LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Symantec NL - helpdesk en service onvoldoende
Symantec NL - helpdesk en service onvoldoende
Ik heb als nieuwe gebruiker van Norton Antivirus 2004 veel problemen met het betr. produkt (Ik gebruik Windows XP).
Het live updaten doet hij niet autom. en de Autoprotect optie werkt heel erg vertragend op het internetten en opstarten.
Je kunt techn. ondersteuning krijgen a raison van 29 Euro !!
Mailtjes met vragen of problemen betreffende het produkt kun je naar 'n forum sturen en worden in ieder geval binnen enkele dagen door Symantec beantwoord.
(niet dus, heb al 'n paar keer nul op rekest gekregen !!)
De helpdesk neemt je niet serieus, er wordt niet gereageerd op je klacht. Het eerlijk gekocht produkt wordt echter wél duur betaald !
Zie ook het betr. forum (de link dus even kopieren en plakken in het adresveld).
http://servicenews.symantec.com/cgi-bin ... v&tpre=nl&
Het live updaten doet hij niet autom. en de Autoprotect optie werkt heel erg vertragend op het internetten en opstarten.
Je kunt techn. ondersteuning krijgen a raison van 29 Euro !!
Mailtjes met vragen of problemen betreffende het produkt kun je naar 'n forum sturen en worden in ieder geval binnen enkele dagen door Symantec beantwoord.
(niet dus, heb al 'n paar keer nul op rekest gekregen !!)
De helpdesk neemt je niet serieus, er wordt niet gereageerd op je klacht. Het eerlijk gekocht produkt wordt echter wél duur betaald !
Zie ook het betr. forum (de link dus even kopieren en plakken in het adresveld).
http://servicenews.symantec.com/cgi-bin ... v&tpre=nl&
Re: Symantec NL - helpdesk en service onvoldoende
Mijn Norton AV 2002 abonnement heb ik zojuist voor een jaar verlengd a € 24,14. Maar ik ontvang talloze virusmails zonder dat de virusscanner deze onderschept.
On-line ondersteuning door Symantec wordt geweigerd, omdat Norton 2002 daar inmiddels buiten valt. Daar is echter bij mijn abonnementsverlenging niet over geinformeerd!
Een klacht indienen of vraag stellen kan bij Symantec forum, maar wordt nooit beantwoord. Telefonisch consult alleen mogelijk a raison van € 29.- !
Kortom: ik koop een product wat niet werkt en kan nergens terecht met mijn klacht!
On-line ondersteuning door Symantec wordt geweigerd, omdat Norton 2002 daar inmiddels buiten valt. Daar is echter bij mijn abonnementsverlenging niet over geinformeerd!
Een klacht indienen of vraag stellen kan bij Symantec forum, maar wordt nooit beantwoord. Telefonisch consult alleen mogelijk a raison van € 29.- !
Kortom: ik koop een product wat niet werkt en kan nergens terecht met mijn klacht!
Toen ik een nieuwe pc kocht zat daar standaard norton anti virus bij voor 3 maanden.Na 3 maanden moest ik norton kopen,wat ik niet gedaan heb omdat ik het programma niet echt goed vind.Ik heb avg antivirus van grisoft erop gezet(gratis versie!)en die werkt prima.Je moet alleen updates goed in de gaten houden,bij de betaalversie van avg gebeurd dit automatisch.Mijn ervaring is dat dit programma even goed is als norton en het kost niks.Vanaf deze site http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php kun je avg free downloaden(spy en adware free)
Op 13 januari stuurde ik een email naar de helpdesk met een technische vraag. Tot nu toe geen antwoord !?!?!?
Oja, als je abonnement na een jaar afloopt op NIS geen nieuwe kopen maar gewoon je harde schijf formatteren en je abonnement gaat weer opnieuw in. Scheelt weer een eurotje of 70-80
Oja, als je abonnement na een jaar afloopt op NIS geen nieuwe kopen maar gewoon je harde schijf formatteren en je abonnement gaat weer opnieuw in. Scheelt weer een eurotje of 70-80
Ik heb inmiddels de Symantec klantenservice wél telefonisch kunnen bereiken ( 020 - 5040565)
Men heeft mij toegezegd mijn abonnementsgeld terug te storten.
Als dat inderdaad gebeurt, (even afwachten....) is mijn klacht adequaat behandeld.
