LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Vorig jaar kocht ik via de Medion shop online een tablet voor mijn zoontje.
Een paar weken terug liet hij hem vallen en brak het scherm, kan gebeuren, en doe ik niet moeilijk over.
Ik belde Medion op met de vraag of hun de tablet konden repareren en wat het zou gaan kosten.
Hun schatting was rond de 90 euro maar ik zou hem moeten opsturen voor een officiële kostenopgave/offerte.
Dat heb ik dan ook gedaan, paar dagen later kreeg ik per mail de offerte voor 105 euro incl btw voor de reparatie van het scherm en de arbeid daarvoor.
Ik heb de overeenkomst getekend en teruggestuurd en het geld overgemaakt.
Aantal dagen niks gehoord, tot afgelopen vrijdag...
Kreeg een sms met de tekst "de reparatie van uw product is afgerond, uw product is overgedragen aan de verzendafdeling".
Wij en vooral mijn zoontje erg blij want dat betekent dat het niet lang meer zou duren voor hij weer op zijn tablet kan...
Jullie zullen dan ook wel begrijpen hoe groot onze verbazing en vooral onze teleurstelling was toen wij de doos opende vandaag en onze tablet er niet inzat...
Er zat een nieuwe tablet in, nieuw maar een "minder goed" model dan die van ons.
Ik hing meteen aan de telefoon natuurlijk.
De klantenservice kon mij niet vertellen wat er aan de hand was maar ik had een vervangend toestel gehad en ik moest toch wel blij zijn want het was volgens hun "vergelijkbaar" en ik kreeg zelfs een groter beeldscherm
Op de vraag waar mijn zoontjes tablet was gebleven en wat er mee is gebeurd kreeg ik als antwoord dat die waarschijnlijk al is vernietigd en dat die standaard eigendom wordt van Medion bij vervanging van een product
Ik was erg geïrriteerd hierdoor.
Hun konden me niet helpen en ik moet nog steeds terug gebeld worden door de CIT, customer intervention team die mij dan te woord zou staan, en ik moest er dan maar hopelijk met hun uit komen....
Tjonge, in goed vertrouwen stuur ik die tablet op en maak ik dat geld over, en wat doen hun? Ze dumpen mijn zoontjes tablet zonder overleg, zonder toestemming? En nu moet ik maar genoegen nemen met een tablet met minder opslag en minder werkgeheugen MAAR het beeldscherm is groter....ahum
Dit kan toch niet een normale gang van zaken zijn?
Ik heb de overeenkomst wel 100 keer opnieuw doorgelezen maar echt nergens staat dat vervanging een optie is, en al zeker niet zonder overleg lijkt mij?
Ik ben nergens op de hoogte gebracht dat reparatie ineens niet meer mogelijk was, zelfs in het smsje van vrijdag krijg je gewoon het idee dat de reparatie is uitgevoerd, ik ben gewoon helemaal in shock hiervan...
Naar onze tablet kan ik wel fluiten maar waar sta ik nu qua recht? Heeft iemand advies?
Want behalve dat ik deze werkwijze echt ronduit schandalig vind, ga ik niet akkoord met een mindere tablet die precies kost wat ik aan de reparatie moest betalen. Ben wel blond maar niet achterlijk
Als ik een nieuwe tablet wilde had ik zelf wel gaan kijken met mijn kind, dat hoeven zij niet voor mij te beslissen...
Een paar weken terug liet hij hem vallen en brak het scherm, kan gebeuren, en doe ik niet moeilijk over.
Ik belde Medion op met de vraag of hun de tablet konden repareren en wat het zou gaan kosten.
Hun schatting was rond de 90 euro maar ik zou hem moeten opsturen voor een officiële kostenopgave/offerte.
Dat heb ik dan ook gedaan, paar dagen later kreeg ik per mail de offerte voor 105 euro incl btw voor de reparatie van het scherm en de arbeid daarvoor.
Ik heb de overeenkomst getekend en teruggestuurd en het geld overgemaakt.
Aantal dagen niks gehoord, tot afgelopen vrijdag...
Kreeg een sms met de tekst "de reparatie van uw product is afgerond, uw product is overgedragen aan de verzendafdeling".
Wij en vooral mijn zoontje erg blij want dat betekent dat het niet lang meer zou duren voor hij weer op zijn tablet kan...
