Kijk en leer :
http://www.youtube.com/watch?v=K1H7omJW4TI
En vraag je dan nog maar eens af waarom je straks Vista, Blue-ray of HD-DVD zou willen hebben.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 'Trusted computing' : de volgende bedreiging uitgelegd
Re: 'Trusted computing' : de volgende bedreiging uitgelegd
Blue ray en HDD zijn 98% van de consumenten nog niet rijp voor, sterker nog, een groot aantal mensen moet nog aan dvd beginnen en ik vraag me af of deze systemen wel van de grond komen.
Duidelijk is in ieder geval wel dat ze steeds meer protecties in de nieuwe soft en hardware gaan invoeren of we dat nu leuk vinden of niet.
Een groot deel van de consumenten is nu eenmaal op dit gebied niet te vertrouwen, waaronder ik.
Na verloop van tijd zijn de meeste beveiligingen wel weer te omzeilen maar het brengt vaak ook ongemak met zich mee als je even snel iets wilt kopieren voor een of ander doel en dat hoeft niet per definitie illegaal te zijn.
Vista is een aanslag op resources voor je computer en ieder nieuw operating systeem brengt hogere eisen aan de hardware met zich mee.
Dat betekent ook weer een nieuwe pc kopen.
Ik heb laatst nog eens windows 95 op een laptopje gezet en moet zeggen dat voor de simpele dingen dit nog flitsend loopt.
Helaas is er voor dit OS geen ondersteuning meer en zijn een hoop dingen niet te doen.
De nieuwe ontwikkelingen vragen nu eenmaal om een nieuw Operating system, dus uiteidelijk zullen we wel gedwongen door die ontwikkelingen moeten upgraden.
persoonlijk vindt ik het lastig als software niet doet wat ik wil en ik allerlei trucs en toestanden moet uithalen om iets tot stand te brengen.
Linux wordt dan denk ik de weg om te bewandelen maar dat is niet voor iedereen weggelegd en ook dit heeft zo zijn bepekingen.
Ik denk dat ik de eerste 2 jaar nog wel aan XP en mijn oude pc vasthang en pas zal upgraden als beveigingen en beperkingen omzeild kunnen worden.
Just my 2 cents
Duidelijk is in ieder geval wel dat ze steeds meer protecties in de nieuwe soft en hardware gaan invoeren of we dat nu leuk vinden of niet.
Een groot deel van de consumenten is nu eenmaal op dit gebied niet te vertrouwen, waaronder ik.
Na verloop van tijd zijn de meeste beveiligingen wel weer te omzeilen maar het brengt vaak ook ongemak met zich mee als je even snel iets wilt kopieren voor een of ander doel en dat hoeft niet per definitie illegaal te zijn.
Vista is een aanslag op resources voor je computer en ieder nieuw operating systeem brengt hogere eisen aan de hardware met zich mee.
Dat betekent ook weer een nieuwe pc kopen.
Ik heb laatst nog eens windows 95 op een laptopje gezet en moet zeggen dat voor de simpele dingen dit nog flitsend loopt.
Helaas is er voor dit OS geen ondersteuning meer en zijn een hoop dingen niet te doen.
De nieuwe ontwikkelingen vragen nu eenmaal om een nieuw Operating system, dus uiteidelijk zullen we wel gedwongen door die ontwikkelingen moeten upgraden.
persoonlijk vindt ik het lastig als software niet doet wat ik wil en ik allerlei trucs en toestanden moet uithalen om iets tot stand te brengen.
Linux wordt dan denk ik de weg om te bewandelen maar dat is niet voor iedereen weggelegd en ook dit heeft zo zijn bepekingen.
Ik denk dat ik de eerste 2 jaar nog wel aan XP en mijn oude pc vasthang en pas zal upgraden als beveigingen en beperkingen omzeild kunnen worden.
Just my 2 cents
Dat is iig mijn voornaamste bezwaar.Na verloop van tijd zijn de meeste beveiligingen wel weer te omzeilen maar het brengt vaak ook ongemak met zich mee als je even snel iets wilt kopieren voor een of ander doel en dat hoeft niet per definitie illegaal te zijn.
Dat 'ze' willen voorkomen dat alles zonder meer gekopieerd kan worden is nog tot daar aan toe, want zoals je zelf zegt willen de meesten als het ff kan alles voor niks.
Maar waar ik echt niet op zit te wachten zijn dit soort taferelen :
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... ge=1&pp=30
In het kort is dat een mooi 'kastje naar muur en terug'-verhaal van iemand die problemen heeft met het opnemen van tv-uitzendingen doordat een 'copy once'-vlag geactiveerd lijkt te worden terwijl dat niet zou moeten. Het is niet echt duidelijk of het apparaat, een 'foute' kabel of een fout van de maatschappij. Diegenen die al eens 'gevochten' hebben met hun ISP weten hoe verschrikkelijk vermoeiend zoiets is.
Wat mij betreft genoeg redenen om voorlopig iedere poging van de overheid & kabel-maatschappijen om digitale tv door onze strot te duwen per definitie tegen te houden.
