LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slecht werkende Pinnacle Studio Software
Slecht werkende Pinnacle Studio Software
Heb Pinnacle studio 8 in december 2003 gekocht, maar programma werkt niet zoals aangeprezen wordt. Ik heb de laatste up-date (versie 8.10.4), maar prog. blijft raar doen. Mijn PC is pas nieuw en zwaar genoeg om videobewerking aan te kunnen. Het programma deugt niet. Op diverse forums waar het over Pinnacle Studio (versie 8 of lager) gaat, is het meestal ellende.
Maar ja, bij die forums kom je vaak pas terecht als het mis is.
Klacht in januari 2004 (binnen 1 maand) gemeld bij winkelier en, je raad het waarschijnlijk al, ik ben de eerste die deze klachten heeft. Winkelier kan niets voor mij doen en verwijst naar Pinnacle Systems.
Met Pinnacle telefonisch contact gehad, maar willen in eerste instantie dat ik de (dure) Helpdesk bel. Pas na aandringen dat ik een klacht had en geen hulpvraag, mocht ik mijn klacht naar een door hun opgegeven e-mailadres sturen.
En wat denk je? Ik krijg totaal geen reactie terug. Dus maar weer eens hetzelfde e-mailtje naar hetzelfde e-mailadres met verzoek om reactie binnen 1 week. Ook dit bericht is nu al 2 weken geleden verzonden, maar totaal geen enkele reactie.
Winkelier blijft verwijzen naar Pinnacle omdat het software betreft.
In de licentie-overeenkomst van Pinnacle onder garantie (punt 9) wordt gesteld dat deze software "As Is" wordt geleverd. Ik meen dat ik ergens gelezen hebt dat dit niet mag cq van toepassing mag zijn in Nederland (Europa).
Zijn er meerdere gebruikers die problemen hebben met deze software van Pinnacle? Reageer dan! Ik weet zeker dat er een heleboel gebruikers met hetzelfde probleem moeten zitten.
Mogelijk dat Radar dan eens aandacht kan gaan besteden aan deze zaak.
Maar ja, bij die forums kom je vaak pas terecht als het mis is.
Klacht in januari 2004 (binnen 1 maand) gemeld bij winkelier en, je raad het waarschijnlijk al, ik ben de eerste die deze klachten heeft. Winkelier kan niets voor mij doen en verwijst naar Pinnacle Systems.
Met Pinnacle telefonisch contact gehad, maar willen in eerste instantie dat ik de (dure) Helpdesk bel. Pas na aandringen dat ik een klacht had en geen hulpvraag, mocht ik mijn klacht naar een door hun opgegeven e-mailadres sturen.
En wat denk je? Ik krijg totaal geen reactie terug. Dus maar weer eens hetzelfde e-mailtje naar hetzelfde e-mailadres met verzoek om reactie binnen 1 week. Ook dit bericht is nu al 2 weken geleden verzonden, maar totaal geen enkele reactie.
Winkelier blijft verwijzen naar Pinnacle omdat het software betreft.
In de licentie-overeenkomst van Pinnacle onder garantie (punt 9) wordt gesteld dat deze software "As Is" wordt geleverd. Ik meen dat ik ergens gelezen hebt dat dit niet mag cq van toepassing mag zijn in Nederland (Europa).
Zijn er meerdere gebruikers die problemen hebben met deze software van Pinnacle? Reageer dan! Ik weet zeker dat er een heleboel gebruikers met hetzelfde probleem moeten zitten.
Mogelijk dat Radar dan eens aandacht kan gaan besteden aan deze zaak.
Re: Slecht werkende Pinnacle Studio Software
Niemand problemen?
Dat kan ik me haast niet voorstellen als ik op www.dv-in.nl en http://forum.faqman.nl kijk.
Kom op mensen, laat eens wat van je horen!
Dat kan ik me haast niet voorstellen als ik op www.dv-in.nl en http://forum.faqman.nl kijk.
Kom op mensen, laat eens wat van je horen!