TIP Norton 2002 AntiVirus-abonnement NIET verlengen! Ondanks mijn verlenging bleek de virusscanner niet meer te werken, maar je krijgt geen technische ondersteuning meer!. Daar wordt NIET van tevoren voor gewaarschuwd! . Ik heb een andere virusscanner ingeschakeld,
de Netsky virusmails worden nu wel onderschept.
Men heeft mij toegezegd mijn abonnementsgeld terug te storten.
Als dat inderdaad gebeurt, (even afwachten....) is mijn klacht adequaat behandeld.
TIP Norton 2002 AntiVirus-abonnement NIET verlengen! Ondanks mijn verlenging bleek de virusscanner niet meer te werken, maar je krijgt geen technische ondersteuning meer!. Daar wordt NIET van tevoren voor gewaarschuwd! . Ik heb een andere virusscanner ingeschakeld,
de Netsky virusmails worden nu wel onderschept.
Beste arend1,arend1
Geplaatst op: 09 Mar 2004 12:49 Onderwerp: Symantec NL - helpdesk en service onvoldoende
Ik heb als nieuwe gebruiker van Norton Antivirus 2004 veel problemen met het betr. produkt (Ik gebruik Windows XP).
Kijk eens bij http://forum.faqman.nl en kijk dan onder topic Overige. Scroll langs de diverse onderwerpen.
Daar worden een aantal oplossingen aangedragen voor jouw probleem met LiveUpdate en trage pc na een update.
suc6
Beste Suc6 ,
Wat betreft Norton ben ik "moegestreden". Heb werkelijk van alles
geprobeerd om het probleem te verhelpen.
Wie serieus overweegt om Norton Antivirus 2004 aan te schaffen moet
nog maar eens goed op het (zwaar overbelaste) Symantec Forum
rondneuzen.
(zie de link in het bovenste mailtje van mij).
Als je serieuse problemen hebt met de software hoef je in ieder geval geen reaktie te verwachten van de "overbelaste" helpdesk.
Vragen in het forum worden in ieder geval sinds enkele weken niet
meer beantwoord.
greetz,
Arend
Wat betreft Norton ben ik "moegestreden". Heb werkelijk van alles
geprobeerd om het probleem te verhelpen.
Wie serieus overweegt om Norton Antivirus 2004 aan te schaffen moet
nog maar eens goed op het (zwaar overbelaste) Symantec Forum
rondneuzen.
(zie de link in het bovenste mailtje van mij).
Als je serieuse problemen hebt met de software hoef je in ieder geval geen reaktie te verwachten van de "overbelaste" helpdesk.
Vragen in het forum worden in ieder geval sinds enkele weken niet
meer beantwoord.
greetz,
Arend
-
Hallo, als je de norton deinstalleerd, via software verwijderen ne je verwijderd alle verborgen bestanden van norton/symantec via verkenner, dan alles opnieuw installeren en dan zal het waarschijnlijk goed gaan
succes karel
succes karel
Beste arend1 (gast),
Ik snap jou niet.
Je begint een nieuw topic over Symantec NL en kort samengevat heb je problemen met Norton Antivirus 2004 en vraagt techn ondersteuning.
Je hebt daarbij kritiek op Symantec. Tot zover.
Mensen reageren serieus op jouw begonnen topic.
Ik verwijs je naar een site (zie bericht 10 maart 2004 16:09) waar diverse oplossingen staan voor precies dezelfde problemen die jij met dit programma hebt.
Ik krijg niet de indruk dat je daar serieus rondgekeken hebt voor een mogelijke oplossing (citaat: Wat betreft Norton ben ik "moegestreden". ) Ik denk nl. dat je probleem wel opgelost kan worden op een manier zoals daar omschreven wordt.
Maar ja, daar moet je wel even wat meer tijd insteken.
Als je dus niet bereid bent om mogelijke reacties van andere forummers eens uit te proberen, wat wil je dan wél precies?
Alleen maar klagen en niets uitproberen?
Sorry, maar daar steek ik geen energie (meer) in!
Ik snap jou niet.
Je begint een nieuw topic over Symantec NL en kort samengevat heb je problemen met Norton Antivirus 2004 en vraagt techn ondersteuning.
Je hebt daarbij kritiek op Symantec. Tot zover.
