Inclusief eventuele tips.. over wat ik nu zou kunnen doen.
Verhaal:
In november 2010 heb ik mijn Apple Macbook Pro (Unibody 15inch Late 2008) gebracht naar het Machouse Rotterdam voor onderzoek, omdat mijn Apple Macbook Pro rare kuren toont en ik geen AppleCare abonnement heb. Mijn Macbook Pro val namelijk sporadisch uit, opnieuw installeren van de Mac OS heeft hier niet bij mogen baten. De laptop valt uit als het hangt op stroom evenals op enkel een volle batterij.
Ik heb direct €75,- moeten betalen voor een standaard onderzoek.
(Geen probleem natuurlijk ik wilde dat het probleem wordt opgelost.)
Er zou contact met mij opgenomen worden als mijn laptop gerepareerd zou zijn, gevraagd is hoe ik contact wilde houden.. hierop heb ik aangegeven telefonisch!
Vervolgens kreeg ik na enige tijd een e-mail met daarin een offerte betreffende de reparatie van mijn Apple Macbook Pro.
Hierin staat het onderstaande (Quote) vermeld.
Na het bekijken van de offerte lijkt het erop dat er een kabel (922-8705 Cable, Flex, Optical Drive) is vervangen.De offerte bevat de onderdelen welke minimaal vervangen dienen te
worden alvorens wij met zekerheid kunnen vaststellen of uw machine
weer goed functioneert. Onze verwachting is echter dat nadat de
onderdelen genoemd in de offerte vervangen zijn deze weer naar
behoren zal functioneren.
Mocht het na het vervangen van de in de offerte genoemde onderdelen
blijken dat er meer defect is aan uw machine, is restitutie helaas
niet mogelijk.
Graag zien wij uw reactie, akkoord of niet akkoord, in een reply op
deze e-mail tegemoet. Indien wij binnen 14 dagen geen reactie hebben
ontvangen gaan wij ervan uit dat u niet akkoord bent met de voorgestelde
reparatie en sturen wij uw systeem retour naar de vestiging waar u hem
heeft ingeleverd.
Als u wacht op een reactie van een verzekeringsmaatschappij, willen wij
dit natuurlijk ook even weten zodat we de reparatie even on hold kunnen
zetten voor u.
Met vriendelijke groet,
MacHouse Support
Blijkbaar zou het vervangen van deze kabel mijn probleem op hebben moeten lossen (niet dus).
Na enige keren heen en weer te mailen voor meer informatie over waar de kosten vandaan komen die vermeld staan op de offerte wat mij eigenlijk nog steeds niet helemaal duidelijk is, heb ik besloten om een akkoord te geven (17-12-2010) om mijn laptop gerepareerd terug te sturen naar waar ik deze heb afgeleverd.
Deze heb ik opgehaald op 23-12-2010 (na zelf gewoon maar even langs te gaan en te kijken of mijn laptop al terug was).
Laptop opgehaald, de rest van de kosten betaald,..medewerker die mij mijn laptop heeft overhandigd heeft mij hier toegezegd dat als het probleem nog niet verholpen is ik zonder enige probleem weer bij ze terecht kan komen.
Thuis aangekomen, kom ik erachter dat mijn laptop nog steeds sporadisch uitvalt. Vervolgens ben ik diverse keren binnengelopen met mijn laptop bij Machouse Rotterdam.
Hier is mij door de Senior verteld dat ze het probleem zelf niet hebben kunnen constateren.
Weereens thuisgekomen, probleem geconstateerd.
Nog enkele keren langs geweest bij Machouse Rotterdam, laptop aantal uren achter gelaten, tevergeefs; ik kom thuis het probleem is er nog steeds.
Weer eens binnengelopen bij Machouse Rotterdam, Senior gesproken.. verteld dat mijn batterij nu ook is aangetast want deze gaat nu ineens niet meer langer mee dan een halfuur (vol op 100% geladen). Voorgesteld om een nieuwe batterij aan te schaffen met de schikking dat het bedrag dat ik heb betaald voor het kabeltje inclusief uurloon van de medewerker die de "reparatie" heeft verzorgd afgetrokken zou worden van het volledige bedrag van een nieuwe batterij.
Vervolgens wilde de senior wat zien op mijn laptop, valt mijn laptop ineens uit (probleem geconstateerd). Hij neemt de laptop mee naar achter voor onderzoek, en meld mij dat hij dit gaat melden en uitzoeken hoe het zat met het kabeltje.
Zie hieronder het antwoord dat hij ontving vanuit zijn "onderzoek"
Na enkele dagen niks gehoord te hebben, heb ik zelf maar even gebeld, mij werd verteld dat hij niet beschikbaar zou zijn. Vervolgens krijg ik 15 minuten later een e-mail(12-01-2011) met bovenstaande quote + "excuus voor mijn late reactie..." .. "maar je zult toch de volledige kosten moeten betalen voor een nieuwe batterij".Van: xxxxxx
Datum: January 7, 2011 11:22:34 AM GMT+01:00
Aan: "xxxxxx| MacHouse" <[email protected]>
Onderwerp: RE: 954002815
Goedmorgen xxxx,
Ik heb je vraag even gesteld bij diegene die hem heeft beoordeeld.
Die geeft het volgende aan;
De optical disk drive kabel zat op een manier vast gemaakt dat het in de toekomst problemen met het dataverkeer zou gaan opleveren.
Verder is de MacBook uitgebreid getest en leek het hier of de klacht verholpen was.
Heb foto´s meegestuurd toestel was erg stoffig.
Mijn laptop heeft het probleem nog steeds.
Hier kan ik het toch niet bij laten?..
Ik zie jullie reacties hierop graag tegemoet.