Ik begrijp dat je klachten over Pinnacle St 8 hebt, maar met dat verhaal valt weinig te beginnen. Ik heb ook wel eens problemen met Pinnacle Studio v 8 maar weet het meestal op te lossen. Ben het met je eens er zitten erg veel Software bugs in en steeds komt er een nieuwe versie ( Nu al versie 9 ! ) zonder dat ze eindelijk eens een stabiel programma maken.
Ik heb zelf ietsje meer vertrouwen in het Studio programma van Ulead !
Opnieuw installeren wil vaak wel helpen. Ook even het programma 'Reg delete' van Pinnacle downloaden.
Kijk ook eens op de FAQ's site van Pinnacle ( vooral de Engelse UK site !!!! )
Ik heb zelf ietsje meer vertrouwen in het Studio programma van Ulead !
Opnieuw installeren wil vaak wel helpen. Ook even het programma 'Reg delete' van Pinnacle downloaden.
Bedankt voor je reactie, maar waarom opnieuw installeren?Opnieuw installeren wil vaak wel helpen. Ook even het programma 'Reg delete' van Pinnacle downloaden.
Pinnacle was het eerste gekochte programma wat ik op m'n nieuwe (dus schone) pc heb geïnstalleerd. En dat (inmiddels nu) 2 maanden geleden.
Ik heb de FAQ-site uiteraard geraadpleegt. Ik begrijp alleen niet dat je eerst opgeeft dat je taalkeuze Nederlands is om vervolgens alles in het Engels te moeten lezen.
Oké het programma is Nederlands, maar zoek geen hulp via hun eigen website.
Ook heb ik al rondgeneust op www.studio.club.tip.nl een Nederlandstalig forum over Pinnacle. Ook daar zie je dat veel bekende fouten steeds weer besproken worden cq terugkomen.
Echter jammer dat vaak gebruikers zelf met oplossingen komen die voor HUN situatie de oplossing is, maar ook verwijzen naar de Engelstalige FAQ-site van Pinnacle.
Ik vind dat Pinnacle een arrogante houding aanneemt. Ja, het is mij bekend dat versie 9 uit is. Het was beter geweest om eerst de bekende fouten uit eerdere versie te halen, te verbeteren en dit als (gratis) update aanbieden alvorens met een nieuwe versie te komen.
Het verhaal zal wel om de eurocenten draaien. Iedereen weer blij maken met een nieuwe versie en daar weer een heleboel euri's aan uitgeven. Ben benieuwd hoeveel bugs deze versie heeft.
Ik vind trouwens toch dat weinig software zich houdt aan de taal van het land waar het verkocht wordt. Vaak zie je wel dat op de buitenverpakking alles in het Nederlands wordt aangeprezen.
Opnieuw installeren omdat ook Pinnacle dat aangeeft op hun FAQ overzicht. Heb dat ook voorheen zeker onder Win98 een paar keer moeten doen.
Op mijn nieuwe PC met Win XP ( UK version) heb ik weinig problemen gehad. Moet inderdaad bekennen dat ik konsekwent alles in het Engels installeer.
Ik kan hier beter mee werken ( komt door mijn werk) en kan daardor ook vrij snel patches en up grades downbloaden van de UK site.
Maar ik erger me wel aan de instabiliteit van het programma. Is ook een algemene klacht.
Bedenk wel dat de prijs laag is in verhouding tot het veel betere programma Adobe Premiere 6.5 !!!
Ik vind het goed dat je reageert op mijn opmerkingen maar ik weet nog steeds wat nu echt het probleem met Studio 8 is ?
Wat werkt er niet ?
Misschien kan ik je op weg helpen.
Op mijn nieuwe PC met Win XP ( UK version) heb ik weinig problemen gehad. Moet inderdaad bekennen dat ik konsekwent alles in het Engels installeer.
Ik kan hier beter mee werken ( komt door mijn werk) en kan daardor ook vrij snel patches en up grades downbloaden van de UK site.
Maar ik erger me wel aan de instabiliteit van het programma. Is ook een algemene klacht.
