht advies apple geld terug?

Ongelezen bericht door Jasper1989 »

Afgelopen december heb ik een macbook pro gekocht bij een icentre, wat een officiële Apple winkel is. Tijdens het kiezen van deze laptop heb ik de medewerkster daar gevraagd of deze macbook qua prestaties kon tippen aan de laptop die aangeraden werd door mijn studie. Na dit verder toegelicht te hebben door middel van de specificaties van die andere laptop, wist deze verkoopster mij te vertellen dat dit geen enkel probleem zou zijn. Nu ben ik er achter gekomen dat in mijn macbook een dual-core zit, terwijl de laptop die de TU mij aanraadde een quad-core bevat! Natuurlijk voel ik me nu behoorlijk afgezet, al helemaal aangezien dit betekend dat ik met deze laptop mijn studie hoogst waarschijnlijk niet kan afmaken.

Zijn er stappen, juridische eventueel, die ik kan ondernemen? Of kan ik het beste mijn pak aantrekken en in de winkel de zwaar ontevreden en onhandelbare klant spelen?

henk51

Re: Slecht advies apple geld terug?

Ongelezen bericht door henk51 »

Tijdens het kiezen van deze laptop heb ik de medewerkster daar gevraagd of deze macbook qua prestaties kon tippen aan de laptop die aangeraden werd door mijn studie.
Als er een laptop aangraden wordt voor je studie waarom naar een gelijkwaardige gezocht. Je vroeg zelf om een laptop die aan de betere kan tippen
dus niet dezelfde .
Natuurlijk voel ik me nu behoorlijk afgezet, al helemaal aangezien dit betekend dat ik met deze laptop mijn studie hoogst waarschijnlijk niet kan afmaken.
Waar maak je dat uit op? Je weet dat pas achteraf en niet vooraf Soms is de ene processor net zo snel als een ander type/merk
Of kan ik het beste mijn pak aantrekken en in de winkel de zwaar ontevreden en onhandelbare klant spelen?
Je hebt zelf de keuze gemaakt een alternatief aan te schaffen,waarschijnlijk een stuk goedkoper altenatief anders had je de aanbevolen laptop wel aangeschaft. Het is toen jouw beslissing geweest om toch deze mindere aan te schaffen.

gr Henk

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Ten eerste hebben we in Nederland nog geen echte Apple winkel, er komt een in Amsterdam maar dat terzijde.

Maar aan welke eisen moet je laptop aan voldoen, welke software moet het draaien??

En een quad core e.d. zegt niks, graag de specs en software wat je wilt draaien mischien dat ik weet of het wel of niet gaat werken.

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

En dan nog de mogelijkheid dat er bij de universiteit met specifiek Windows software gewerkt wordt, dan zit je mooi met je Apple laptop.

Stel: b.v. Adobe Photoshop die op Windows draait, dan moet je Photoshop voor Apple kopen... dure grap...

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

LeoZ schreef:En dan nog de mogelijkheid dat er bij de universiteit met specifiek Windows software gewerkt wordt, dan zit je mooi met je Apple laptop.

Stel: b.v. Adobe Photoshop die op Windows draait, dan moet je Photoshop voor Apple kopen... dure grap...
Nee hoor, je kunt prima Windows draaien op een Mac. En daarnaast kan je bij Adobe je licentie laten wijzigen van Windows naar Mac (en vice versa) tegen administratiekosten.

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

Jasper1989 schreef:Afgelopen december heb ik een macbook pro gekocht bij een icentre, wat een officiële Apple winkel is. Tijdens het kiezen van deze laptop heb ik de medewerkster daar gevraagd of deze macbook qua prestaties kon tippen aan de laptop die aangeraden werd door mijn studie. Na dit verder toegelicht te hebben door middel van de specificaties van die andere laptop, wist deze verkoopster mij te vertellen dat dit geen enkel probleem zou zijn. Nu ben ik er achter gekomen dat in mijn macbook een dual-core zit, terwijl de laptop die de TU mij aanraadde een quad-core bevat! Natuurlijk voel ik me nu behoorlijk afgezet, al helemaal aangezien dit betekend dat ik met deze laptop mijn studie hoogst waarschijnlijk niet kan afmaken.

Zijn er stappen, juridische eventueel, die ik kan ondernemen? Of kan ik het beste mijn pak aantrekken en in de winkel de zwaar ontevreden en onhandelbare klant spelen?
De enige goede mac, is de big mac!

Er zijn weinig applicaties die volledig gebruik maken van meerdere cores. Vaak ben je beter gebaat bij een sneller geklokte dual core dan een lager geklokte quadcore.
Dit zuiver om het feit dat de meeste applicaties 1 core aanspreken, waarbij de snelheid van deze core doorslaggevend is voor de prestaties.

Dit is natuurlijk volledig afhankelijk van de applicaties die je gaat draaien.

Ik heb niet direct het gevoel dat je bent opgelicht of verkeerd advies hebt gekregen, tenzij je duidelijk hebt gemaakt dat de applicaties die je gaat draaien belang hebben bij een quadcore processor. Het is niet per definitie zo dat een quadcore beter presteert of beter geschikt is dan een dual core.

Gesloten