LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toshiba en Mediamarkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
alphafox

Toshiba en Mediamarkt

Ongelezen bericht door alphafox »

Hallo,

Ik wilde4 even kwijt dat ik uitermate teleurgesteld ben over de service van Media Markt in Zoetermeer.

Ik heb op 1 April vorig jaar een laptop aangeschaft van 1700 euro!
Ik had geld gespaard en kon dus naar mijn mening een goede laptop kopen voor school.

Nu 14 maanden later en 2 maanden na garantie, blijft de laptop uitvallen. De laptop word onwijs warm en valt dan uit, na een afkoel periode start deze weer op (dit is kennelijk een beveiliging).
Ik gebeld met toshiba, probleem verteld en deze stuurden mij door naar Media Markt aangezien de fabrieksfgarantie is verlopen.

Dus ik naar Media Markt gebeld. Te woord gestaan door een vriendelijke baliemedewerker. Ik laptop ter reparatie gestuurd. Ik wist dat ik consumentenrechten heb en dat een toshiba laptop van dat bedrag lang moest meegaan. Daarvoor heb ik ook voor toshiba gekozen, aangezien dit in mijn ogen een a-merk is.

Krijg ik te horen dat de laptop gerepareerd is en dat de reparatie 100 euro heeft gekost. Het kwam namelijk omdat er enorm veel stof in het apparaat aanwezig was en de koelpasta is vervangen :? Dit vond ik raar aangezien de laptop is gebruikt in normale huishoudelijke sfeer.

Ik ben hiermee ook niet accoord gegaan en heb gebeld met Media Markt, hier kreeg ik te horen dat het niet binnen de garantie valt en dat ik dus gewoon moest betalen.

Ik heb dus bij de juristenlijn gebeld en die vertelde mij dat ik een brief van non-confomiteit moet sturen naar de directie van de Media Markt Zoetermeer.

Hebben jullie mischien nog tips?

gozik

Re: Toshiba en Mediamarkt

Ongelezen bericht door gozik »

De ventilator is sommige laptops werkt als stofzuiger, dus waar in huis, schoon bureau of een pluizige tafelkleed!

Ook de gemaakte uren tellen, en ook Toshiba kan verstopt zitten, en die koelpasta, alleen als processor los hadden voor schoonmaak nodig, dus nu zou deze weer veel tijd mee kunnen gaan!

voor mensen die veel uren werken met de PC is extra garantie vaak wel intresant!

alphafox

Nou de laptop is altijd gebruik op een afgewerkte houten bureau.

Maar wat ik zo raar vind is dat Media Markt mij 100 euro rekent voor het schoonmaken van de laptop. Ook heb ik uitgelegd dat ik de laptop niet open wilde maken doordat de garantie hierdoor van het product zou gaan.

alphafox

Wat ik ook wilde weten of het echt buiten de garantie valt dat de laptop (volgens Media Markt) vol stof zit. Als er geen mogelijkheden zijn om de stof er zelf uit te halen?

Er zijn namelijk geen openingen te vinden aan de onderkant om makkelijk het stof te verwijderen :?

En aangezien ik geen techneut ben, wil ik eignelijk ook niet de laptop open maken.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Wat ik ook wilde weten of het echt buiten de garantie valt dat de laptop (volgens Media Markt) vol stof zit. Als er geen mogelijkheden zijn om de stof er zelf uit te halen?

Elke laptop of desktopcomputer vervuild met stof na verloop van tijd.En dit is 100% Geen garantie en valt onder je eigen verantwoording. Ik vind de prijs en de service die jou is geven prima in orde. Je hebt alleen de kostprijs betaald en dat is zeer redelijk. :)

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Inderdaad. Het is je eigen verantwoordelijkheid om onderhoud te plegen aan je eigendom. Zo is de garage niet verantwoordelijk voor het af en toe oppompen van je banden en ben je bij een computer of notebook genoodzaakt om af en toe stof te (laten) verwijderen uit je pc. Stof verzamelt zich tussen de koelribben op de koeler van je processor, in elke ruimte die niet vacuum is, dus ook op een houten bureau. Stof is overal. Je garantie vervalt overigens niet wanneer je de pc/notebook openmaakt om de stof eruit te halen.