Bedenk wel dat de prijs laag is in verhouding tot het veel betere programma Adobe Premiere 6.5 !!!
Ik vind het goed dat je reageert op mijn opmerkingen maar ik weet nog steeds wat nu echt het probleem met Studio 8 is ?
Wat werkt er niet ?
Het inlezen vanaf de videocamera is het enige proces wat zonder problemen verloopt.Ik vind het goed dat je reageert op mijn opmerkingen maar ik weet nog steeds wat nu echt het probleem met Studio 8 is ?
Wat werkt er niet ?
Ik heb het progr. zo ingesteld dat ik scenes maak van 10 sec. Dat heb ik bewust gedaan omdat het gebruik van "scheermes-functie" foutmeldingen geeft -->ongeldige bewerking, progr. wordt afgesloten.
Met scenes van 10 sec. kan ik beter fragmenten inkorten.
Tijdens bewerken van de film krijg ik ook vaak meldingen van "ongeldige bewerkingen" of slaat programma op willekeurige momenten vast. Zo ook met gebruik met overgangseffecten (standaard en Hollywood FX)
Het is niet te zeggen waar en wanneer en met welke handelingen dit gebeurd. Het gebeurd zomaar.
Wanneer ik dan eindelijk toch wat gebrouwen heb, wil ik de bewerkte film op CD/DVD zetten. Gebruik hiervoor de Maak CD/DVD knop.
Daar waar normaliter het renderen van de film moet beginnen gebeurd er helemaal niets.
Na een paar keer proberen lukt het ineens wel.
Dan dient zich gelijk het volgende probleem aan.
Wanneer de hele film eindelijk gerenderd is wil ik natuurlijk dit op een DVD branden.
Pinnacle zegt dan dat de schijf eerst geformatteerd moet worden en begint met het proces. Het branden begint echter ook.
Nadat de film (volgens scherm) helemaal op DVD moet staan geeft Pinnacle weer de melding dat het formatteerproces nog niet voltooid is.
In die melding staat tevens dat alle opgeslagen gegevens verloren gaan als ik doorga. Het volgende probleem is dan ook dat ik geen andere optie KAN kiezen dan doorgaan met formatteren.
Ik negeer deze melding en haal handmatig de DVD uit de brander.
De film staat eindelijk op een DVD die het overigens gewoon doet in de DVD-speler in de huiskamer.
Ik heb XP Home Edition en gebruik Phillips DVD+R/RW schijfjes.
Mijn PC is QMotion P4 2,8 GHz / 512 MB / HD van 160 GB verdeeld in C:\30 GB en D:\130 GB.
Studio 8 geïnstalleerd op C-schijf en ingelezen en bewerkte film staat op D-schijf. Op D-schijf staat niets anders. Deze blijft gereserveerd voor videobewerking.
In ieder geval bedankt voor je hulp. Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.
zet wel ff je virusscanner uit, want Pinnacle loopt hardstikke vast indien er een virusscanner aan staat!
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik probeer een en ander in je verhaal te begrijpen:
1. Aan de PC configuratie ligt het niet en ook niet aan de brander plus schijfjes. Wat ik vreemd vind is dat Pinnacle vraagt om te formatteren.
Is alleen nodig bij data DVD-R. Na het renderen kan de DVD gewoon gebrand worden op de aangegeven snelheid van de schijfjes.
Overigens brand ik meestal alles via Nero 6 ! Is wel wat omslachtig, maar kan zo eventueel meerdere copy's maken.
2. Ik begrijp niet de instelling van 10 sec. Ik haal alle scenes ( na capture) uit het album en kan per scene de tijd instellen,( begin en eind van iedere scene). Nooit problemen mee gehad.
Pas op de timeline (tijdlijn) de scenetijdsduur instellen !
Kijk ook op de 'timeline' of alle scenes goed aansluiten. Zoniet dan gaat het zeker mis.
3 Met 'scheermes' wordt waarschijnlijk bedoelt ' split de video clip" ?
Werkt bij mij goed. Ook dit moet op de tijdlijn gebeuren !
