Is er nou echt niks te doen tegen de opgefokte prijzen van merk-inktpatronen? Daarnet informeerde ik naar een vervangende zwarte inktpatroon voor mijn Epson CX3200, en die patroon bleek maar liefst 41 euro te moeten kosten! Zelfs de verkoper schudde zijn hoofd over een dergelijke wanverhouding. Via een internet aanbieder heb ik tenslotte een niet-merk patroon gekocht voor veel minder geld; hopelijk is het goede inkt die verder geen problemen geeft.
Maar de kernvraag blijft: is er echt niets te doen tegen de bespottelijke prijzen die de printerfabrikanten hanteren voor hun inktpatronen?
Onderwerp voor een RADAR uitzending?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] te dure inktpatronen
Re: te dure inktpatronen
Jawel hoor, gewoon even aantonen dat er prijsafspraken zijn gemaakt door de drie of vier grootste fabrikanten.
Als dat niet lukt, dan heb je pech. De inktmarkt is gewoon een vrije markt waarin iedereen zijn eigen prijs mag bepalen.
Overigens is dit gewoon een direct gevolg van de belachelijk lage prijzen voor printers. Als de consument zo kortzichtig is dattie altijd de goedkoopste printer koopt, dan biedt je de printer ook gewoon goedkoop aan, de echte winst wordt later wel behaald: op inkt.
Als dat niet lukt, dan heb je pech. De inktmarkt is gewoon een vrije markt waarin iedereen zijn eigen prijs mag bepalen.
Overigens is dit gewoon een direct gevolg van de belachelijk lage prijzen voor printers. Als de consument zo kortzichtig is dattie altijd de goedkoopste printer koopt, dan biedt je de printer ook gewoon goedkoop aan, de echte winst wordt later wel behaald: op inkt.
Wanneer je inktpatronen leeg zijn moet je gewoon een nieuwe printer kopen.
wai
wai
Hehehe ik geloof niet dat het nog steeds zo erg is, maar ik heb inderdaad wel eens het goedkoopste model van HP gekocht omdat er twee inkt patronen bij zaten. Als je die beide los moest kopen was je meer kwijt dan in combinatie met de printer
Geachte lezers
What about refill setjes
What about refill setjes
refill is goed alternatief natuurlijk, maar dat doet niks aan de prijzen van merk patronen.
Over refill e.d. is trouwens ook een thread: http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=16872
Over refill e.d. is trouwens ook een thread: http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=16872