Jullie zullen dan ook wel begrijpen hoe groot onze verbazing en vooral onze teleurstelling was toen wij de doos opende vandaag en onze tablet er niet inzat...
Er zat een nieuwe tablet in, nieuw maar een "minder goed" model dan die van ons.
Ik hing meteen aan de telefoon natuurlijk.
De klantenservice kon mij niet vertellen wat er aan de hand was maar ik had een vervangend toestel gehad en ik moest toch wel blij zijn want het was volgens hun "vergelijkbaar" en ik kreeg zelfs een groter beeldscherm
Op de vraag waar mijn zoontjes tablet was gebleven en wat er mee is gebeurd kreeg ik als antwoord dat die waarschijnlijk al is vernietigd en dat die standaard eigendom wordt van Medion bij vervanging van een product
Ik was erg geïrriteerd hierdoor.
Hun konden me niet helpen en ik moet nog steeds terug gebeld worden door de CIT, customer intervention team die mij dan te woord zou staan, en ik moest er dan maar hopelijk met hun uit komen....
Tjonge, in goed vertrouwen stuur ik die tablet op en maak ik dat geld over, en wat doen hun? Ze dumpen mijn zoontjes tablet zonder overleg, zonder toestemming? En nu moet ik maar genoegen nemen met een tablet met minder opslag en minder werkgeheugen MAAR het beeldscherm is groter....ahum
Dit kan toch niet een normale gang van zaken zijn?
Ik heb de overeenkomst wel 100 keer opnieuw doorgelezen maar echt nergens staat dat vervanging een optie is, en al zeker niet zonder overleg lijkt mij?
Ik ben nergens op de hoogte gebracht dat reparatie ineens niet meer mogelijk was, zelfs in het smsje van vrijdag krijg je gewoon het idee dat de reparatie is uitgevoerd, ik ben gewoon helemaal in shock hiervan...
Naar onze tablet kan ik wel fluiten maar waar sta ik nu qua recht? Heeft iemand advies?
Want behalve dat ik deze werkwijze echt ronduit schandalig vind, ga ik niet akkoord met een mindere tablet die precies kost wat ik aan de reparatie moest betalen. Ben wel blond maar niet achterlijk
Als ik een nieuwe tablet wilde had ik zelf wel gaan kijken met mijn kind, dat hoeven zij niet voor mij te beslissen...
Laatst gewijzigd door Tara28 op 01 sep 2017 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Ben je boos, pluk een roos....Ik was en ben nog steeds woedend!!!
Kom op zeg, het gaat om een tablet en een bedrijf wat de boel om wat voor reden dan ook niet afhandelt zoals is afgesproken. Meer niet.
Wanneer je daarom nu nog steeds woedend bent denk ik dat je eerst maar eens moet kalmeren zodat je daarna over de manier waarop je dit wil aanpakken kan nadenken.
Dat lukt namelijk niet wanneer je woedend bent.
Ik denk dat ze het tablet gewoon kwijt zijn en dat ze dachten dat hun oplossing in goede aarde zou vallen...
Maar daar kom je pas achter wanneer je normaal kunt communiceren.
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Je hebt waarschijnlijk gelijk.
De gene die me terug moet bellen is de gene die met mij tot een oplossing moet komen...
En ik zou graag willen weten wat mijn recht is in deze situatie....
Hun hebben me nu een tablet gestuurd ter waarde van de kosten van de reparatie, totaal niet rekening houdende met de waarde en capaciteiten van onze tablet. En daarmee ga ik dus niet akkoord. dan had ik net zo goed mijn tablet in de prullenbak kunnen gooien, alsof het totaal geen waarde heeft...
De gene die me terug moet bellen is de gene die met mij tot een oplossing moet komen...
En ik zou graag willen weten wat mijn recht is in deze situatie....
Hun hebben me nu een tablet gestuurd ter waarde van de kosten van de reparatie, totaal niet rekening houdende met de waarde en capaciteiten van onze tablet. En daarmee ga ik dus niet akkoord. dan had ik net zo goed mijn tablet in de prullenbak kunnen gooien, alsof het totaal geen waarde heeft...
Laatst gewijzigd door Tara28 op 01 sep 2017 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Niet accepteren! De eerste step is het sturen van een schriftelijke ingebrekestelling, met daarin dat je jouw tablet gerepareerd terug wilt binnen 14 dagen en anders aanspraak maakt op je recht op een gepaste schadevergoeding.