4 Het crashen kan ook veroorzaakt worden door vreemde programma's op de PC die via internet geinfiltreerd zijn. Komt regelmatig voor, zeker via Kazaa !
Even kijken in XP via Control panel naar add/remove prog's. Als er iets in staat wat totaal 'vreemd' is in je program list, gewoon verwijdewren.
Ik heb daardoor ook ooit crash problemen gehad.
Ook bij het monteren de virus scanner uitzetten evenals screensavers etc.
5 Mocht dit allemaal niet helpen dan helaas opnieuw installeren en met het 'regdelete' programmaatje van Pinnacle even alles opschonen anders gaat het wederom fout.
Ik hoop dat ik je iets heb kunnen helpen? Sukses!
Ik probeer een en ander in je verhaal te begrijpen:
1. Aan de PC configuratie ligt het niet en ook niet aan de brander plus schijfjes. Wat ik vreemd vind is dat Pinnacle vraagt om te formatteren.
Is alleen nodig bij data DVD-R. Na het renderen kan de DVD gewoon gebrand worden op de aangegeven snelheid van de schijfjes.
Overigens brand ik meestal alles via Nero 6 ! Is wel wat omslachtig, maar kan zo eventueel meerdere copy's maken.
2. Ik begrijp niet de instelling van 10 sec. Ik haal alle scenes ( na capture) uit het album en kan per scene de tijd instellen,( begin en eind van iedere scene). Nooit problemen mee gehad.
Pas op de timeline (tijdlijn) de scenetijdsduur instellen !
Kijk ook op de 'timeline' of alle scenes goed aansluiten. Zoniet dan gaat het zeker mis.
3 Met 'scheermes' wordt waarschijnlijk bedoelt ' split de video clip" ?
Werkt bij mij goed. Ook dit moet op de tijdlijn gebeuren !
4 Het crashen kan ook veroorzaakt worden door vreemde programma's op de PC die via internet geinfiltreerd zijn. Komt regelmatig voor, zeker via Kazaa !
Even kijken in XP via Control panel naar add/remove prog's. Als er iets in staat wat totaal 'vreemd' is in je program list, gewoon verwijdewren.
Ik heb daardoor ook ooit crash problemen gehad.
Ook bij het monteren de virus scanner uitzetten evenals screensavers etc.
5 Mocht dit allemaal niet helpen dan helaas opnieuw installeren en met het 'regdelete' programmaatje van Pinnacle even alles opschonen anders gaat het wederom fout.
Ik hoop dat ik je iets heb kunnen helpen? Sukses!
Heb nu studio 9, echter nog niet mee gebrand. Heb echter wel ervaring met Studio 7 t/m 8.12.2 en moet zeggen dat ik met 8.12.2 het meeste succes heb gehad. Het is echter wel belangrijk via diverse nieuwsgroepen op internet op de hoogte te blijven van de problemen die spelen in de betreffende software. Ik zal enkele tips geven die ik de afgelopen 2 jaar zelf ook gebruikt heb.
Zorg dat wanneer je gaat branden dat via Uitvoeren> MSCONFIG alle opstartbestanden uitgeschakeld zijn.
Zet nooit een update over een update, maar verwijder eerst het bestaande programma, installeer dan het ORGINELE programma, draai vervolgens een update.
Schakel in het menu installatie> bewerken de opties berekenen op achtergrond uit.
Ik vindt het echter wel ontzettend vreemd dat pinnacle een nieuw produkt in de markt zet, terwijl het oude produkt nog niet uitontwikkeld is.
Zorg dat wanneer je gaat branden dat via Uitvoeren> MSCONFIG alle opstartbestanden uitgeschakeld zijn.
Zet nooit een update over een update, maar verwijder eerst het bestaande programma, installeer dan het ORGINELE programma, draai vervolgens een update.
Schakel in het menu installatie> bewerken de opties berekenen op achtergrond uit.
Ik vindt het echter wel ontzettend vreemd dat pinnacle een nieuw produkt in de markt zet, terwijl het oude produkt nog niet uitontwikkeld is.
