LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van Hi8 naar DVD. Wat heb ik nodig
Re: Van Hi8 naar DVD. Wat heb ik nodig
Problemen rondom niet synchroon lopen beeld geluid liggen niet aan Pinnacle zelf. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Moviebox USB van Pinnacle met Studio 8 en dat gaat perfect. Momenteel is de prijs ook aardig gezakt, dus !
De tip om via een digitale camera te sturen is niet erg handig me dunkt, want een analoge Hi8 kan m.i. niet op een digitale camera worden afgespeeld !
Er zijn verschillende mogelijkheden om dan de DVD te maken.
Via Studio 8 (of 9) of via Roxio Easy CD creator die ook films kan maken, weliswaar minder mogelijkheden dan met Pinnacle.
En er zijn al dan niet freeware programma's die het een en ander kunnen.
Kijk eens bij;
http://members.telering.at/ivm26/Pro.htm
of
http://www.doom9.nl/
of
http://www.dvddecrypter.com/download.asp
Succes ermee
De tip om via een digitale camera te sturen is niet erg handig me dunkt, want een analoge Hi8 kan m.i. niet op een digitale camera worden afgespeeld !
Er zijn verschillende mogelijkheden om dan de DVD te maken.
Via Studio 8 (of 9) of via Roxio Easy CD creator die ook films kan maken, weliswaar minder mogelijkheden dan met Pinnacle.
En er zijn al dan niet freeware programma's die het een en ander kunnen.
Kijk eens bij;
http://members.telering.at/ivm26/Pro.htm
of
http://www.doom9.nl/
of
http://www.dvddecrypter.com/download.asp
Succes ermee
Hou het eenvoudig. Probeer eerst je film van Hi8 naar je PC te zetten. Hiervoor heb je een camera nodig die Hi8 kan lezen en op een firewire kaart (op je PC) kan worden aangesloten. Daarnaast voldoende ruimte op disk en, niet te vergeten, een beetje snelle PC/Processor. Programmatuur om je film in te lezen, te bewerken en naar DVD te schrijven is er zat, de een nog duurder dan de andere.
Kijk ook eens op http://www.nonlineair.nl/
Daar vind je van alles over dit onderwerp.
Wist je dat er bij Windows XP een aardig progje is bijgeleverd, Windows Moviemaker 2.0, waarmee je je filmpjes kan bewerken. Kost dus niets en is, zeker voor de beginner, erg leuk. En gewoon in het Nederlands.
Kijk ook eens op http://www.nonlineair.nl/
Daar vind je van alles over dit onderwerp.
Wist je dat er bij Windows XP een aardig progje is bijgeleverd, Windows Moviemaker 2.0, waarmee je je filmpjes kan bewerken. Kost dus niets en is, zeker voor de beginner, erg leuk. En gewoon in het Nederlands.
Aan alle lezers (en vooral Kiki) hierboven:
Een analoog Hi8 videobandje kan WEL op een digitale videocamera worden afgespeeld en/of worden doorgegeven aan een pc.
Ik heb een Sony digitale videocamera die op Hi8 videobandjes digitaal videobeeld opslaat, maar ook mijn oude analoge Hi8 videobandjes afspeelt en via FireWire (uiteraard digitaal, dus er is geen omzetting meer nodig) naar mijn iMac stuurt.
De kwaliteit is uiteraard wel minder dan bij de digitale opnames.
MAAR HET KAN DUS WEL!!
Let er wel op dat de digitale videocamera een digitale videouitgang heeft (DV uit), want niet elke digitale camera heeft deze uitgang.
Ook niet alle types van Sony.
Dus roep nou niet (als je het niet zeker weet): "het lijkt me sterk / ik denk dat een digitale videocamera geen analoge Hi8 bandjes afspeelt."
Meld hier gewoon wat je wel weet .... daar heeft Kiki veel meer aan.
Think Different!
Jos
Een analoog Hi8 videobandje kan WEL op een digitale videocamera worden afgespeeld en/of worden doorgegeven aan een pc.
Ik heb een Sony digitale videocamera die op Hi8 videobandjes digitaal videobeeld opslaat, maar ook mijn oude analoge Hi8 videobandjes afspeelt en via FireWire (uiteraard digitaal, dus er is geen omzetting meer nodig) naar mijn iMac stuurt.
De kwaliteit is uiteraard wel minder dan bij de digitale opnames.
MAAR HET KAN DUS WEL!!
Let er wel op dat de digitale videocamera een digitale videouitgang heeft (DV uit), want niet elke digitale camera heeft deze uitgang.
Ook niet alle types van Sony.
Dus roep nou niet (als je het niet zeker weet): "het lijkt me sterk / ik denk dat een digitale videocamera geen analoge Hi8 bandjes afspeelt."
Meld hier gewoon wat je wel weet .... daar heeft Kiki veel meer aan.
Think Different!
Jos
-
ik ben het niet altijd eens met joestie, maar hierin dus wel.
Overigens is de qualiteit van de analoge Hi8 minder omdat het analoog is, ook met hele dure apparaten zal de qualiteit dus maar minimaal beter worden...
