jlthkoch schreef:BBCS schreef:jlthkoch schreef:
Heeft niets met de consumentenbond te maken, maar met de rechten van de consument.
Welke gebaseerd moet zijn op de wetboeken en niet op de uitspraken van de consumentenorganisaties.
Ik lees nog veel te vaak dat die organisaties meningen geven en dat men beweert dat dat het consumentenrecht is.
Sorry, maar daar hou ik me dus echt niet aan.
Wel aan de wetboeken.
Dan hou jij je niet aan de rechten die consumenten hebben en belazer je dus deze consumenten. Het is maar of je je geld eerlijk wil verdienen of niet.
(Maar goed, dit wordt al jaren tegen je gezegd en je wil het maar niet begrijpen dus ik stop maar weer met deze discussie)
Dan belazer ik de mensen maar.
Ik ga aan de uitspraken van de consumentenorganisaties en de consumentenbond geen rechten aan ontlenen.
Ik wil wel op een eerlijke manier geld verdienen en ik beschouw de wetboek als het consumentenrecht en als mensen de meningen van de consumentenorganisaties als het consumentenrecht beschouwen, dan veeg ik daar mijn achterste ermee af.
Oftewel: ik heb echt maling aan die meningen, omdat die wettelijk gezien van geen enkele waarde zijn en zeker niet het consumentenrecht is.
Het consumentenrecht staat volledig in wetboek 7 en dat is de enige consumentenrecht waar ik mij aan hou.
Aan de meningen van de consumentenorganisaties en de consumentenbond hecht ik geen consumentenrecht aan, en hou mij er ook niet aan.
Als jij vindt dat de meningen van de consumentenbond rechten aan ontleent mogen worden, houdt jij de boel voor de gek, niet ik.
Kijkend naar de wetboek, dan is de mening en de uitspraak van de consumentenbond van geen enkel belang.
De fabrikanten hanteren voor computers 3 jaar economische levensduur.
De consumentenbond is het daar niet mee eens en is van mening dat het voor de consument 5 jaar moet zijn.
Die mening mogen ze hebben, maar aan die 5 jaar mogen geen rechten aan ontleent worden.
En wat er nu gedaan wordt is dat men aangeeft dat een computer 5 jaar probleemloos mee moet gaan, omdat de consumentenbond die mening heeft.
Waaruit volgt dat men zegt dat volgens het consumentenrecht een computer 5 jaar probleemloos mee moet gaan, omdat het gebaseerd is op een mening van de consumentenbond.
Die consumentenrecht bestaat niet. Het is geen recht, maar een mening van de consumentenbond. De winkelieren hoeven zich daar totaal niet aan te houden. Wat wel telt zijn de lettertjes van de wetboeken.
Punt.