De service die ze verlenen is dus gewoon correct en je hebt er zeker niet teveel voor betaald. Wat de juristenlijn aanbeveelt is gewoon raar aangezien er niets stuk is. Er is gewoon geen onderhoud gepleegd en daar kan niemand iets aan doen behalve jezelf.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Krijg ik te horen dat de laptop gerepareerd is en dat de reparatie 100 euro heeft gekost. Het kwam namelijk omdat er enorm veel stof in het apparaat aanwezig was en de koelpasta is vervangen Dit vond ik raar aangezien de laptop is gebruikt in normale huishoudelijke sfeer.

Ik heb nu een reparatie hier bij mij staan met hetzelfde probleem.
Koelblok schoongemaakt (zat vol stof) en gelijk de processor voorzien van een nieuw laagje warmtegeleidende paste (koelpasta).

Stof komt er gewoon in. Vooral als er huisdieren (vogels) zijn of dat de computer in de slaapkamer gebruikt wordt.
Ik ben hiermee ook niet accoord gegaan en heb gebeld met Media Markt, hier kreeg ik te horen dat het niet binnen de garantie valt en dat ik dus gewoon moest betalen.

Dat je er niet mee accoord bent gegaan is jouw probleem. Dit soort reparaties vallen nooit onder garantie.
Ik heb dus bij de juristenlijn gebeld en die vertelde mij dat ik een brief van non-confomiteit moet sturen naar de directie van de Media Markt Zoetermeer.
Zo'n grote onzin heb ik nog nooit gehoord!!

Die jurist is echt gestoord om zulke uitspraken te doen. Hij weet er echt niets van.

Je hebt gewoon geen recht op gratis reparatie, en op non-conformiteit hoef je ook al niet te beroepen.

Wat een onzin zeg.

Dit zeg ik als computermonteur en als vakman.

Wat een giller!

Een computer wordt stoffig en dan gaat men zich beroepen op non-conformiteit als de computer door stof uitvalt.

MediaMarkt heeft juist gehandeld.

Als consument dien je gewoon voor alle kosten op te draaien.

Einde discussie!

ikbenik

Krijg ik te horen dat de laptop gerepareerd is en dat de reparatie 100 euro heeft gekost. Het kwam namelijk omdat er enorm veel stof in het apparaat aanwezig was en de koelpasta is vervangen Dit vond ik raar aangezien de laptop is gebruikt in normale huishoudelijke sfeer.

Waarom ben je er niet mee accoord gegaan?

Want dat begrijp ik niet.

Zulke dingen komen vaak voor, en nu wil jij gerechtelijke stappen ondernemen tegen MediaMarkt omdat je zeker denkt dat je voor de gek wordt gehouden. Maar dat is nogmaals echt niet het geval.

Het kwam namelijk omdat er enorm veel stof in het apparaat aanwezig was

De processor wordt zeer warm en moet dus goed gekoeld worden. Dit gebeurd met een koelblok en een ventilator.
Het koelblok bestaat uit hele kleine metalen plaatjes waardoor door de ventilator lucht wordt geblazen.
In de lucht zit stof en die stof blijft aan die kleine metalen plaatjes zitten, waardoor de luchtopeningen vertopt raakt.
Hierdoor kan er minder lucht door die fijne gaatjes en langs die metalen plaatjes (ribben) stromen, waardoor er minder warmte vanaf het koelblok afgevoerd kan worden, waardoor de processor weer te warm wordt. Waardoor deze dan stopt door de ingebouwde thermische beveiligingen.
en de koelpasta is vervangen
Al polijst je twee metalen oppervlaktes ook nog zo goed, als je deze oppervlaktes onder de electronenmicroscoop zou bekijken, dan zou je toch flinke berg en dalen zien.
En dat is dus niet gunstig voor goede warmte afvoer.
Dus wordt er tussen die oppervlakes een pasta gedaan waarin hele fijne metaaldeeltjes zitten.
Hierdoor worden die ruimtes goed opgevuld en heb je dus een veel betere warmteoverdracht.

