LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spam
Spam
: en ook geel erg ik me aan al die spam die er binnenkomt om mijn e-mails, heb gebeld met de provider of ze het niet weg kunnen laten, krijg je als antwoord moet u niet op sites gaan waar je je e-mail kunt opschrijven, nou ja zeg dat doe ik niet eens,maar vorige week kreeg ik van wanadoo een e-mail over antispam oke dan dacht ik, maar helaas voor ons burgers ze slaan er een slaatje uit, je moet ervoor betalen als je geen spam wilt hebben, dit vindt ik hoogst belagelijk van wanadoo
weet iemand wat ik kan doen zodat die troep niet meer bij mij komt
dank voor je hulp Ronnie
weet iemand wat ik kan doen zodat die troep niet meer bij mij komt
dank voor je hulp Ronnie
Re: Spam
ga eens via google op zoek naar MAILWASHER er is een gratis programma ervan. Weet alleen niet hoe dat ook al weer heet. Met dat programmaatje hou je spam buiten de deur. Als je het installeert zal je wel spam binnen krijgen,zodra jij aangeeft dat ze spammen. Dan stuurt dit prograamtje een e-mailtje terug dat jou e-mail adres niet bestaat. Verder reageer nooit op dit soort e-mailtje. Je wordt met nog meer bestookt. Ook als het lukt kun je een adres opgeven bij een forum bijvoorbeeld [email protected] of [email protected]
Of helemaal geen @ dat wil ook lukken. Ook kun je een speciaal adres aanmaken bij hotmail als je ergens voor moet opgeven voor een forum ofzo. Dat hou je je eigen adres vrij schoon.
Of helemaal geen @ dat wil ook lukken. Ook kun je een speciaal adres aanmaken bij hotmail als je ergens voor moet opgeven voor een forum ofzo. Dat hou je je eigen adres vrij schoon.
mailwasher werkt goed ja, maar de SPAM blijft komen.
Ik heb ergens een e-mail alias (wordt daar alleen maar geforward), een jaar terug heb ik het de nek om gedraaid, en pas geleden weer actief gemaakt, de SPAM gaat gewoon door !!!
Of het e-mail adres nou geldig is of niet, ze spammen net zo makkelijk door.
Hier nog een site:
http://www.spamvrij.nl/
meldt spam hier:
http://www.spamcop.net/
Ik heb ergens een e-mail alias (wordt daar alleen maar geforward), een jaar terug heb ik het de nek om gedraaid, en pas geleden weer actief gemaakt, de SPAM gaat gewoon door !!!
Of het e-mail adres nou geldig is of niet, ze spammen net zo makkelijk door.
Hier nog een site:
http://www.spamvrij.nl/
meldt spam hier:
http://www.spamcop.net/
Spam.... Ja, inderdaad ze blijven maar komen... Ik mag er dagelijk ook een aantal weggooien.
Providers kunnen gebruik maken van zogenaam blacklists. De meesten doen dat ook... Hierdoor wordt 95% van de spam gefilterd. De ene provider verwijderd die mail dierect, de andere zet ze in een speciale map, zodat de gebruiker achteraf kan kijken of er niet iets weggefilterd is, dat had moeten blijven.
Het werken via deze blacklists werkt ontzettend goed. Echter, spammer zoeken steeds nieuwe open-proxy's. Ze misbruiken desnoods jou pc/netwerk. Als ze een open-proxy-server vinden, dan versturen ze via die servers hun spam. Na verloop van tijd wordt dat die openproxy op de zwarte lijst gezet, en de spammers gaan weer naar een volgende openproxy.
Het is zinvol om de spammail aantegeven bij bijvoorbeeld www.spamcop.net . Als maar genoeg mensen dit doen, en er dus genoeg klachten binnen komen, dan wordt zo'n proxyserver op de zwarte lijst gezet, en indien mogelijk wordt zelfs de provider van de spammer aangesproken, die op zijn beurt weer die spammer op zijn vingers tikt...
Misschien is dat laatste niet helemaal effectief, ze kunnen immers weer terugkeren via een andere provider, maar het wordt ze op die manier wel lastig gemaakt...
Trouwens, zelfs spammer vieren kerst en oud en nieuw... Wat was het rustig rond die feestdagen....
Providers kunnen gebruik maken van zogenaam blacklists. De meesten doen dat ook... Hierdoor wordt 95% van de spam gefilterd. De ene provider verwijderd die mail dierect, de andere zet ze in een speciale map, zodat de gebruiker achteraf kan kijken of er niet iets weggefilterd is, dat had moeten blijven.
Het werken via deze blacklists werkt ontzettend goed. Echter, spammer zoeken steeds nieuwe open-proxy's. Ze misbruiken desnoods jou pc/netwerk. Als ze een open-proxy-server vinden, dan versturen ze via die servers hun spam. Na verloop van tijd wordt dat die openproxy op de zwarte lijst gezet, en de spammers gaan weer naar een volgende openproxy.
Het is zinvol om de spammail aantegeven bij bijvoorbeeld www.spamcop.net . Als maar genoeg mensen dit doen, en er dus genoeg klachten binnen komen, dan wordt zo'n proxyserver op de zwarte lijst gezet, en indien mogelijk wordt zelfs de provider van de spammer aangesproken, die op zijn beurt weer die spammer op zijn vingers tikt...
Misschien is dat laatste niet helemaal effectief, ze kunnen immers weer terugkeren via een andere provider, maar het wordt ze op die manier wel lastig gemaakt...
Trouwens, zelfs spammer vieren kerst en oud en nieuw... Wat was het rustig rond die feestdagen....
ff reactie voor suzanne
sinds kort nieuwe pc met een apparte map waar mijn spam binnen komt, kijk er ook nooit in ook niet als er toch iets bij zit wat daar niet hoort jammer voor die mensen....
ff op het laatste stukje dat het bij jou rustig was met de kerst ivm spam
nou ik werdt er hier mee dood gegooit
sinds kort nieuwe pc met een apparte map waar mijn spam binnen komt, kijk er ook nooit in ook niet als er toch iets bij zit wat daar niet hoort jammer voor die mensen....
ff op het laatste stukje dat het bij jou rustig was met de kerst ivm spam
nou ik werdt er hier mee dood gegooit