LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sony Vaio-FW21Z problemen
Sony Vaio-FW21Z problemen
Begin oktober bij de Sony Style Webshop bovengenoemde laptop besteld. Na 5 weken ontvangen en opgestart. Na een uur viel het beeld weg. Computer eerst opgestuurd naar Schotland, waar bleek dat het beeldscherm een foutmelding gaf en niet kon worden gerepareerd (voorlopig geen beeldschermen ) Weer terugontvangen en op 15/11 naar Sony Tilburg opgestuurd ter omruiling (bleek opeens ook niet te kunnen, geen voorraad meer van dit type) Nog steeds geen geld terug. Toevallig zag ik dezelfde computer bij de Laptopshop (coolblue) in voorraad staan. Betaald en keurig binnen 2 dagen geleverd. En wat gebeurt: na een dag overzetten van al mijn bestanden valt ook bij deze het beeld uit. Computer terugestuurd. Dus nu totaal 3000 euro aan Sony's uitstaan en geen computer. Ik heb de indruk dat het euvel bekend is (temeer daar de 20 in voorraad zijnde computers bij Sony er opeens niet meer waren) maar Sony wil dit niet bevestigen. En ik heb niet veel zin om voor de derde keer deze laptop te bestellen. Iemand ervaring met dit type?
Re: Sony Vaio-FW21Z problemen
@Fritjof:
Met alle respect fritjof... maar u wist dat er van dát type Sony laptops geen voorraad meer was én problemen met de beeldschermen, en dat koopt u bij een andere leverancier het zelfde type laptop én bent u verbaasd dat ook deze laptop uitvalt.
Het had misschien handiger geweest: om of te wachten totdat Sony uw gerepareerde laptop teruggestuurd heeft of u koopt een ander type Sony Laptop... of een laptop van een ander GOED merk aanschaft.
En dan in zeer korte tijd €3000 uitgeven... of de werkgever betaald hier... of u heeft geld teveel?.....
Met alle respect fritjof... maar u wist dat er van dát type Sony laptops geen voorraad meer was én problemen met de beeldschermen, en dat koopt u bij een andere leverancier het zelfde type laptop én bent u verbaasd dat ook deze laptop uitvalt.
Het had misschien handiger geweest: om of te wachten totdat Sony uw gerepareerde laptop teruggestuurd heeft of u koopt een ander type Sony Laptop... of een laptop van een ander GOED merk aanschaft.
En dan in zeer korte tijd €3000 uitgeven... of de werkgever betaald hier... of u heeft geld teveel?.....
Hallo,
ik ben reeds een aantal weken in het bezit van de FW21Z.
telkens ik een web-camprogramma aanspreek en de pop-up van Flash komt naar voren, blokkeert de internet explorer en sluit zichzelf af.
ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem.
heb ook al firefox geprobeerd, ook de nieuwe beta van Explorer, een externe webxam enz... vastlopen blijft.
kan iemand mij helpen?????
ps. regelmatig flitst ook mijn scherm uit en aan.
kortom, niet gelukkig met deze koop...
ik ben reeds een aantal weken in het bezit van de FW21Z.
telkens ik een web-camprogramma aanspreek en de pop-up van Flash komt naar voren, blokkeert de internet explorer en sluit zichzelf af.
ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem.
heb ook al firefox geprobeerd, ook de nieuwe beta van Explorer, een externe webxam enz... vastlopen blijft.
kan iemand mij helpen?????
ps. regelmatig flitst ook mijn scherm uit en aan.
kortom, niet gelukkig met deze koop...
Ik heb nu mijn 3e Fw21Z en moet zeggen, dat ik geen problemen meer heb. Internet Explorer loopt wel regelmatig vast, maar dat heeft niets met de hardware te maken, want dat had mijn Toshiba ook. Eén keer stopte de usb poort ermee, maar toen heb ik de computer uitgezet (ook de accu eruit) en opnieuw opgestart, probleem verholpen. De webcam heb ik nog niet gebruikt. Ben nu wel blij met de aankoop, maar heb de originele verpakking dit keer nog maar niet weggegooid. Beide retourzendingen zijn inmiddels netjes afgehandeld.
P.S. Hoe heet het webcam programma dat niet werkt? Zit dat bij de standaard software?
Wat voor virusscanner maak je dan gebruik?
heb het bij bv SOLOMIO.nl maar ook bij alle andere webcam sites.
het kleine pop up venstertje van Flash verschijnt en als je daarin op CAM settings klikt is 't gebeurd en loopt explorer/opera/firefox vast
ik gebruik Trend maar ook als ie uitstaat loopt explorer vast
tips????
groeten
het kleine pop up venstertje van Flash verschijnt en als je daarin op CAM settings klikt is 't gebeurd en loopt explorer/opera/firefox vast
ik gebruik Trend maar ook als ie uitstaat loopt explorer vast
tips????
groeten
Kijk hier eerst maar eens. Volgens mij heeft het niet met de computer te maken, maar met de software en/of instellingen. Als je bij google intypt: "explorer loopt vast" krijg je een waslijst van klachten. Succes!
