LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spel Theme Park niet onder XP?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
joostw

Re: Spel Theme Park niet onder XP?

Ongelezen bericht door joostw »

@ Peter1977

Nee, dat zou ik niet normaal vinden.
Tenzij de muziekindustrie massaal failliet zou willen gaan, maar die mogelijkheid bedoel je waarschijnlijk niet.

Als de muziekindustrie zoiets absurds zou verzinnen hoeft de consument even 2 maanden niets meer aan te schaffen en de maatregel zou terug gedraaid worden, hebben ze zelf ook wel door.

Je beslist zelf wat je koopt, goed opletten en weten wat waar voor is voorkomt een hoop heisa.

Peter1977

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Waarom hebben 'de consumenten' dan Windows XP geaccepteerd terwijl er nog in de huizen van die consumenten duizenden Euro's aan gekochte software ligt die niet onder Windows XP draait ?

Edjuh

Ongelezen bericht door Edjuh »

Ik kan mij Vinyl singles en cassettebandjes niet afspelen op mijn CD speler. :shock:

Wat nu???

Peter1977

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Die vynil platenspelers en ook vynil platen zijn nog jaaaaarenlang in de handel te koop geweest.

Probeer jij maar eens een nieuwe pc te kopen in de handel die Windows 98 nog ondersteund.... die zijn er niet... alle hardware is geselecteerd op Windows XP.. ook de 'bouwpakketten' van Dell etc.

Edjuh

Haha, ok, je begrijpt de intentie in ieder geval.
Ik begrijp jouw opmerkingen ook wel hoor en heb je deels zeker ook gelijk in.
Maar ik weet 100% zeker dat een nieuwe pc zonder problemen Windows98 kan draaien.

Zelf heb ik hier 2 splinternieuwe bakken staan die ik multi os heb geinstalleerd.
Beiden draaien dus zowel XP als 98 en ik heb geen problemen ondervonden bij het vinden van drivers voor die hardware voor Windows98.

Daarnaast heb je kunnen zien aan mijn antwoord op de vraag van de topic starter dat er ook wel andere oplossingen zijn voor die oudere spellen.

Groetjes,
Ed

peter1977

Ongelezen bericht door peter1977 »

Tsja,,, ik kreeg van Dell wel doodleuk te horen dat de componenten van mijn pc niet door Windows 98 ondersteund werden en dat ze dat voor geen enkele van hun modellen dat nog garanderen. Toch leuk om te weten. Ik heb ook alle leveranciers van die componenten benaderd en inderdaad wordt W98 in veel gevallen met sound- & videocards niet meer ondersteund. Nieuwe hardware ondersteund dus zeker niet altijd Windows 98... integendeel. Voor de Dell configuraties zijn W98 drivers eenvoudigweg niet beschikbaar.

Ik zit dit helaas niet te verzinnen hier ... dit is mijn eigen ervaring. :(

Edjuh

Laat een pc samenstellen met nieuwste componenten bij een gewone pc winkel en je zult geen enkel probleem hebben.

De prijs zal niet zoveel uitmaken.
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik nooit zo'n hoge pet op heb van de zogenaamde merk pc's omdat die vaak de meeste problemen geven en hardware componenten moeilijk uitwisselbaar zijn.

Drivers ervoor worden vaak ook alleen maar geleverd via de fabrikant van de pc en niet door de fabrikanten van de verschillende componenten.

Wanneer je er zelf 1 laat samenstellen bij een pc winkel heb je ook zelf de keuze in wat je erin wilt hebben.
Drivers voor de gekozen hardware zijn ook voor Windows 98 dan ook vaak gewoon via het internet bij de fabrikant of elders wel verkrijgbaar.

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Soms kan je bij de originele fabrikanten van de componenten nog wel drivers vinden voor de onderdelen die door compaq, Packerd Bell of Dell niet in 98 ondersteund worden...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Themepark, als je de originele versie bedoelt, kun je gewoon onder XP spelen [home of pro] door het spel te installeren, desnoods handmatig, en voor het spelen met de rechtermuisknop op 'eigenschappen' clickt op het bestand waarmee u het spel start.
Daar staat een tabblad 'compatibiliteit' waarin u kunt kiezen uit diverse windows versies die Windows XP dan voor u kunt simuleren.
Dit werkt met ieder ouder spel, behalve als het spel special verouderde hardware.

Gesloten