Reactie op Stonesboy 05 feb 2004 22:23:
1. Ik heb eerst een schijfimage gemaakt (dan kun je later net zoveel kopietjes maken als je wilt) en toen voor alle zekerheid eerst op een DVD+RW gebrand. Pinnacle vraagt dan echt om eerst te formatteren.
Brandproces loopt ook via Nero als ik het goed heb. Ik heb Nero 5.5.10
2 en 3. Instelling scene tijdsduur kun je instellen. Tijdens het inlezen vanuit de videocamera kun je zelfs instellen om scenes te maken van elke dag, maar ook door op de spatiebalk van je toetsenbord te drukken maak je scenes. Dit kunnen dan scenes zijn van verschillende tijdsduren.
Ik vind scenes van 10 sec. achteraf beter werken omdat mijn 'scheermes-functie' (ook wel genoemd clipsplitsing) te vaak voor zogenaamde ongeldige bewerkingen zorgt.
4. De enige programma's die ik zelf op mijn PC heb geïnstalleerd zijn Office XP en Studio 8. Van Internet heb ik Ad-Aware en DVDShrink gehaald en geïnstalleerd.
Met Kazaa heb ik helemaal niks, wil ik ook niks. Ik wil mijn PC zo schoon mogelijk houden.
Met de volgende klus zal ik Norton eens op disabled zetten, maar dan moet ik ook de kabel er even afgooien.
Ik heb inderdaad Norton Internet Security aanstaan. Schermbeveiliging stond op uit.
5. Dat programmaatje 'Regdelete' ben ik op de downloadpagina van Pinnacle ook al tegengekomen. Echter omdat de installatie van het programma vlekkeloos (melding succesvol) is verlopen neem ik aan dat alles ook goed geïnstalleerd is.
Dan nog blijf ik vinden dat er teveel fouten in het programma zelf zitten Als ik rondkijk in andere forums zie ik te vaak dezelfde klachten door andere gebruikers bevestigd worden.
Ik vind het gewoon bijzonder arrogant van Pinnacle dat ze dat niet ter harte nemen. Door steeds maar up-dates en z.g. Beta-versies uit te brengen bevestigen ze eigenlijk zelf dat er fouten in het programma zitten. Waarom breng je anders updates en beta-versies uit?
Maar toch vinden ze (telf. contact met afdeling consumentenverkoop) dat Studio 8 een stabiel programma is.
Dat gaat er bij mij dus niet in.
1. Ik heb eerst een schijfimage gemaakt (dan kun je later net zoveel kopietjes maken als je wilt) en toen voor alle zekerheid eerst op een DVD+RW gebrand. Pinnacle vraagt dan echt om eerst te formatteren.
Brandproces loopt ook via Nero als ik het goed heb. Ik heb Nero 5.5.10
2 en 3. Instelling scene tijdsduur kun je instellen. Tijdens het inlezen vanuit de videocamera kun je zelfs instellen om scenes te maken van elke dag, maar ook door op de spatiebalk van je toetsenbord te drukken maak je scenes. Dit kunnen dan scenes zijn van verschillende tijdsduren.
Ik vind scenes van 10 sec. achteraf beter werken omdat mijn 'scheermes-functie' (ook wel genoemd clipsplitsing) te vaak voor zogenaamde ongeldige bewerkingen zorgt.
4. De enige programma's die ik zelf op mijn PC heb geïnstalleerd zijn Office XP en Studio 8. Van Internet heb ik Ad-Aware en DVDShrink gehaald en geïnstalleerd.
Met Kazaa heb ik helemaal niks, wil ik ook niks. Ik wil mijn PC zo schoon mogelijk houden.
Met de volgende klus zal ik Norton eens op disabled zetten, maar dan moet ik ook de kabel er even afgooien.
Ik heb inderdaad Norton Internet Security aanstaan. Schermbeveiliging stond op uit.
5. Dat programmaatje 'Regdelete' ben ik op de downloadpagina van Pinnacle ook al tegengekomen. Echter omdat de installatie van het programma vlekkeloos (melding succesvol) is verlopen neem ik aan dat alles ook goed geïnstalleerd is.