Mensen reageren serieus op jouw begonnen topic.
Ik verwijs je naar een site (zie bericht 10 maart 2004 16:09) waar diverse oplossingen staan voor precies dezelfde problemen die jij met dit programma hebt.
Ik krijg niet de indruk dat je daar serieus rondgekeken hebt voor een mogelijke oplossing (citaat: Wat betreft Norton ben ik "moegestreden". ) Ik denk nl. dat je probleem wel opgelost kan worden op een manier zoals daar omschreven wordt.
Maar ja, daar moet je wel even wat meer tijd insteken.
Als je dus niet bereid bent om mogelijke reacties van andere forummers eens uit te proberen, wat wil je dan wél precies?
Alleen maar klagen en niets uitproberen?
Sorry, maar daar steek ik geen energie (meer) in!
Beste Gast,
Ik had middels andere helpforums allerlei dingen al uitgeprobeerd.
De door jouw opgegeven link, bevatte voor mij geen nieuwe
aandachtspunten.
Ik ben van mening, dat schoon geinstalleerde software het gewoon
behoort te doen en je niet allerlei toeren moet uithalen om de
software werkend te krijgen.
Kijk nog eens rond op het helpforum van Symantec NL .
Beetje overbelast toch wel !? En waarom wordt er sinds enkele weken
geen
enkele reaktie meer gegeven in het forum.
Hier is iets duidelijk mis, de signalen zijn (toch) overduidelijk.
Ik wilde met mijn mailtje vooral ook de mensen, die voornemens zijn
anti-virussoftware aan te schaffen aan raden nog eens
goed om zich heen te kijken.
Ik heb in ieder geval 'n miskoop begaan en ben nu overgestapt op
Panda Antivirus 2004, wat zich vlot liet installeren en 'n betrouwbare
stabiele indruk maakt.
groetjes,
Arend
Ik had middels andere helpforums allerlei dingen al uitgeprobeerd.
De door jouw opgegeven link, bevatte voor mij geen nieuwe
aandachtspunten.
Ik ben van mening, dat schoon geinstalleerde software het gewoon
behoort te doen en je niet allerlei toeren moet uithalen om de
software werkend te krijgen.
Kijk nog eens rond op het helpforum van Symantec NL .
Beetje overbelast toch wel !? En waarom wordt er sinds enkele weken
geen
enkele reaktie meer gegeven in het forum.
Hier is iets duidelijk mis, de signalen zijn (toch) overduidelijk.
Ik wilde met mijn mailtje vooral ook de mensen, die voornemens zijn
anti-virussoftware aan te schaffen aan raden nog eens
goed om zich heen te kijken.
Ik heb in ieder geval 'n miskoop begaan en ben nu overgestapt op
Panda Antivirus 2004, wat zich vlot liet installeren en 'n betrouwbare
stabiele indruk maakt.
groetjes,
Arend
Ik werk al enige jaren met verschillende Norton producten.
Tot op heden heb ik echt maar een HEEL GROOT bezwaar, en dat is dat een volledige virusscan mijn systeem nagenoeg lamlegt. (dus dat doe ik dan maar `s nachts.
Live Update werkt (met kabelverbinding) prima.
Win XP pro
Athlon 900
512 MB intern.
Niet zo`n bijster uitgebreid systeem dus.
Heb je ECHT de overweging om NAV of iets dergelijks te testen, kijk eens op KaZaA.. je kan daar volledige (welliswaar gekraakte) versies downloaden, en je kan VOLLEDIG testen of het jouw systeem negatief beinvloed. (hoewel elke invloed verbleekt bij de stress die alweer een virus op je PC oplevert).
Denk eraan dat het gebruik van deze software officieel NIET MAG... Maar EERST proberen en dan het juiste produkt kopen (WEL DOEN DUS!) bespaart en tijd, en geld, en een heleboel frustraties.
Tot op heden heb ik echt maar een HEEL GROOT bezwaar, en dat is dat een volledige virusscan mijn systeem nagenoeg lamlegt. (dus dat doe ik dan maar `s nachts.
Live Update werkt (met kabelverbinding) prima.
Win XP pro
Athlon 900
512 MB intern.
Niet zo`n bijster uitgebreid systeem dus.
