LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trust 910Z + SD memorycard

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dirk Buitenhuis

Trust 910Z + SD memorycard

Ongelezen bericht door Dirk Buitenhuis »

In oktober 2003 kocht ik eenTrust camera 910Z bij Schlecker Home shopping. Tevens kocht ik daarbij een 128 MB memorycard van het merk HAMA. (de camera was trouwens bij meerdere winkels te koop, maar op dat moment bij Schlecker goedkoper)
Eigenlijk geen problemen gehad met de camera tot op een gegeven moment de memorycard geen foto’s meer wilde opslaan. De memorycard was ook niet meer te lezen, zowel met de camera als met een op de PC aangesloten kaartlezer. De camera gaf aan “Error memorycard”. Vervolgens nam ik contact met de serviceafdeling van Schlecker. Zie bijgevoegde E-mail. Schlecker stuurde mij een nieuwe memorycard, deze was van het merk . Ook met deze memorycard eigenlijk geen problemen. De gemaakte opnamen op deze kaart waren goed.
In mei 2004 vertrokken wij naar Venezuela voor een bruiloft. Met de bijgevoegde Trustcamera werden, ik schat zo’n 70 á 80 foto’s gemaakt en ook telkens terug te zien via de memorycard. Op een gegeven moment gaf de camera aan “DCF ERROR”. Dit gaf hij eigenlijk op elke instelling aan. De camera uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld. Toen was deze melding even verdwenen maar na verloop van tijd kreeg ik toch weer dezelfde melding. Ik kon de gemaakte foto’s ook niet meer terugzien op het LCDscherm. Op de meegenomen User’s manual kon ik echter nergens vinden wat de melding “DFC ERROR” betekende of wat ik bij zo’n storing moest doen. Ik kon dus verder geen foto’s meer maken op het bruiloftsfeest.
Bij terugkomst in Nederland sloot in de camera op de PC aan om te kijken wat er geworden was van de gemaakte opnamen van het bruiloftsfeest. Er was wel te zien dat er iets op de memorycard stond, maar de pc gaf aan diverse foto’s niet te kunnen opbouwen of gaf op de plaats waar normaal een foto zou staan een aantal strepen aan bestaande uit diverse kleuren. Dus zo te zien alle foto’s van de bruiloft naar de ………
Contact opgenomen met Trust Nederland en het bovengenoemde probleem voorgelegd. Volgens TRUST betrof het, omdat de camera “DFC Error” aangaf, een hardware probleem van de camera. Na overleg besloten om de camera met de memorycard naar Trust Nederland te sturen om te kijken of de gemaakte foto’s op de memorycard alsnog zichtbaar te maken.
De foto’s gemaakt met het interne geheugen slaat de camera wel goed op en zijn ook wel zichtbaar te maken.
Na onderzoek door TRUST was hun conclusie dat de camera het goed deed en de fout bij de memorycard lag. De "opgeslagen" foto's waren niet meer zichtbaar te maken. TRUST raadde memorycards aan van het merk Sandisc aan. Staat echter nergens in de handleiding. En de bovengenoemde deden het eerst ook goed !!! Ik denk toch dat het een hardware probleem in de camera is, maar ja, wie ben.
Wie heeft ook deze problemen gehad met een TRUST digitale camera ???? Of betreft dit een uitzondering ???
Ik hoop dat deze camera van TRUST kan zwemmen, want ik ben van plan dat ding in de Maas te gooien. Mijn motto "'Never TRUST a TRUST".

:cry:

flepp

Re: Trust 910Z + SD memorycard

Ongelezen bericht door flepp »

TRUSTE :lol:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ken je niet iemand met een memory card dan??? kan je het heel makkelijk uit proberen... want de fout ligt idd vaak bij goedkope memory-cards

Ven

Ongelezen bericht door Ven »

Sinds sept 2003 eigenaar 910Z

Vol lof over deze camera ! :lol:

henk.nl

Ongelezen bericht door henk.nl »

er is software zoals http://www.datarescue.com/photorescue/ op de markt om beschadigde kaartjes mogelijk te "repareren"...je hebt hiervoor wel een kaartlezer nodig!!
Het ligt zeker niet altijd aan de camera....

Gesloten