LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Upgade kit windows7 van HP

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Martin1952

Upgade kit windows7 van HP

Ongelezen bericht door Martin1952 »

Ik heb deze week een Desktop PC gekocht van HP. Op de website van HP wordt aangegeven dat je een upgrade kit kunt bestellen om het huidige besturingsprogramma (Windows Vista) te kunnen upgraden naar Windows7. Deze upgrade kit wordt dan zsm na het uitbrengen van Windows7 (23 oktober a.s) toegezonden. Onder FAQ wordt gezegd dat de kit gratis is en er alleen verzendkosten en overige kosten in rekening worden gebracht. Als je vervolgens gaat bestellen, bedragen de kosten € 24,90. Navraag bij de helpdesk van HP levert op dat het inderdaad alleen om verzendkosten gaat. Men zegt dat de software uit het buitenland komt ("ik geloof uit Bulgarije"). Dan nog is € 24,90 wel erg veel voor een enveloppe met een cd rom erin. Ik denk dat HP op deze manier de kosten van de upgrade kit gewoon door zijn klanten laat betalen. Nogal misleidend om dan te stellen dat de kit gratis is. Zie ook hun website: http://h41112.www4.hp.com/promo/win7web ... faq.html#1 en dan veelgestelde vragen.
Betrouwbaar bedrijf HP???

D2Freak30

Re: Upgade kit windows7 van HP

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

http://tweakers.net/nieuws/60922/prijze ... maakt.html

Het gaat alleen om verzendkosten. Lijkt me niet dat ze deze prijzen kunnen compenseren met dit luttele bedrag. Als er bijstaat dat ze alleen de verzendkosten in rekening brengen lijkt me dit dus prima.

Martin1952

Ongelezen bericht door Martin1952 »

Let wel het gaat alleen om een upgrade kit. De kosten van het verzenden van een cd rom in een enveloppe lijken mij beduidend lager dan € 24,90.
Overigens lijkt het bedrag an sich al wat vreemd, zo mooi afgerond net onder 25 euro

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij Linux Ubuntu kun je gratis online upgraden naar nieuwere versie dus CD is eigenlijk overbodig.
Veel winkels hebben maar 1 CD en daar lukt het ook mee.
Dus vele die geen goedkoopste Vista hebben kunnen met slechts 1 CD meerdere computers upgraden.
Dus soms hoef je geen kosten te maken.....

Gesloten