Ik spreek zelf liever over warmtegeleidende pasta dan koelpasta. Want de pasta koelt zelf niet.

Het kan gebeuren dat die pasta op een gegeven moment niet goed de warmte doorgeeft en als een isolator gaat gedragen.

Dan moet die pasta vervangen worden.
Krijg ik te horen dat de laptop gerepareerd is en dat de reparatie 100 euro heeft gekost.
Vind ik persoonlijk wel veel. Bij mij kost zo'n reparatie €35,-.
Dus over de hoogte van het reparatiebedrag zou je mogen protesteren, maar dat is dan ook wel het enige.

magel725

Ik betaal ook meer bij de BMW dealer dan bij de garage om de hoek. Wanneer Toshiba er zelf naar kijkt is het dus duurder en dan moet ik zeggen dat 100 euro nog meevalt.

alphafox

Okay dus het valt niet onder de garantie.

Ik vond het namelijk een raar gegeven, dat ik niet makkelijk de stof zelf kan weghalen, omdat hiervoor de gehele laptop uit elkaar moet.
Dit valt dan toch onder een constructie fout? Ik vind het namelijk niet normaal dat de gehele laptop open moet om de stof te kunnen verwijderen.

Daarbij vervalt ook de aanspraak op garantie wanneer de laptop word geopend door een niet bij toshiba aangesloten partij (staat in de garantie voorwaarde bij de laptop)

Om terug te komen op het auto verhaal , als het heel moeilijk is om de koplamp te vervangen, moet je ook terug naar de dealer. De vervanging van een koplamp valt dan trouwens ook onder garantie.
Maar dit even buiten beschouwing gelaten, want dat is in dit geval niet aan de orde.

magel725

Ik vond het namelijk een raar gegeven, dat ik niet makkelijk de stof zelf kan weghalen, omdat hiervoor de gehele laptop uit elkaar moet.
Dit valt dan toch onder een constructie fout? Ik vind het namelijk niet normaal dat de gehele laptop open moet om de stof te kunnen verwijderen.
Nee dat is geen constructiefout. Het is namelijk een produkteigenschap. De processor zit centraal weggewerkt in het systeem omdat moederborden zo ontwikkeld zijn. Als je de processor op een heel andere plaats zou zetten dan heb je weer geen plaats voor de videokaart en optische stations. Bovendien zit alles dicht op elkaar zodat de stroombanen korter zijn en daardoor werkt de pc efficienter.

100 euro is niet gratis en ik snap dat je een manier zoekt om gratis schoonmaken te rechtvaardigen, maar dat kan gewoonweg niet. Onderhoud kost geld en ook bij pc´s en laptops en dat niemand dat doet is niet de schuld van de fabrikanten.
Om terug te komen op het auto verhaal , als het heel moeilijk is om de koplamp te vervangen, moet je ook terug naar de dealer. De vervanging van een koplamp valt dan trouwens ook onder garantie.
Je haalt garantie en service door elkaar. Op een lamp heb je geen garantie maar desondanks zullen de meeste dealers dit als service voor je repareren.

ikbenik

Dit soort werkzaamheden behoort de vakman uit te voeren en niet de gebruiker zelf.

Ik vraag me af:

Wie heeft jouw wijsgemaakt dat het een constructiefout is en dat het non-confort de producteisen is?
Als gebruiker moet je dat aan een vakman overlaten.

Want als je het verkeerd doet, maak je meer kapot dan goed is.
Daarnaast zijn er van die mensen die dan niet met hun fikken van de chips af kunnen blijven, met alle gevolg van dien.