Grappig, bovenstaande link gaat over een Toshiba copy probleem waar andere recorders dat probleem niet hebben.
Onmiddelijk schiet mij een klus te binnen waar ook de honden geen brood van lusten.
Een jochie van een jaar of 12 kon Command en qonquer (Yuris revence) niet spelen op zijn pc en wilde dat gefixt hebben.
Het spel hing tijdens de start.
Was een pc met een Via chipset geforce kaart en een Toshiba dvd-rom speler.
Kon in eerste instantie de fout niet vinden, alle software leek goed.
Toch maar een verse installatie gedaan.
Alle drivers software goed gezet en zelfde probleem.
Toen diverse componeneten in pc vervangen (NB:memory videokaart)zonder resutaat.
Ik begon te vermoeden dat het aan het spel lag dus nam ik even de gehackte versie van mij zoon en tot mijn verbazing liep dat zonder problemen.
Een probleem van de copy protection (safedisk) leek me toen.
Toen de snaak het spel zag lopen vond hij dat het klaar was en kon ik niet verder experimenteren om de fout op te lossen, dus hij nam hem mee en bracht het spel terug.
Enkele weken later wilde hij echter een ander nieuw gekocht spel (safedisk protectie) spelen met hetzelfde probleem en stond het apparaat weer bij mij.
Ik verving de Toshiba dvd-rom speler en probleem opgelost dus de Toshiba opgestuurd voor reparatie.
Deze kwam na 2 weken terug met de melding dat het apparaat aan de specificaties voldeed en dan ben je gewoon uitgeluld en komt er van de spelontwikkelaar of hardwarefabrikant geen oplossing.
Ik zal maar niet vertellen hoeveel tijd, geld en frustratie dit heeft gekost, maar als dit de toekomst word wat betreft beeldmateriaal bekijken bewerken ga ik maar weer naar de radio luistern.
Ik heb in ieder geval maar vast een Chinese HD recorder gekocht.
Deze is vreemd van elk soort protectie.
Qua bediening een onding maar hij doet wat ik wil.
Just my 2 cents
Onmiddelijk schiet mij een klus te binnen waar ook de honden geen brood van lusten.
Een jochie van een jaar of 12 kon Command en qonquer (Yuris revence) niet spelen op zijn pc en wilde dat gefixt hebben.
Het spel hing tijdens de start.
Was een pc met een Via chipset geforce kaart en een Toshiba dvd-rom speler.
Kon in eerste instantie de fout niet vinden, alle software leek goed.
Toch maar een verse installatie gedaan.
Alle drivers software goed gezet en zelfde probleem.
Toen diverse componeneten in pc vervangen (NB:memory videokaart)zonder resutaat.
Ik begon te vermoeden dat het aan het spel lag dus nam ik even de gehackte versie van mij zoon en tot mijn verbazing liep dat zonder problemen.
Een probleem van de copy protection (safedisk) leek me toen.
Toen de snaak het spel zag lopen vond hij dat het klaar was en kon ik niet verder experimenteren om de fout op te lossen, dus hij nam hem mee en bracht het spel terug.
Enkele weken later wilde hij echter een ander nieuw gekocht spel (safedisk protectie) spelen met hetzelfde probleem en stond het apparaat weer bij mij.
Ik verving de Toshiba dvd-rom speler en probleem opgelost dus de Toshiba opgestuurd voor reparatie.
Deze kwam na 2 weken terug met de melding dat het apparaat aan de specificaties voldeed en dan ben je gewoon uitgeluld en komt er van de spelontwikkelaar of hardwarefabrikant geen oplossing.
Ik zal maar niet vertellen hoeveel tijd, geld en frustratie dit heeft gekost, maar als dit de toekomst word wat betreft beeldmateriaal bekijken bewerken ga ik maar weer naar de radio luistern.
Ik heb in ieder geval maar vast een Chinese HD recorder gekocht.
Deze is vreemd van elk soort protectie.
Qua bediening een onding maar hij doet wat ik wil.
Just my 2 cents
Ik heb zelf ook al meegemaakt dat (pc-)spellen weigerden, terwijl de cd/dvd-rom speler voor de rest ok was. Het enige dat toen hielp was of een no-cd crack gebruiken of nieuwe hardware kopen (terwijl de hardware dus niet echt stuk was).
Ik verwacht dat met de (straks 'verplichte') invoering van digitale tv en de nieuwe 'High definition'-spullen (HDTV, Blueray, HD-DVD) dus heel 'gewoon' gaan worden, tenzij wij als consument eindelijk eens gaan eisen dat we geen kastje/muur-blabla-verhalen krijgen zodra er problemen zijn.
Ik verwacht dat met de (straks 'verplichte') invoering van digitale tv en de nieuwe 'High definition'-spullen (HDTV, Blueray, HD-DVD) dus heel 'gewoon' gaan worden, tenzij wij als consument eindelijk eens gaan eisen dat we geen kastje/muur-blabla-verhalen krijgen zodra er problemen zijn.