| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Upgrade naar vista
Re: Upgrade naar vista
Precies, M$ had dat zelf ook wel door... 
-
ikbenik
Van de ene kant een goede zet van MS.Zodra je vraagt of ze systeembouwer zijn, en ze antwoorden "ja", dan mag je het WEL verkopen aan je klanten.
Maar aan de andere kant weer onverstandig, omdat er dan misbruik van gemaakt kan worden.
Het mes snijdt aan twee kanten.
Een ander aspect zijn de retail licenties.
Van Office 2003 bijvoorbeeld kan ik alleen de leraar-studenten-retail-licentie bestellen.
Dus iemand die bij mij een Office 2003 retail besteld en bejaard is, is dus geen student of leraar, maar krijgt dan wel die licentie.
Nogmaals:
Het mes snijdt wel aan twee kanten.
Ach ikbenik, het is nog altijd beter als de nieuwe media-loze office 2007 OEM licenties die nu verspreid worden. Je koopt dus een nieuwe office 2007 basic (a 210 euro ong.) bij je nieuwe PC, vervolgens dient de bouwer met zijn speciale "OPK" licentie jouw office te installeren. Dan komt je thuis en zie je het mooie office 2007 dvd doosje, je maakt hem open en wat zie je?? Niets!!! "deze verpakking bevat geen cd's of dvd's" staat er nog in gedrukt. Blijkt dat je bij microsoft nog nadien backup media kan aanvragen... Ik heb reeds enkele consumenten aan de lijn gehad die werkelijk dachten dat ze belazerd werden... Bedankt ome Bill, misschien kan je beter even met de belastingdienst bellen. "leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"....
-
ikbenik
Bij mijn weten is heb je de installatie wel.
Die staat niet apart op een medium maar gewoon op de Vista DVD.
Dit is terminste wat Microsoft tijdens de roadshow verteld heeft.
Die staat niet apart op een medium maar gewoon op de Vista DVD.
Dit is terminste wat Microsoft tijdens de roadshow verteld heeft.
Nope, er zijn speciale OPK kits te verkrijgen waar dus de verschillende office 2007 softwarebundels in zitten. Deze dien je feitelijk te installeren op elke nieuwe PC die je verkoopt, de klant kan dan 60 dagen proefdraaien met office waarna die uiteraard verloopt en onbruikbaar is. Je kunt dan uiteraard de OEM licentie aanschaffen, een leeg dvd doosje met een sticker en aktivatiecode. Dit wil je je klanten echt niet uitleggen.... 
-
ikbenik
Hier zit wel een goede gedachte achter.Deze dien je feitelijk te installeren op elke nieuwe PC die je verkoopt, de klant kan dan 60 dagen proefdraaien met office waarna die uiteraard verloopt en onbruikbaar is.
Ik had in het verleden echte problemen met klanten gehad die dachten dat Office standaard in Windows zit.
Als ik dan de uitleg gaf dat dat niet het geval is en dat ze daar speciaal een pakket moeten aanschaffen, werden ze echt pissig.
Tegenwoordig leg ik dat van te voren al uit.
Nu wordt Office standaard met Vista geleverd en de mensen mogen dan 60 dagen proberen. Willen ze office blijven gebruiken, dan moeten ze de licentie kopen.
Dat de media niet meer los verkocht wordt heeft ook zo z'n reden.
In mijn opinie wordt het zo wel heel lastig om illegale copieën van de installatie te maken.
Dat is denk ik de achterliggende gedachte.
Inderdaad, zo zal microsoft denken. Maar wat als jij na 60 dagen naar de winkel gaat om je OEM office 2007 te kopen voor 200 euro en je komt thuis en komt er dan achter dat je een lege doos hebt gekocht? Het gaat natuurlijk om die COA met de code, maar leg dat de klant maar eens uit... Die wil gewoon cd's hebben en die kan hij dus alleen maar bij M$ opvragen. Ik denk dat we er nog maar gewoon office 2003 naast gaan voeren, snel safe en simpel... 
-
ikbenik
Aan de klant hoef ik dat niet uit te leggen.Het gaat natuurlijk om die COA met de code, maar leg dat de klant maar eens uit... Die wil gewoon cd's hebben en die kan hij dus alleen maar bij M$ opvragen.
Die zijn al bekend met deze manier van handelen.
De grote computermerken (Dell, Packard-Hell, Acer, HP) doen dit al jaren met hun versie van Windows.
Dus niets nieuws.
Ik ben bang dat je het niet snapt. Bij een Dell, pack en bel, acer of HP zit meestal een restore partitie, die restore je terug en je systeem werkt weer. Als de klant uit mijn verhaal z'n pc opnieuw installeert is ie z'n office kwijt, cd's van office heeft ie immers nooit gekregen. (hij dient ze apart bij M$ aan te vragen) Maar ach, de eerste klanten zullen zich binnenkort wel bij je melden... Ik heb inmiddels mijn contact bij microsoft gevraagd om alvast een stapel van die backup media op te sturen, anders stuur ik alle bakstenen naar hem op die ik in mijn etalage vind... 
-
J.h van rossum
ik heb Vista nu bijna een week geleden gekocht bij Dynabite in Roermond waarna het probleem begon ten eertse moet ik erbij zeggen
opzich ging het wel eeerrrrrrggggg gemakelijk die installatie
alleen wat er in het boekje staat is een beetje onbegrijpenlijk
ik citeer ( Voor als U Windows Vista Installeer sluit ALLE ja ja Alle usb
apparaten en printers aan of in kortom sluit alles aan,
ik als een nog tevreden klant van Dynabite ga dus niet klagen in de winkel dat ik een probleem heb met mijn product van microsoft
dus belde ik 020 5001500 waarna ik de hulp kreeg van ene
Peter Swierens waarna we na langetijd ik denk zo'n 20 minuten eruit waren wat het probleem was en geloof het of niet mijn computer
deed het weer als vanouds tja kon ik het ruiken dat mijn usb product een usb fast ethernet het probleem was gewoon Vista opnieuw installeren en Geen van alle producten aansluiten alleen je muis en toetsenbord en de rest, Een voor Een installeren denk er wel aan dat
als je iets installeer wel even opnieuw starten en een system herstel file aan maken mocht er nog iets fouD gaan ff terug naar system herstel en presto probleem weg en je kan weer door met waar je gebleven ben.
Mocht je er toch niet uit komen bel dan 020-5001500 zij weten meer dan in de winkel.
Mocht dit uitgezonden worden, Zou ik Graag willen dat de Heer Peter Swierens van het microsoft Help-desk CQ storingsdienst een warme douch krijgt,
Waarom voor mij is het simpel de klant was inderdaad koning
mijn beltegoed was nagenoeg op waarop hij mij terug belde eerlijk ja voor mij wel want het probleem is opgelost.
Jack van rossum
uit Roermond.
-
froefroetje
het klinkt allemaal nog al ingewikkelt ik wacht er nog wel een tijdje mee