Ik maak als vakman de computers wel open en ik maak ze ook schoon. Daarbij ben ik wel geaard door middel van een polsbandje die met aarde verbonden is.
Op mijn werktafel ligt een speciale mat die ook met aarde verbonden is.
Hierdoor vloeien de statische electriciteit weg, waardoor deze geen schade meer kan veroorzaken.

Geloof me, statische electriciteit is vijand nummer één voor electronica.

Dat is de reden waarom je als gebruiker uit de computers moet blijven, omdat de meeste mensen leken zijn en niet weten waar ze mee bezig zijn.

semico

Ongelezen bericht door semico »

Bij sommige modellen is het een algemeen probleem, met de koeling.
Vaak krijgt de klant buiten garantie dan te horen dat het stof was in het koelblok/ vent.
Koelpasta vervangen is altijd meer werk, dus waarom doet men dat dan?
Dit een veel voorkomend probleem bij sommige Toshiba Modellen.
Slechte koelpasta, en te weinig koelblok.

ikbenik

Vaak krijgt de klant buiten garantie dan te horen dat het stof was in het koelblok/ vent.
Vaak is dat wel het geval.

Alleen jammer dat veel consumenten daar doof voor zijn.

Ik adviseer ook altijd om minstens 1 keer per jaar de computer schoon te laten maken of in ieder geval na te laten kijken.

De meeste consumenten vertikken dat.

En als dan de stof zijn werk gedaan heeft, dan is het te laat.
Koelpasta vervangen is altijd meer werk, dus waarom doet men dat dan?
Al polijst je een metalen oppervlak zo glad mogelijk, als je dan het oppervlak onder een electronenmicroscoop bekijkt, dan zie je nog berg en dal.

Die warmtegeleidende pasta (ik spreek niet over koelpasta) vult die dalen op, zodat er een goede metaalcontact is.
In die warmtegeleidende pasta zitten hele fijne metaaldeeltjes.

Als een processor te warm geworden is, doordat de warmte onvoldoende via het koelblok wordt afgegeven, bestaat de kans dat die warmtegeleidende pasta ook te warm wordt en dan niet meer goed de warmte kan geleiden van de processor naar het koelblok.

Daarom vervangen wij dat dan altijd.

En stof in de koelblok komt vaker voor dan je denkt.

Dat is geen smoes, dat is de realiteit.

Ik heb laatst een reparatie gehad waarbij de computer uit zou vallen en dat het beeld vervormd was op de monitor.

De computer zat helemaal vol stof.
De ventilator op de videokaart draaide niet meer en daardoor was de grafische processor op de videokaart door oververhitting kapot gegaan.

De voeding zat vol stof, waardoor de diverse onderdelen ook kapot gegaan zijn.

Er was zoveel kapot dat ik die computer afgekeurd heb en deze ook niet meer zal repareren.
Voor de klant is dat tuurlijk een flinke domper.

Kees1024

Ongelezen bericht door Kees1024 »

Ik heb bij mijn eigen laptop de koeler stofvrij gemaakt en de pasta vervangen. Model is een HP-Compaq NX9010.

Ik kan je vertellen dat ik die klus niet voor eur 100 zou willen doen als ik een bedrijf zou hebben. Letterlijk de hele laptop moet uit elkaar:
Beeldscherm eraf, toetsenbord verwijderen, ...... nog veel meer. 10 bakjes op een rij voor de schroefjes om er maar zeker van te zijn dat je de goede volgerde aanhoud bij het in elkaar zetten. Op de HP site kan je documentatie downloaden over hoe dit te doen. Het is zo ingewikkeld dat het zonder die documentatie niet te doen is.

Vergelijk het met de koppelingsplaten vervangen in een auto. Platen kosten niet veel maar de garage heeft er een dag werk aan.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Er zijn notebooks die makkelijker open gaan, en schoon te maken zijn!

