LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
crazyme

Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug

Ongelezen bericht door crazyme »

Tara28 schreef:De reparatiekosten ben ik kwijt, maar als de vervanging het waard is geeft dat niet.
De tablet die ze nu probeerde aan te smeren is dat gewoonweg niet waard en dan ga ik niet akkoord.
Dan wordt het ouderwets handjeklappen. Ze hebben vast nog wel een ander refurbished apparaat liggen.
En anders maar de dagwaarde terug.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Juridisch gezien is het apparaat niet van je zoontje, dus waarom die in zowat elke zin wordt genoemd ontgaat mij een beetje.
Opvallend overigens, veel mensen betrekken hun kinderen erbij als er (zakelijke / financiële) problemen zijn te beschrijven op dit forum.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:De frequentie van de andere is lager maar wel met 4 core processors, dus vele malen sneller dan de Intel Atom.
Nope. Ten eerste heeft de tablet van TS ook vier processors. Ten tweede is meer processors niet zomaar te vertalen naar een snellere ervaring.

Wanneer een applicatie is geprogrammeerd in een taal zonder assigment statements, dan kunnen de instructies goed verdeeld worden over de verschillende processors. In alle andere gevallen een de applicatie niet instaat om van meerdere processors gebruik te maken, tenzij de programmeur daar iets voor heeft ondernomen en zelfs dan zal het resultaat suboptimaal zijn.
Brahms schreef:Juridisch gezien is het apparaat niet van je zoontje, (...).
Dat kan best.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:Nope. Ten eerste heeft de tablet van TS ook vier processors. Ten tweede is meer processors niet zomaar te vertalen naar een snellere ervaring.
Tablet heeft maar 1 processor, deze kan over meerdere cores beschikken.
alfatrion schreef:Wanneer een applicatie is geprogrammeerd in een taal zonder assigment statements, dan kunnen de instructies goed verdeeld worden over de verschillende processors.
Geen idee wat hier bedoeld wordt. Een programma dient multi-threaded te zijn om meerdere cores gelijktijdig te kunnen gebruiken.

alfatrion

16again schreef:Tablet heeft maar 1 processor, deze kan over meerdere cores beschikken.
Dat zijn gewoon vier processors in een chip.
16again schreef:
alfatrion schreef:Wanneer een applicatie is geprogrammeerd in een taal zonder assigment statements, dan kunnen de instructies goed verdeeld worden over de verschillende processors.
Geen idee wat hier bedoeld wordt. Een programma dient multi-threaded te zijn om meerdere cores gelijktijdig te kunnen gebruiken.
Functionele talen kennen geen assigment statements, dat wil zeggen dat de waarde van een variabele niet veranderd kan worden nadat deze geintialiseerd is. In een functionele taal zijn er geen side effects omdat een variabele niet kan worden veranderd en dus hoeft hier ook geen rekening mee te worden gehouden. Een schedular kan de instructies verspreiden over de beschikbare processors. Er zijn dan ook geen threads nodig.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

alfatrion schreef:
16again schreef:Tablet heeft maar 1 processor, deze kan over meerdere cores beschikken.
Dat zijn gewoon vier processors in een chip.
Euhm...nee. Een tablet of telefoon heeft maar 1 processor en die kan inderdaad over meerdere cores beschikken. Er bestaan geen tablets of smartphones met meerdere processors.

https://www.tabletsmagazine.nl/2015/10/ ... oet-weten/

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef: Functionele talen kennen geen assigment statements, dat wil zeggen dat de waarde van een variabele niet veranderd kan worden nadat deze geintialiseerd is. In een functionele taal zijn er geen side effects omdat een variabele niet kan worden veranderd en dus hoeft hier ook geen rekening mee te worden gehouden. Een schedular kan de instructies verspreiden over de beschikbare processors. Er zijn dan ook geen threads nodig.
Android is de OS en deze bepaalde hoe de cores worden ingezet. Het is zelfs onmogelijk een app te ontwikkelen voor Android die maar 1 core gebruikt. Je hele verhaal slaat nergens op het bevat enkel veel moeilijke woorden.

