Ik kocht deze week een videocamera van Sony, de HDR FX1000E, ter waarde van ongeveer 3500€
Deze camera,s zijn bestemd voor de semi-professionele gebruikers die films maken en vervolgens bewerken op de computer. Al deze types camera's zijn bestemd voor videobewerking op computers.
Nu is het zo, dat bijna alle moderne computers voorzien zijn van USB aansluitingen. Dat is bij mijn weten universeel.
Bij mijn andere camera, de Sony HDR HC zat, zoals te verwachten, een iLink kabel naar USB
Nu zitten er bij deze nieuwe FX1000E top camera 2 kabels, .....helaas, beiden ilink component/AV maar niet naar de standaard USB.
Bij telefonisch contact met Sony werd mij keurig medegedeeld, dat deze kabel inderdaad niet was meegeleverd. Om de video's te bewerken op de computer, moet de klant maar zelf de benodigde USB kabel kopen.
Sony slaat hier in mijn ogen werkelijk een modder figuur.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sony blamage
Re: Sony blamage
2 dingen die ik vreemd vind: een camera die bestemd is voor videobewerking op de pc? Volgens mij bedoel je hiermee dat dat op de pc gezet kan worden en op de pc bewerkt kan worden. De camera is dan geschikt om aan te sluiten op de pc, de camera is dan m.i. niet geschikt voor videobewerking op de pc.
Wel vreemd dat er geen USB kabel mee word geleverd. Meestal vraag ik dit voor ik een apparaat koop omdat je anders bij thuiskomst voor een vervelende verrassing kunt komen te staan. Ik kan me heel goed voorstellen dat een camera die dit bedrag kost waarbij deze kabel ontbreekt enige vorm van ergernis op kan roepen.
USB is idd universeel, hence the name, Universal Serial Bus controller.
Wel vreemd dat er geen USB kabel mee word geleverd. Meestal vraag ik dit voor ik een apparaat koop omdat je anders bij thuiskomst voor een vervelende verrassing kunt komen te staan. Ik kan me heel goed voorstellen dat een camera die dit bedrag kost waarbij deze kabel ontbreekt enige vorm van ergernis op kan roepen.
USB is idd universeel, hence the name, Universal Serial Bus controller.
-
Wel moet ik zeggen, dat proffesionele gebruikers vaak werken met firewire/iLink
Staat er op de verpakking niet duidelijk wat de inhoud is?
Ik heb hier toevallig een doos staan van een router, daar staat netjes op dat er een handleiding in zit, 3 antennes, CD-rom en de router zelf natuurlijk
Staat er op de verpakking niet duidelijk wat de inhoud is?
Ik heb hier toevallig een doos staan van een router, daar staat netjes op dat er een handleiding in zit, 3 antennes, CD-rom en de router zelf natuurlijk
Dat men bij zo'n aanschaf niet de moeite neemt om even de specs op de Sony site te bekijken. Er staat bij USB aansluiting een "NEE" . Zou dat de reden kunnen zijn
http://www.sony.nl/product/hdd-hdv/hdr- ... nicalSpecs
http://www.sony.nl/product/hdd-hdv/hdr- ... nicalSpecs
Toch een opmerking:
Firewire wordt gebruikt om grote databestanden over te zetten. USB is daar dus niet zo geschikt voor.
Met de filmcamera neem je op. Sluit die met een Firewire kabel aan de computer (je kunt dan wel de camera via de computer aansturen) en zet zo de opgenomen film in de computer.
In de computer ga je de film van bewerken.
De opgenomen video moet altijd eerst worden overgezet op de computer en op de computer ga je dan de video bewerken, waarna je deze op een DVD kunt branden of op welke media je het dan ook zet.
Voor de desktopcomputers zijn er speciale firewire controllers die je zo in een vrije PCI slot zet en voor de laptops zijn er speciale PC-Card controllers.
Hoeft de consument toch ook niet? De specificaties die de consument opgeeft is toch niet van belang. Wat toch wel van belang is, is wat de consument ervan verwacht en ervan denkt?
Einde spotmodus.
Klopt. iLink is een andere benaming voor Firewire.Wel moet ik zeggen, dat proffesionele gebruikers vaak werken met firewire/iLink
Firewire is dus GÉÉN USB en kan dan ook niet op een USB aansluiting worden aangesloten.FireWire (IEEE 1394 en 1394b) is een seriële computer bustechnologie ontworpen als vervanging van SCSI. Firewire heeft daarnaast een (zij het kleinere) plek veroverd in de computerwereld en consumentenelektronica naast USB 2.0. De FireWire is tevens bekend onder de namen IEEE 1394, IEEE 1394b en iLink (merknaam van Sony).
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Firewire
Firewire wordt gebruikt om grote databestanden over te zetten. USB is daar dus niet zo geschikt voor.
Met de filmcamera neem je op. Sluit die met een Firewire kabel aan de computer (je kunt dan wel de camera via de computer aansturen) en zet zo de opgenomen film in de computer.
In de computer ga je de film van bewerken.
Je kunt niet de opgenomen video op de camera bewerken via de computer.Al deze types camera's zijn bestemd voor videobewerking op computers.
De opgenomen video moet altijd eerst worden overgezet op de computer en op de computer ga je dan de video bewerken, waarna je deze op een DVD kunt branden of op welke media je het dan ook zet.
Je zegt het al: USB zit standaard op iedere computer. Firewire niet.Nu zitten er bij deze nieuwe FX1000E top camera 2 kabels, .....helaas, beiden ilink component/AV maar niet naar de standaard USB.
Voor de desktopcomputers zijn er speciale firewire controllers die je zo in een vrije PCI slot zet en voor de laptops zijn er speciale PC-Card controllers.
Spotmodus:Dat men bij zo'n aanschaf niet de moeite neemt om even de specs op de Sony site te bekijken.
Hoeft de consument toch ook niet? De specificaties die de consument opgeeft is toch niet van belang. Wat toch wel van belang is, is wat de consument ervan verwacht en ervan denkt?
Einde spotmodus.