Verder, Media en Toshiba, dat is beste en slechtste in een!

ikbenik

Verder, Media en Toshiba, dat is beste en slechtste in een!
Je zegt het verkeerd: :wink:

Het moet zijn:

Media en Toshiba, dat is het slechtste en het beste in één!

magel725

Een flame lijkt me niet echt nodig. Er zijn schijnbaar veel meer mensen die een hekel aan de kleine winkelier hebben en niet aan de grote spelers als Media Markt en BCC. Kijk maar naar de omzet van zo'n bedrijf en die van de kleine winkelier. Zomaar tegen elkaar aan schoppen slaat helemaal nergens op.

ikbenik

De reden dat ik het aangaf is dat Toshiba helemaal geen slechte merk is.

Dus als jij aangeeft
Media en Toshiba, dat is beste en slechtste in een!
Dan neem ik aan dat het moet zijn:
Media en Toshiba, dat is het slechtste en het beste in één!
Er zijn schijnbaar veel meer mensen die een hekel aan de kleine winkelier hebben en niet aan de grote spelers als Media Markt en BCC. Kijk maar naar de omzet van zo'n bedrijf en die van de kleine winkelier. Zomaar tegen elkaar aan schoppen slaat helemaal nergens op.
Mijn ervaring is dat die grote spelers vaak pure dozenschuivers zijn en die kleine winkeliers vaak ook goede service hebben. Uitzonderingen daargelaten.

De reden dat veel mensen een hekel aan de kleine winkelier hebben, heeft met het feit te maken dat de kleine winkelier vaak betere service geeft (en daardoor iets duurder is), en dat de kleine winkelier in principe vaak wat duurder is, omdat hij veel kleiner inkoopt.

Een ander punt is dat die grote ketens vaak een veel lagere winstmarge rekenen, omdat zij vaak hele grote hoeveelheden verkopen.
De kleine winkelier kan zich die zeer lage winstmarge niet permiteren. Doet hij dat wel, dan is dat zijn doodsteek.

Mijn persoonlijke ervaring bij die grote ketens is dat zij echte verkooptrucjes er op naar houden, terwijl de kleine winkelier vaak wel naar de klanten luisteren en meedenken met de klanten.

Ga maar eens in Nijmegen naar die grote zaken toe, en je weet wat ik bedoel.
Laatst in Nijmegen wezen kijken voor een nieuwe tv voor mijn broer. In het centrum heb je ook de It's zitten.
Die luisteren helemaal niet naar jouw wensen.
En Scheer en Foppen, nog zo iets.
Wat kunnen die verkopers een onzin uitkramen!! En ze geloven hun eigen *** verhaal ook nog!!

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Ik ben Ik,

Je kunt wel degelijk onder de Media Markt prijzen verkopen!
Dan krijg je een lege winkel met folders, en alles wat bij Importeur op voorraad is en snel geleverd kan worden verkoop je op bestelling met enkele dagen levertijd!

Net als mijn online winkel kun je dus ook zo onder hun prijzen duiken!
Er zijn soms online winkels in de buurt die plaatselijke helpen, ik zit dus te ver, maar als je een vrachtwagen vol moet ophalen dan die van jou er ook nog wel bij!

Dus nooit geen winkeldochters of dure voorraad die rente kost, minder ruimte is ook goedkoper!
Dus naast de PC die je beter wel in voorraad moet hebben zou je de TV en Wasmachine verkoop erbij kunnen nemen!

Ik ben Ik is dus dan Gekker dan Media Markt?
Door deze verkoop via plaatselijke handelaren zit ik ook beter als online winkel met de service, en omdat het normale winkels zijn moeten ze de laagste prijs garantie met tegenzin toch uitbetalen!

Ze hebben dus dan een probleem met jou flutfirma die onder hun prijzen duikt, en wedden dat ze erg boos worden!

Ik ben (ik) toch niet gek....

Probeer ook eens wraak te nemen!
Soms bieden ze een afkoopsom aan als je met dit soort handel zou stoppen, en dan gewoon winkel sluiten en je vrouw gaan onder andere naam verder met ... Voorheen Ik ben Ik, nu Zij is zij?

Gesloten