Verwijderd

sylvesterb schreef: Je hele verhaal slaat nergens op het bevat enkel veel moeilijke woorden.
Sterker nog, hij neem met het woord 'assigment' gewoon letterlijk een schrijffout van jou over.
Doet me een beetje denken aan die 'genverbrander' van die zogenaamde psychisch begaafde jongeman op RTL 4 ;)

alfatrion

sylvesterb schreef:Android is de OS en deze bepaalde hoe de cores worden ingezet. Het is zelfs onmogelijk een app te ontwikkelen voor Android die maar 1 core gebruikt. Je hele verhaal slaat nergens op het bevat enkel veel moeilijke woorden.
Kun je dan nu ook uitleggen hoe het besturingssysteem Android afdwingt dat apps alle cores gebruiken?
JohnTheBassist schreef:Euhm...nee. Een tablet of telefoon heeft maar 1 processor en die kan inderdaad over meerdere cores beschikken. Er bestaan geen tablets of smartphones met meerdere processors.
Potato potato. Vanuit de software doet dit verschil er niet toe. Vroeger was het zo dat een CPU uit meerdere chips bestonden. Tegewoordig heeft een chips meerdere CPU's.
https://en.wikipedia.org/wiki/Central_processing_unit

Tara28

Ongelezen bericht door Tara28 »

Holy53 schreef:Maar waarom ben je niet naar Aldi teruggegaan? Dat was toch de verkopende partij.
Ik heb hem niet bij Aldi gekocht maar bij Medion zelf. Dit staat ook in mijn allereerste bericht.
Laatst gewijzigd door Tara28 op 16 aug 2017 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:Nee, je hebt dus evenveel pixels op een groter scherm, wat dus betekent dat het scherm minder scherp is.
Je hebt hierin toch gelijk. Bij kijkafstand minder dan 150% van de beelddiagonaal worden de 1080P pixels zichtbaar.
En menigeen zal scherm zo dichtbij hebben.
https://www.phonearena.com/news/Quad-HD ... ce_id55697
Typical 1080p phone (5” display like Galaxy S5): eye starts to notice pixelization from 7.8” (19.8cm)
Ik ben al een tijdje aan de leesbril, mijn voorkeur zou wel naar het grotere scherm gaan.

Verwijderd

alfatrion schreef:
JohnTheBassist schreef:Euhm...nee. Een tablet of telefoon heeft maar 1 processor en die kan inderdaad over meerdere cores beschikken. Er bestaan geen tablets of smartphones met meerdere processors.
Potato potato. Vanuit de software doet dit verschil er niet toe. Vroeger was het zo dat een CPU uit meerdere chips bestonden. Tegewoordig heeft een chips meerdere CPU's.
https://en.wikipedia.org/wiki/Central_processing_unit
Dat heeft niks te maken met hoe je een woord gebruikt. Vanuit de cCPU doet het er niet toe of het een processor of een core is? Wat bedoel je daar in vredesnaam nou weer mee? Ik weet wat een CPU is. En in elke tablet en smartphone zit maar 1 processor die meerdere cores kan hebben. Een core is toch écht wat anders dan een processor, dus je kunt niet zeggen dat er 4 processors in een tablet zitten. Waar haal je deze onzin vandaan?

Tara28

Ongelezen bericht door Tara28 »

Het is inmiddels even geleden...

Uiteindelijk heeft de persoon van de klachten afdeling ons goed geholpen en het heeft eventjes geduurd maar....

Vandaag hebben wij ons vervangende toestel binnen, de LIFETAB® X10302 MD 60347.
Wij zijn hier erg tevreden mee :) en nu sluiten we dit hele gedoe lekker af :wink:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Mooi om te horen. Kunnen wij weer verder met wedstrijdje verplassen over tablet specs.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

JohnTheBassist schreef:Een core is toch écht wat anders dan een processor, dus je kunt niet zeggen dat er 4 processors in een tablet zitten. Waar haal je deze onzin vandaan?
Niet helemaal. Een processor verwerkt opdrachten. Een core voert deze vervolgens uit. Een core en een processor zijn in principe hetzelfde. Moderne processoren hebben echter de memory controller ingebed en elke core deelt die controller. Een processor is dus eigenlijk een of meer cores + een controller, maar strikt genomen kan een core werken zonder die controller als het ontwerp dat toestaat. Sommige processoren hebben maar een core. Een CPU is dan weer een chip die bestaat uit een processor met een of meer cores. Bij meer cores kunnen sommige taken gelijktijdig worden uitgevoerd. Dit is echter vaak niet mogelijk omdat een taak vaak uit sequenties bestaat. Ofwel je kunt de zolder pas bouwen als de verdiepingen eronder gebouwd zijn.

Gesloten