Heb je ECHT de overweging om NAV of iets dergelijks te testen, kijk eens op KaZaA.. je kan daar volledige (welliswaar gekraakte) versies downloaden, en je kan VOLLEDIG testen of het jouw systeem negatief beinvloed. (hoewel elke invloed verbleekt bij de stress die alweer een virus op je PC oplevert).
Denk eraan dat het gebruik van deze software officieel NIET MAG... Maar EERST proberen en dan het juiste produkt kopen (WEL DOEN DUS!) bespaart en tijd, en geld, en een heleboel frustraties.
Symantec NL - helpdesk en service onvoldoendeIk heb geen problemen met NIS 2004 .
Een upgrade is inderdaad niks en de helpdesk is waardeloos( staat op andere forums ook) maar er zijn maar twee merken die goed update zijn, één daarvan is Norton .
Een nieuwe virus/firewall werkt alleen maar goed als je de oude goed verwijdert.
Voor 2003 of lager is daarvoor een verwijdertool(RnisUPG.exe ) te downloaden.
Hier:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ni ... =&osv_lvl=Uiteraard heb je hier niks aan met een upgrade.
Ook van de ene een firewall en de andere een virusscanner lukt ook niet altijd.
Andere problemen dat mensen vaak problemen ermee hebben is door de uitgebreide opties en daarmee niet goed mee kunnen omgaan.
Bijvoorbeeld het reclame onderdrukken bijvoorbeeld.
Iets wat uiteraard in een gratis virusscanner of firewall wat minder is.
En ja leuk die illegale versies bij KazaA .Zeker niet met die Spyware als je geen KaZAa-Lite gebruikt tenmiste.
Je hebt daar zeker NiS 2004 nodig als je wilt voorkomen dat er troep binnen komt via dat Peer2Peer netwerk.Of nog erger.
Nee dan haal ik het liever via het E-Donkey netwerk .In het NL en geen fakezooi.
Ik doe het zelf met Sharaeaza.
http://forums.shareaza.com/showthread.p ... eadid=1106
En bittorent is ook heel goed.
Als dit hier niet mag worden geplaast dan hoor ik het wel .
Het is bij de wet niet verboden om er over te praten.
Een upgrade is inderdaad niks en de helpdesk is waardeloos( staat op andere forums ook) maar er zijn maar twee merken die goed update zijn, één daarvan is Norton .
Een nieuwe virus/firewall werkt alleen maar goed als je de oude goed verwijdert.
Voor 2003 of lager is daarvoor een verwijdertool(RnisUPG.exe ) te downloaden.
Hier:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ni ... =&osv_lvl=Uiteraard heb je hier niks aan met een upgrade.
Ook van de ene een firewall en de andere een virusscanner lukt ook niet altijd.
Andere problemen dat mensen vaak problemen ermee hebben is door de uitgebreide opties en daarmee niet goed mee kunnen omgaan.
Bijvoorbeeld het reclame onderdrukken bijvoorbeeld.
Iets wat uiteraard in een gratis virusscanner of firewall wat minder is.
En ja leuk die illegale versies bij KazaA .Zeker niet met die Spyware als je geen KaZAa-Lite gebruikt tenmiste.
Je hebt daar zeker NiS 2004 nodig als je wilt voorkomen dat er troep binnen komt via dat Peer2Peer netwerk.Of nog erger.
Nee dan haal ik het liever via het E-Donkey netwerk .In het NL en geen fakezooi.
Ik doe het zelf met Sharaeaza.
http://forums.shareaza.com/showthread.p ... eadid=1106
En bittorent is ook heel goed.
Als dit hier niet mag worden geplaast dan hoor ik het wel .
Het is bij de wet niet verboden om er over te praten.
ook ik heb veel prpblemen gehad met norton antivirus.
per slot van liedje heb ik gevraagd of ik de software terug kan sturen
(binnen 60 dagen) en dat kon !!
maar dus nooit geen symantec meer.
nb: had norton antivirus 2002/2003/2004 en norton internet security.
2002 werkte wel goed,met 2003 is de ellende begonnen.
per slot van liedje heb ik gevraagd of ik de software terug kan sturen
(binnen 60 dagen) en dat kon !!
maar dus nooit geen symantec meer.
nb: had norton antivirus 2002/2003/2004 en norton internet security.
2002 werkte wel goed,met 2003 is de ellende begonnen.