Dan nog blijf ik vinden dat er teveel fouten in het programma zelf zitten Als ik rondkijk in andere forums zie ik te vaak dezelfde klachten door andere gebruikers bevestigd worden.
Ik vind het gewoon bijzonder arrogant van Pinnacle dat ze dat niet ter harte nemen. Door steeds maar up-dates en z.g. Beta-versies uit te brengen bevestigen ze eigenlijk zelf dat er fouten in het programma zitten. Waarom breng je anders updates en beta-versies uit?
Maar toch vinden ze (telf. contact met afdeling consumentenverkoop) dat Studio 8 een stabiel programma is.
Dat gaat er bij mij dus niet in.
Reactie op Aart:
8.12.2 is een beta-versie! Dus Pinnacle neemt geen verantwoordelijkheid als er iets mis gaat (met je PC).
Opstartbestanden uitschakelen is ook een hele goede tip!
Wie weet helpt het. Is proberen altijd waard.
Berekenen op de achtergrond is juist een van de sterkste punten van Studio 8!
Maar misschien hebben ze zich ook daarin verkeken.
Ik zal die optie de volgende keer eens uitzetten (Instellingen was het toch?)
Bedankt voor je tips Aart.
8.12.2 is een beta-versie! Dus Pinnacle neemt geen verantwoordelijkheid als er iets mis gaat (met je PC).
Opstartbestanden uitschakelen is ook een hele goede tip!
Wie weet helpt het. Is proberen altijd waard.
Berekenen op de achtergrond is juist een van de sterkste punten van Studio 8!
Maar misschien hebben ze zich ook daarin verkeken.
Ik zal die optie de volgende keer eens uitzetten (Instellingen was het toch?)
Bedankt voor je tips Aart.
Download eens de juiste drivers, want niet elke pinnacle kaard heeft de juiste chipset er op zitten.
Zelf had ik problemen met de pinnacle kaart, om hem aan de praat te krijgen.
Heb uiteindelijk een progje gedownload die de juiste drivers download.
Deze kijkt je specs na van de pinnacle kaart en haalt via internet de juiste drivers binnen, nadien geen probleem meer gehad.
De bijgeleverde drivers van pinnacle waren dus niet juist, waardoor mijn computer vast liep, en tijdens het recorden van video, liep alles ontzettend traag.
Na de desbetreffende drivers te hebben geinstalleerd loopt alles tot nu toe vlekkeloos, en dat is nu onderhand 3 jaar terug.
Zal jullie binnen kort de link wel ff op dit forum plakken.
Zelf had ik problemen met de pinnacle kaart, om hem aan de praat te krijgen.
Heb uiteindelijk een progje gedownload die de juiste drivers download.
Deze kijkt je specs na van de pinnacle kaart en haalt via internet de juiste drivers binnen, nadien geen probleem meer gehad.
De bijgeleverde drivers van pinnacle waren dus niet juist, waardoor mijn computer vast liep, en tijdens het recorden van video, liep alles ontzettend traag.
Na de desbetreffende drivers te hebben geinstalleerd loopt alles tot nu toe vlekkeloos, en dat is nu onderhand 3 jaar terug.
Zal jullie binnen kort de link wel ff op dit forum plakken.
Huh? Juiste drivers en Pinnacle kaart met juiste chipset?Download eens de juiste drivers, want niet elke pinnacle kaard heeft de juiste chipset er op zitten.
Ik heb het programma Pinnacle Studio 8 gekocht en daar zitten alleen 2 CD-roms bij. (En het gebruikershandboek natuurlijk)
Mis ik iets dan?
Aart,Zorg dat wanneer je gaat branden dat via Uitvoeren> MSCONFIG alle opstartbestanden uitgeschakeld zijn.
Even een afwijkend vraagje.
Kunnen (mogen) alle bestanden die bij Opstarten vermeld worden, uitgeschakeld worden?
En kan ik die na afloop dan weer inschakelen (alles wat er normaliter staat)?