De handelswijze is niet netjes, zeg maar gerust arrogant.
De handelswijze is niet netjes, zeg maar gerust arrogant.
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Even kort door de bocht:
Apparaaat is zoek, anders hadden ze wel de juiste teruggestuurd.
Dan heb je recht op schadevergoeding: de waarde van de tablet voor de reparatie en uiteraard de reparatiekosten terug.
De waarde van de tablet zal waarschijnlijk nihil zijn aangezien het defect was.
De vraag is dus : vindt je het geleverde tablet meer waard dan de reparatiekosten die je terug kunt krijgen?
Een ingebrekestelling sturen is leuk, maar daar wordt Medion echt niet zenuwachtig van. Of was u van plan om te gaan procederen om een defect tablet ?
Apparaaat is zoek, anders hadden ze wel de juiste teruggestuurd.
Dan heb je recht op schadevergoeding: de waarde van de tablet voor de reparatie en uiteraard de reparatiekosten terug.
De waarde van de tablet zal waarschijnlijk nihil zijn aangezien het defect was.
De vraag is dus : vindt je het geleverde tablet meer waard dan de reparatiekosten die je terug kunt krijgen?
Een ingebrekestelling sturen is leuk, maar daar wordt Medion echt niet zenuwachtig van. Of was u van plan om te gaan procederen om een defect tablet ?
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Het apparaat was niet defect, er zat een barst in waardoor het touchscreen wat stroef reageerde maar defect nee.
En sowieso heb ik liever mijn geld terug dan deze tablet, want daar heeft mijn zoontje weinig aan en is dus weggegooid geld.
Ik leg dan liever met de tijd wat bij voor een nieuwe tablet.
En sowieso heb ik liever mijn geld terug dan deze tablet, want daar heeft mijn zoontje weinig aan en is dus weggegooid geld.
Ik leg dan liever met de tijd wat bij voor een nieuwe tablet.
Laatst gewijzigd door Tara28 op 01 sep 2017 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Dat is dan mijn keuze, nietwaar?redhead55 schreef:Zou het ook niet kunnen zijn dat dit bedrijf haar garantieverplichtingen zeer serieus neemt en dat reparatie duurder uitpakt dan een nieuw (en niet refurbished!) vergelijkbaar apparaat te leveren ?
Maar is ook niet zo, want de vervangende tablet is slechter dan onze eigen tablet dus zeker niet vergelijkbaar
En dit heeft niks met garantie te maken want ik betaal zelf de reparatiekosten.
Laatst gewijzigd door Tara28 op 15 aug 2017 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Sorry hoor, zo heel erg waardevol kan een medion tablet met barst niet zijn lijkt me. En "emotionele waarde voor mijn kind" ?Tara28 schreef:Het apparaat was niet defect, er zat een barst in waardoor het touchscreen wat stroef reageerde maar defect nee, en waardevol, ja voor ons heel erg.
Zoek of niet, dat doet er niet toe, wij hoeven niet te boeten omdat hun niet netjes hun werk doen.
Mijn zoontje mag gecompenseerd worden voor het feit dat hun zijn tablet zijn kwijtgeraakt als dat zo is...
Want als het iets anders was had ik met alle liefde meer betaald voor de reparatie omdat deze tablet emotionele waarde heeft voor mijn kind.
En sowieso heb ik liever mijn geld terug dan deze tablet, want daar heeft mijn zoontje weinig aan en is dus weggegooid geld.
Ik leg dan liever met de tijd wat bij voor een nieuwe tablet.
Mag ik een teiltje ?
Probeer je nu echt met dit soort tranentrekkers de schadevergoeding te maximaliseren ?
Dat is pas echt triest.
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Gelukkig kan jij daar niet over oordelen
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Dat lukt anders prima hoor !Tara28 schreef:Gelukkig kan jij daar niet over oordelen
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Nee, dat denk je alleencrazyme schreef:Dat lukt anders prima hoor !Tara28 schreef:Gelukkig kan jij daar niet over oordelen
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Back on topic
Morgen bellen ze, dus hoor wel wat ze te zeggen hebben...
Morgen bellen ze, dus hoor wel wat ze te zeggen hebben...
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Op welke manier is het vervangende tablet slechter? Welk typenummer had je en welk typenummer heb je terug gekregen?