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=324502
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=324502
nee man echt, het heeft ENKEL met FLASH te maken dat mijn browser ( ook Opera en Firefox) steeds op dezelfde plek vastlopen als ik het popupje van Flash aanklik
hey, wil jij de test eens doen?
ga naar www.solomio.nl, kies iemand uit om mee te chatten, geef jezelf een usernaam en dan kom je in een chat scherm.
klik dan op kleine zwarte vierkantje om je eigen cam aan te zetten. je moet dan bevestigen en dan loopt explorer vast.
laat me eens iets weten aub?
alvast dank
p
ga naar www.solomio.nl, kies iemand uit om mee te chatten, geef jezelf een usernaam en dan kom je in een chat scherm.
klik dan op kleine zwarte vierkantje om je eigen cam aan te zetten. je moet dan bevestigen en dan loopt explorer vast.
laat me eens iets weten aub?
alvast dank
p
Sorry, maar ik heb geen zin al mijn gegevens in te vullen bij een site waar ik niets mee doe. Heb daar slechte ervaringen mee, wil deze computer lekker clean houden.
je hoeft daarvoor helemaal niks in te vullen;
Maar ik zoek het verder zelf wel uit.
Maar ik zoek het verder zelf wel uit.
Mijn vgn-fw21e van ruim een maand oud daar van doet mijn BD ROM /cd/dvd het niet van snap er niks van want alles werkt goed is correct aangesloten er mist geen soft ware of hard ware
op zich weet ik genoeg van laps/pc's maar hier kom ik niet uit hem hem helemaal weer trug gezet in de fabrieks instelling en nog steeds doet tie het zelfde SONY IS ZWAAR KL.TE.... maar als iemand dit ook heeft en al uren met klantenservice heeft gebeld en snapt hoe je het moet oplossen.. dat met mij wil delen ben ik heel blij
op zich weet ik genoeg van laps/pc's maar hier kom ik niet uit hem hem helemaal weer trug gezet in de fabrieks instelling en nog steeds doet tie het zelfde SONY IS ZWAAR KL.TE.... maar als iemand dit ook heeft en al uren met klantenservice heeft gebeld en snapt hoe je het moet oplossen.. dat met mij wil delen ben ik heel blij
Je kan het beste de E-support gebruiken van Sony. Ikzelf heb betere ervaringen met de E-support afdeling als de telefonische helpdesk.
Nadeel E-support is in het Engels.
Ik type dit bericht trouwens van een sony vgn-FW31M en heb ook een FZ31M in bezit en ik ben super tevreden over deze laptops.
Nadeel E-support is in het Engels.
Ik type dit bericht trouwens van een sony vgn-FW31M en heb ook een FZ31M in bezit en ik ben super tevreden over deze laptops.
Ben sinds vorige week in het bezit van een FW21E en ik moet zeggen...geweldig.
Ik had wat problemen met mijn vorige laptop een Acer 7720G welke van het eerste half jaar 7 weken bij Acer in reparatie stond. Hij moest echter voor een vierde maal terug.
Koop bij Mediamarkt ongedaan laten maken en heb me verblijd met een Vaio.
Wat een verademing, voorlopig.
Een tevreden gebruiker.
Ik had wat problemen met mijn vorige laptop een Acer 7720G welke van het eerste half jaar 7 weken bij Acer in reparatie stond. Hij moest echter voor een vierde maal terug.
Koop bij Mediamarkt ongedaan laten maken en heb me verblijd met een Vaio.
Wat een verademing, voorlopig.
Een tevreden gebruiker.
-
Ik heb een Sony vgn-fw21m, probleem van vastlopende explorer ligt aan de combinatie van bluetooth bestand en marcomedia/adobe flash.
Van website van adboe zef: http://forums.adobe.com/thread/37296
it involves a file called BtwVdpCapFilter.dll (it is a bluetooth profile that essentially allows people to share their webcam across bluetooth BUT no one uses this) and it is what is crashing when you access the webcam thru IE/Firefox/Opera.
So go to C:\windows\system32 and rename it to anything for example BtwVdpCapFilter1.dll and everything should be fine. Sony said they will be releasing a patch for this.
OFTWEL: via windows verkenner (zorg dat je hidden files enzo kan zien) naar de c: schijf, map windows, map system32 en daar het bestand BtwVdpCapFilter.dll hernoemen naar iets anders en probleem is opgelost)
Ook Sony is op de hoogte en komt z.s.m. met een patch (oplossing) die via de VAIO UPDATE kan worden gedownload.
Van website van adboe zef: http://forums.adobe.com/thread/37296
it involves a file called BtwVdpCapFilter.dll (it is a bluetooth profile that essentially allows people to share their webcam across bluetooth BUT no one uses this) and it is what is crashing when you access the webcam thru IE/Firefox/Opera.
So go to C:\windows\system32 and rename it to anything for example BtwVdpCapFilter1.dll and everything should be fine. Sony said they will be releasing a patch for this.
OFTWEL: via windows verkenner (zorg dat je hidden files enzo kan zien) naar de c: schijf, map windows, map system32 en daar het bestand BtwVdpCapFilter.dll hernoemen naar iets anders en probleem is opgelost)
Ook Sony is op de hoogte en komt z.s.m. met een patch (oplossing) die via de VAIO UPDATE kan worden gedownload.