Als ik Ad-Aware gebruik, zie ik dat er soms wel 29-30 processen geladen zjn. Als ik dan erachter probeer te komen wat dat dan is, betreft het voornamelijk Windows- en Norton-bestandjes.
Maar wat kan ik (dan nog meer) uitschakelen zonder mijn hele configuratie om zeep te helpen?
Ik neem aan dat je ook een digitiser (kaart) hebt, en als het goed is zal het waarschijnlijk een pinnacle kaart zijn.
Om er voor te zorgen dat je de volledige functionaliteiten van dit programma wilt benutten dan zul je wel degelijk een pinnaccle kaart nodig hebben.
Alleen dan zul je na de update van de drivers een goed werkend programma hebben.
Om er voor te zorgen dat je de volledige functionaliteiten van dit programma wilt benutten dan zul je wel degelijk een pinnaccle kaart nodig hebben.
Alleen dan zul je na de update van de drivers een goed werkend programma hebben.
Beste Gast,Ik neem aan dat je ook een digitiser (kaart) hebt, en als het goed is zal het waarschijnlijk een pinnacle kaart zijn.
Hebben wij het wel over hetzelfde programma?
Ik heb dus Studio 8 en daar heb ik geen kaart bij (nodig).
Ik sluit mijn digitale videocamera via een FireWire-kabel aan op mijn computer. Ik heb 4 FireWire aansluitingen op mijn PC.
Vraag:
Bedoel je soms met "digitiser kaart" en/of Pinnacle kaart deze aansluitingen?
Op videocamera zit dus een DV-in/out (ook iLink genoemd) en daar sluit ik de 4-pins FireWire-kabel op aan.
De 6-pins steker gaat op de FireWire-aansluiting op de PC.
De videocamera kan ik nu vanaf de PC bedienen (in Pinnacle) en het overzetten naar de harde schijf kan beginnen.
Via dezelfde verbinding is het ook mogelijk om bewerkte film terug naar videocamera te sturen. Maar eeerlijk gezegd heb ik dat nog niet geprobeerd. Vind ik ook niet interessant. Daar hebben ze DVD voor uitgevonden.
Maar waar het om gaat in dit topic is de slechtwerkende software zoals je overal kunt lezen.
*Dat het programma niet voldoet zoals op de doos wordt aangeprezen.
*En de arrogantie van Pinnacle om daar niets aan te doen, maar ook niets van zich te laten horen bij een klachtmelding.
*Wel een nieuwe versie uitbrengen zonder eerst de vorige versie behoorlijk te laten functioneren. (trouwens link eens door naar de Duitse forumsite van Pinnacle. De eerste klachten van versie 9 beginnen al).
*Dat ze je laten geloven dat JIJ de enige bent met dit soort klachten.
*Dat ze zich verschuilen achter een e-mailadres wat schijnbaar als prullenbak dient voor alle binnenkomende klachten.
*Kortom: dat je niet serieus genomen wordt.
Dáár begin ik langzamerhand behoorlijk van overhit te geraken.
[/b]
Ik heb al eerder gereageerd in dit Forum item. Ik was in de veronderstelling dat het bij mij goed functioneerde maar helaas moet nu bekennen dat dit 'commerciele programma" mij ook 'pain in the arse' bezorgd.
Ik ben het eens met 'gast' dat het een zeer slecht uit ontwikkeld programma is. Versie 9 zal wel net zo slecht zijn.
Wordt echt tijd dat alle video fanaten de Fa Pinnacle volledig boycotten en over stappen op Ulead of Adobe.
Ik ben het eens met 'gast' dat het een zeer slecht uit ontwikkeld programma is. Versie 9 zal wel net zo slecht zijn.
Wordt echt tijd dat alle video fanaten de Fa Pinnacle volledig boycotten en over stappen op Ulead of Adobe.
hèhè.....eindelijk!Ik heb al eerder gereageerd in dit Forum item. Ik was in de veronderstelling dat het bij mij goed functioneerde maar helaas moet nu bekennen dat dit 'commerciele programma" mij ook 'pain in the arse' bezorgd.