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
De meest voor de hand liggende wijze van begroting van de schadevergoeding is door de waarde van een gerepareerde tablet te schatten. Ontbinding is ook een optie, die kan worden uitgeofend als dat gunstiger is boor TS, dat heeft de oude tablet nog steeds een waarde, al is het maar 25 eurocrazyme schreef:Dan heb je recht op schadevergoeding: de waarde van de tablet voor de reparatie en uiteraard de reparatiekosten terug.
De waarde van de tablet zal waarschijnlijk nihil zijn aangezien het defect was.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 15 aug 2017 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Ben ook wel benieuwd, enkel werkgeheugen zegt weinig, ik heb liever een betere processor (snelheid) en groter scherm. Ook in prijs is het scherm bepalender dan dan het geheugen, deze kun je immers zelf bijplaatsen met een SD kaartje.JohnTheBassist schreef:Op welke manier is het vervangende tablet slechter? Welk typenummer had je en welk typenummer heb je terug gekregen?
Maar los daarvan het lijkt erop dat er wat fout is gegaan, immers heb je een prijsopgave gekregen voor een nieuw scherm. Als Medion het niet kon repareren konden ze dit gewoon aangeven en betaalde je enkel onderzoekskosten. Ze hebben geen enkele verplichting om je een vergelijkbaar vervangend product te leveren immers betreft het geen garantie.
Zoekgeraakt vind ik een snelle conclusie, mogelijk is hij verwisseld bij het versturen. Zou morgen ff de reactie afwachten van het speciale team.
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Werkgeheugen kun je niet zelf bijplaatsen. De hoeveelheid werkgeheugen is mede bepalend voor wat je met de tablet kunt doen.sylvesterb schreef:Ben ook wel benieuwd, enkel werkgeheugen zegt weinig, ik heb liever een betere processor (snelheid) en groter scherm.
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Ik hoopte idd ook dat het gewoon een vergissing is bij het verwisselen maar aangezien de klantenservice wel op de hoogte was van het model dat ze mij hadden opgestuurd betwijfel ik dat.
Het model dat wij hadden opgestuurd is een Lifetab p8912, het model dat ze hebben teruggestuurd is een Lifetab p10327
Nu ben ik niet heel goed met tablets maar zo op het 1e gezicht is de opslagruimte de helft minder, het werkgeheugen de helft minder en het beeldscherm van mindere kwaliteit....
Volgens mij las ik ergens dat er in beiden dezelfde processor zit
Aangezien de tablet van mijn zoontje is maak ik liever geen gebruik van aanvullende sd kaartjes die makkelijk kwijt kunnen raken. Daarom heb ik ook gekozen voor een tablet met 32 gb opslag vorig jaar, zodat dit niet nodig is...
Het enige dat ik me kan bedenken is dat de tablet daar zoek is geraakt, want bij elk andere reden hadden ze me kunnen bellen om te overleggen, dat is ook de normale gang van zaken. Dan had ik kunnen beslissen wat ik met onze tablet wilde doen en of ik het meer kosten waard vond...
Dat ze totaal geen contact hebben gezocht en mij in de veronderstelling hebben gelaten dmv bijv dat smsje dat onze eigen tablet gerepareerd en al terug kwam geeft mij de indruk dat er echt meer aan de hand is daar.
En als er idd sprake is van een zoekraking, is een compensatie van de tablet die ze hebben gestuurd niet voldoende, die dekt de reparatiekosten, maar wat dekt het feit dat ze mijn "werkende" tablet van 180 euro zijn kwijtgeraakt??
En ik zeg bewust werkend (heel), want hij is daar om gemaakt te worden, daar is een overeenkomst voor, en hij zou werkend terugkeren, bij zoekraking ben ik dus een werkende tablet kwijt en geen defect apparaat... Want wie zegt dat hij niet na de reparatie is kwijtgeraakt?
Het model dat wij hadden opgestuurd is een Lifetab p8912, het model dat ze hebben teruggestuurd is een Lifetab p10327
Nu ben ik niet heel goed met tablets maar zo op het 1e gezicht is de opslagruimte de helft minder, het werkgeheugen de helft minder en het beeldscherm van mindere kwaliteit....