Overigens is de qualiteit van de analoge Hi8 minder omdat het analoog is, ook met hele dure apparaten zal de qualiteit dus maar minimaal beter worden...
ik kan voor u uw hi 8 bandjes omzetten op vhs, dvd en binnenkort op dv!!!
kijk voor meer info op www.talmedia.nl !!!!!
kijk voor meer info op www.talmedia.nl !!!!!
gewoon met een dvd-recorder,heelmakkelijk.voor iedereen simpel te gebruiken.
goeiemorgen je kan ook de hp moviewriter dc 3000 gebruiken maar alle andere tips die hier staan vermeld zijn ook oke succes maar de moviewriter is echt de oplossing voor als je veel analoog materiaal hebt ben zelf nog aan t wachtten op de stand alone versie vrolijke groeten uit rotterdam laszlo
-
Ik weet dat ik beter niets kan vragen, maar waar stop je de Hi8-cassette in een Imac?
[quote][/quote]Beschik over zware PC met sinds kort, Pinnacle Studio 9 plus.
Heb in dec. 2004 getracht film van TV op te nemen. Tijdens opname schitterend beeld en luisterrijk geluid op hoofdtelefoon. Bij terugkijken geen geluid hoorbaar. Wie kan mij helpen? Verder nog geen ervaring met overzetten analoge video naar digitaal. Graag advies op mijn E-mail: [email protected] Ik kijk er met spanning naar uit.
Heb in dec. 2004 getracht film van TV op te nemen. Tijdens opname schitterend beeld en luisterrijk geluid op hoofdtelefoon. Bij terugkijken geen geluid hoorbaar. Wie kan mij helpen? Verder nog geen ervaring met overzetten analoge video naar digitaal. Graag advies op mijn E-mail: [email protected] Ik kijk er met spanning naar uit.
Wanneer je hi8 op dvd wilt zetten kun je al volstaan met een losse dvd brander (die ook voor bij de tv gebruikt kan worden ).Ik heb dit inmiddels zelf ook al een aantal keer gedaan ,de kwaliteit is goed en de aanschafprijs van een dvd recorder is ook al niet meer zo hoog en je kunt em later natuurlijk gewoon bij de tv gebruken .Let wel op dat de dvd recorder tulp ingang heeft
succes
grtz Jasper
succes
grtz Jasper
Bedankt allemaal voor de geweldige tips.
De bandje van Hi8 zijn van een ander formaat dan de digitale bandjes die ik gebuik voor mijn digitale camera. Dus de tip om dit op deze manier te doen gaat niet.
Wat is een fire wire kaart. Hoe weet ik of deze op mijn PC zit?
Anders dus een videocapture kaart?!
Pinnacle 9 gebruik ik al voor het omzetten van mijn digitale beelden naar DVD. Deze is dacht ik niet geschikt voor analoog?! Ik heb toendertijd de digitale versie gekocht.
Mijn probleem zit bij de analoge opnames. (Al heel oud, vanaf 1985)
Om gebruik te maken van een dvd recorder is ook mogelijk. Ik kan dan alleen niets meer met de beelden doen. (ondertitelen; datum invoeren etc.) Ik wil het eerst proberen via de PC
De bandje van Hi8 zijn van een ander formaat dan de digitale bandjes die ik gebuik voor mijn digitale camera. Dus de tip om dit op deze manier te doen gaat niet.
Wat is een fire wire kaart. Hoe weet ik of deze op mijn PC zit?
Anders dus een videocapture kaart?!
Pinnacle 9 gebruik ik al voor het omzetten van mijn digitale beelden naar DVD. Deze is dacht ik niet geschikt voor analoog?! Ik heb toendertijd de digitale versie gekocht.
Mijn probleem zit bij de analoge opnames. (Al heel oud, vanaf 1985)
Om gebruik te maken van een dvd recorder is ook mogelijk. Ik kan dan alleen niets meer met de beelden doen. (ondertitelen; datum invoeren etc.) Ik wil het eerst proberen via de PC
Ipv zelf een hoop apparatuur aan te schaffen voor de oude hi-8 bandjes om te zetten, en er nog van uitgaande dat de camera werkt, kan je het ook laten overzetten naar AVI bestanden op externe harddisk.
Dit hoef je maar een keer te laten doen, immers nieuwe opnames gaan vaak met een digitale camera die direct aan de PC gekoppeld kan worden.
Dit omzetten kan al vanaf 0,15 Euro per minuut bij http://van-eck.net
Dit hoef je maar een keer te laten doen, immers nieuwe opnames gaan vaak met een digitale camera die direct aan de PC gekoppeld kan worden.
Dit omzetten kan al vanaf 0,15 Euro per minuut bij http://van-eck.net
Ik zelf werk via mijn JVC videocammera, deze zet de beelden om naar USB of naar F.W.
Opnamen worden door Appel perfect herkend mist de opnamen en de afspeel eenheid perfect zijn, is het resultaat zeker goed te noemen.
Programma van appel doet de rest en daarna is monteren een fluitje van een cent.Ook zijn de beelden op vele manieren nog bij te werken, geluid toe te voegen en te snijden.
Kijk eens op google bij foevelaar.
Groetjes de ouwe sleutelaar
Opnamen worden door Appel perfect herkend mist de opnamen en de afspeel eenheid perfect zijn, is het resultaat zeker goed te noemen.
Programma van appel doet de rest en daarna is monteren een fluitje van een cent.Ook zijn de beelden op vele manieren nog bij te werken, geluid toe te voegen en te snijden.
Foevelaar schreef:Ik zelf werk via mijn JVC videocammera, deze zet de beelden om naar USB of naar F.W.
Zou te topic starter nog bezig zijn, om de hi8 om te zetten?
Laatste bericht:
31 maart 2005 15:52