Mijn man heeft een Toshiba uit de aanbieding van Media Markt van Aug. vorig jaar. Afgelopen woensdag viel opeens het scherm uit en is de laptop niet meer op te starten. Allerlei piepjes maar geen beeld. Hij heeft contact opgenomen met Toshiba die direkt begonnen over "buiten de garantie".
Ze hebben hem wel verwezen naar een bedrijf in Utrecht waar hij maandag de laptop naar toe gaat brengen. Tijdens het gesprek met die laatste werd vermeld dat men dacht aan het moederboard en als dat het geval zou blijken te zijn dat ze dan met Toshiba contact op zouden nemen want een nieuw moederboard kan wel eens 300 tot 400 euro gaan kosten en men vind toch wel dat dat na 14 maanden ietwat gortig zou zijn. Ben benieuwd of het bij deze laptop ook de stof blijkt te zijn.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toshiba en Mediamarkt
-
ikbenik
Re: Toshiba en Mediamarkt
Hij heeft contact opgenomen met Toshiba die direkt begonnen over "buiten de garantie".
Klopt helemaal. Toshiba geeft standaard 1 jaar garantie.
Dus recht op gratis reparatie of vervanging heb je niet meer.
Maar je hoeft nu ook weer niet voor alle kosten op te draaien.
In dit geval betekent het dat je maar 14/36 deel zelf hoeft te betalen, en dat is net iets minder als de helft.
Een misverstand is het wel dat je niet kunt verwachten dat het moederbord nu al kapot kan gaan.
Er zijn enkele die 2 en zelfs 3 jaar garantie geven, dus van de importeur, want winkels als Megapool, je betaalde en kreeg een vaste deur!
Helaas wil Toshiba dit niet, maar er zijn andere die het tenminste wel doen!
Alleen worden die helaas maar weinig aangeboden hier in Nederland.
De enige waar ik niet tevreden over ben, maar wel extra garantie bied is Packard Bell, dus dan betaal je wel extra....
Helaas wil Toshiba dit niet, maar er zijn andere die het tenminste wel doen!
Alleen worden die helaas maar weinig aangeboden hier in Nederland.
De enige waar ik niet tevreden over ben, maar wel extra garantie bied is Packard Bell, dus dan betaal je wel extra....
Asus geeft standaard ook 2 jaar garantie, en de nieuwe serie van Toshiba die eind oktober/begin november op de markt komt heeft ook standaard 2 jaar.