Volgens mij las ik ergens dat er in beiden dezelfde processor zit
Aangezien de tablet van mijn zoontje is maak ik liever geen gebruik van aanvullende sd kaartjes die makkelijk kwijt kunnen raken. Daarom heb ik ook gekozen voor een tablet met 32 gb opslag vorig jaar, zodat dit niet nodig is...
Het enige dat ik me kan bedenken is dat de tablet daar zoek is geraakt, want bij elk andere reden hadden ze me kunnen bellen om te overleggen, dat is ook de normale gang van zaken. Dan had ik kunnen beslissen wat ik met onze tablet wilde doen en of ik het meer kosten waard vond...
Dat ze totaal geen contact hebben gezocht en mij in de veronderstelling hebben gelaten dmv bijv dat smsje dat onze eigen tablet gerepareerd en al terug kwam geeft mij de indruk dat er echt meer aan de hand is daar.
En als er idd sprake is van een zoekraking, is een compensatie van de tablet die ze hebben gestuurd niet voldoende, die dekt de reparatiekosten, maar wat dekt het feit dat ze mijn "werkende" tablet van 180 euro zijn kwijtgeraakt??
En ik zeg bewust werkend (heel), want hij is daar om gemaakt te worden, daar is een overeenkomst voor, en hij zou werkend terugkeren, bij zoekraking ben ik dus een werkende tablet kwijt en geen defect apparaat... Want wie zegt dat hij niet na de reparatie is kwijtgeraakt?
Laatst gewijzigd door Tara28 op 16 aug 2017 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Toch wel: immers niemand wil in het zicht van zijn kind(eren) te pakken genomen worden.crazyme schreef:Kom op zeg, het gaat om een tablet en een bedrijf wat de boel om wat voor reden dan ook niet afhandelt zoals is afgesproken. Meer niet.Ik was en ben nog steeds woedend!!!
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Tara28 schreef:Ik hoopte idd ook dat het gewoon een vergissing is bij het verwisselen maar aangezien de klantenservice wel op de hoogte was van het model dat ze mij hadden opgestuurd betwijfel ik daaraan.
Het model dat wij hadden opgestuurd is een Lifetab p8912, het model dat ze hebben teruggestuurd is een Lifetab p10327
Nu ben ik niet heel goed met tablets maar zo op het 1e gezicht is de opslagruimte de helft minder, het werkgeheugen de helft minder en het beeldscherm van mindere kwaliteit....
Volgens mij las ik ergens dat er in beiden dezelfde processor zit
Aangezien de tablet van mijn zoontje is en hij is pas 7 maak ik liever geen gebruik van aanvullende sd kaartjes die makkelijk kwijt kunnen raken. Daarom heb ik ook gekozen voor een tablet met 32 gb opslag vorig jaar, zodat dit niet nodig is...
Het enige dat ik me kan bedenken is dat de tablet daar zoek is geraakt, want bij elk andere reden hadden ze me kunnen bellen om te overleggen, dat is ook de normale gang van zaken. Dan had ik kunnen beslissen wat ik met onze tablet wilde doen en of ik het meer kosten waard vond...
Dat ze totaal geen contact hebben gezocht en mij in de veronderstelling hebben gelaten dmv bijv dat smsje dat onze eigen tablet gerepareerd en al terug kwam geeft mij de indruk dat er echt meer aan de hand is daar.
En als er idd sprake is van een zoekraking, is een compensatie van de tablet die ze hebben gestuurd niet voldoende, die dekt de reparatiekosten, maar wat dekt het feit dat ze mijn "werkende" tablet van 180 euro zijn kwijtgeraakt??
En ik zeg bewust werkend (heel), want hij is daar om gemaakt te worden, daar is een overeenkomst voor, en hij zou werkend terugkeren, bij zoekraking ben ik dus een werkende tablet kwijt en geen defect apparaat... Want wie zegt dat hij niet na de reparatie is kwijtgeraakt?
Als ik hier kijk, zijn de specs, zo goed als identiek? Het beeldscherm is idd wat minder, je eigen had 254 ppi, die nieuwe 224 ppi. Dat is iets wat je nét met blote oog kan waarnemen, maar dan moet je er al gericht naar op zoek zijn. De processor, grafische chip en hoeveelheid RAM zijn zo te zien hetzelfde.
De communicatie had idd wel beter gekund, en je hebt strikt genomen niet hetzelfde type terug gekregen, dus je zou naar iets van een geschillencommissie kunnen gaan?
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.