LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SpeedTouch 510 ADSL ethernetmodem na 13 maanden kapot

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
teun

SpeedTouch 510 ADSL ethernetmodem na 13 maanden kapot

Ongelezen bericht door teun »

Mijn SpeedTouch 510 ADSL ethernet modem, geleverd door KPN, begon na 12 maanden kuren te vertonen. Aanvankelijk weet ik de storingen aan de verbindingskwaliteit maar na 13 maanden gaf het modem definitief de geest, daarbij een soort sissend geluid producerend. De helpdesk van KPN bevestigde dat de voeding van het modem kapot was en dat helaas de garantie voorbij was. Navraag bij mijn provider XS4ALL leverde alleen maar een bevestiging van het KPN-standpunt op, maar ja, zij zijn toch ook van KPN?
Toen ik met Google op Internet ging zoeken met de zoektermen "speedtouch" en "kapot" kwam ik erachter dat ik niet de enige ongelukkige was wiens SpeedTouch 510 kort na de garantietermijn kapot ging. Ook het sissend geluid werd door anderen gerapporteerd.
Zo wordt dus duidelijk dat het hier een ondeugdelijk product betreft. Je mag van een modem verwachten dat het 5 tot 7 jaar mee gaat, dus zou de leverancier, in dit geval KPN, een substantieel deel van de aanschafprijs moeten vergoeden als je een zelfde nieuw modem bestelt. Immers, het nieuwe consumentenrecht gaat verder dan een garantietermijn van 1 jaar.
Ik zou graag willen dat Tros Radar deze kwestie onderzoekt en aan de kaak stelt. Mogelijk dat dan KPN over de brug komt voor de ongetwijfeld vele gedupeerden die het zelfde probleem hebben als ik.

nickvd

Re: SpeedTouch 510 ADSL ethernetmodem na 13 maanden kapot

Ongelezen bericht door nickvd »

Ik heb dezelfde modem. Hiervoor hadden wij deze modem ook maar die is vervangen door kpn. Het probleem in deze modems zit hem in de koeling. Ze worden erg warm en de warmte kan er alleen via de onderkant uit. Lucht stijgt op met als gevolg en oververhitte modem. Onze vorige modem was geschikt om eieren op te bakken.
Kpn heeft ook nog geen oplossing voor het probleem.

teun

Ongelezen bericht door teun »

Zou het dan helpen om het modem niet meer op z'n pootjes te plaatsen maar rechtop te zetten?
Of, maar dan gaat je garantie ook naar de knoppen, koelgaatjes maken in de bovenkant na eerst het modem uit elkaar gehaald te hebben (kan via de sticker waaronder de schroeven verborgen zitten).

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Onze vorige modem was geschikt om eieren op te bakken.

nou dat is toch makkelijk, dan spaar je weer gas uit.
:D

Gast

Ik heb een ethernetmodem gekregen van KPN omdat ik nu een andere provider heb. Ik gebruik nog steeds de USB zonder klachten. Wat ik ervan begrijp is dat je met een ethernetmodem geen verbinding meer hoef te maken doet de PC zelf.

Moet ik de nieuwe modem nu wel of niet installeren ??

nickvd

Ongelezen bericht door nickvd »

De nieuwe modems (510) maken zelf verbinding met internet. Dit zorgt er dus voor dat u er een Switch/Hub aan kunt verbinden en dan met de thomson cd-rom alle computers verbind met het internet.
De usb modems zijn grote probleemgevallen en ik zou ook aanraden voor een ethernetmodem te gaan.

Gast

Bedankt voor je advies :lol:

Gast

Als je een ethernetmodem heb en je gaat er een Router of Switch aan hangen, hoef je van de modem geen software te installeren.

bartvanvelden

Ongelezen bericht door bartvanvelden »

Na 15 maanden dienst te hebben gedaan heeft ook mijn modem (Speedtouch 510) de geest gegeven. KPN geeft alleen aan dat de garantie is verlopen en dat het enige dat zij doen is een nieuwe leveren voor 80 euro. Van enige garantie is volgens hen geen sprake. Reparatie is ook geen optie.

Omdat het product duidelijk niet voldoet aan mijn verwachtingen heb ik een klacht bij KPN ingediend. Ik wacht momenteel op een antwoord. (De 48 uur waarbinnen zij zouden reageren zijn inmiddels verstreken...)

Omdat de ADSL-verbinding belangrijk is heb ik inmiddels een nieuwe modem gekocht. Ik ga nu uitzoeken welke rechten ik nog heb.

Heeft ook u een defect ADSL-modem? Meld dit dan svp op dit forum!

CoRrRan

Ongelezen bericht door CoRrRan »

Nou, ik ben (nogmaals vastgesteld) dus niet de enige met het probleem. Mijn modem is afgelopen maand ook overleden, ook een Speedtouch 510. Natuurlijk gebeurde dit een aantal maandjes nadat de garantie afgelopen was. Aangezien ik het internet nodig heb, heb ik ook een nieuw modem aangeschaft (geluk bij een ongeluk: ik kon meteen een wireless netwerk opzetten met een ander type modem, geen Speedtouch meer!).

Maar dit forum is niet het enige forum waar mensen klachten over de Speedtouch 510 hebben gemeld: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/794288
En dan te bedenken dat dit topic (/onderwerp) (van Gathering of Tweakers) al bestaat sinds augustus 2003... het probleem is dus al langere tijd bekend.

Gast

:roll: niet allen de SpeedTouch 510 is rommel ook de 330.

Mijn SpeedTouch 330 ging gelukkig binnen de gerantie stuk (na 11 maand) gelukkig is mijn abonamet afgelopen bij planet en ga ik lekker naar zon, krijg ik weer een gratis modempje :wink:
Zal wel aan het merk SpeedTouch liggen.

Gast

vreemd mn alcatel speed touch usb modem draait nu al 3 jaar zonder kuren..

Edjuh

Ongelezen bericht door Edjuh »

De mijne ook, maar dan de ethernet versie.

Gesloten