LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vast slaan computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ayla

vast slaan computer

Ongelezen bericht door Ayla »

Kan iemand mij vertellen waarom een computer regelmatig vast slaat?
Wat doe ik verkeerd

groetjes Ayla

kanovaarder

Re: vast slaan computer

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Vastslaande PC

Mijn beste vraagsteller/ster,

Eerst denkt men aan een of andere virus.
Dus scannen geblazen.
Haal desnoods AVG van het internet.
Dit programma haalt in ieder geval vrij grondig de z.g. cookies weg.
Eventueel daarna Hitman-pro de zaak laten scannen.
Dan Ad-Aware en later Spybot Serch&Destroy.

Waarschijnlijk heeft u niets verkeerd gedaan maar iets nagelaten zoals het opschonen van uw harde schijf zodat deze nu zo vol is geraakt dat hij vastloopt als hij swapfiles wil plaatsen/gebruik als wat eztra geheugen.

Haal maar eens Ccleaner van het internet en eenmaal geinstalleerd kies dan Analyseren en opschonen als er veel overbodige rommel op het scherm komt.
Kies dan in dat Ccleaner voor Problemen - Scannnen naar fouten en als ook daar weer veel van op het scherm komt kies dan eerst opslaan met een eigen naam (bijv.datum)en dan Herstel geselekteerde fouten.

Veel programma's die bij het starten mee opstarten? (te zien in de taakbalk als u in het pijltje links klikt) kies dan voor een programma'tje zoals Startup Inspector waarmee u door het wegvinken die programma's wel kunt gebruiken maar die dan niet meer mee opstarten.

Daarna gaat u met Start naar Deze computer en rechtsklick op die C:\ en dan op Eigenschappen en dan Opschonen.
Ook kunt u zien hoeveel vrije ruimte er nog op C:\ is.
Vrijwel geheel rood dan zou u moeten gaan denken aan een 2-e harde schijf ingebouwd door de computerboer waarna u veel programma's naar die 2-e schijf verplaatst.

Heeft u dit gedaan dan zou uw PC weer goed moeten werken maar om het helemaal mooi af te ronden kiest u wederom met start- Deze computer-eigenschappen - nu defragmenteren.
Dit doet u vlaak voordat u gaat slapen na de slaapstand van de PC wel te hebben uitgezet.
Dit defragmenteren kost tijd. Tijd die u goed kunt gebruiken voor de slaap.

Tip!
Als dit allemaal hardstikke nieuw is kopieeer dit dan in een tekstverwerker en sla dat dan op met opslaan als...... [naam].

Grootvader.

Nee, dank u.Graag gedaan.

Ayla

dag Kanovaarder

Virusscanner is er door heen gehaald ,ad aware-se gaat er dagelijks door heen. ik heb nog erg veel ruimte op mijn harde schijf alleen Ccleaner kun je die gewoon van het internet afhalen?
we gaan het proberen

hartelijk dank Ayla

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

alleen Ccleaner kun je die gewoon van het internet afhalen?

www.ccleaner.com

Wat ook zou kunnen is dat de computer te warm wordt.
Als de computer uitvalt of vastloopt, is de computer zelf dan warm?

Als dat zo is, dan moet de computer van binnen schoongemaakt worden en tussen de processor en het koelblok een nieuw laagje warmtegeleidende pasta worden gedaan.

Ayla

dag ikbenik

Nee de computer word niet te warm, vaak zit ik er net achter , meestal als ik op het internet zit

ayla

Ayla

dag ikbenik

ik vind het akelig om Ccleaner te instaleren het is allemaal in het engels en dan snap ik er niets van ( al wat ouder he) ik krijg dan een waarschuwing van windows dat iets waar ik niet om hebt gevraagd zich wil instaleren, is er geen nederlands programma zodat ik snap wat ik doe

groetjes Ayla

Beertje02

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ook een slecht werkende driver kan de oorzaak zijn.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ccleaner.

Alleen in het Engels?
Nee hoor!
Je kunt kiezen uit meerdere talen.

Zelf heb ik ook eens RegisteryCleaner op mijn PC gehad maar dit was niet zo goed in het register schonen dan dit programma dat ik vrijwel dagelijks gebruik om de geschiedenis van het surfen met die tijdelijke temp-files en cookies te verwijderen.

Bovendien heb ik tot nu toe nooit meer fouten in mijn register gekregen na dit Ccleaner ook het register te laten schonen.

Dus....... er is wel degelijk een Nederlandse versie te verkrijgen.

Grootvader

Sometimes

Ongelezen bericht door Sometimes »

Maakt deze computer gebruik van een usb-modem om verbinding met het internet te maken?

Ayla

dag kanovaarder

het is me gelukt, en ik schrik er van hoeveel rotzooi(sorry) er op mijn computer zat ondanks ad ware , ik snap nog niet alles, want hij geeft aan dat ik dingen kan verwijderen maar ik denk dat die best nog belangrijk zijn, maar ik ben er mee geholpen en er is een hoop weg

bedankt en misschien tot horens (mails)want ik kom iedere keer wel iets anders tegen

vriendelijke groeten
Ayla

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

slaat helemaal vast, wanneer??? het kan ook zijn dat er iets kapot gaat (geheugen mischien).
Naar mijn mening hoeft het niet altijd een virus te zijn, weet niet hoeveel gehugenstrips je in de pc hebt zitten.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Is het een oude computer?,

Ook de computer van binnen eens schoonmaken kan zeker geen kwaad, schrik niet hoeveel stof er zich in de jaren heeft verzameld in de ventilatoren en heatsinks,

Ook een compleet nieuwe installatie van Windows kan zeker geen kwaad, een "frisse wind" door je computer halen geeft vaak wonderen, wel even de bestanden die je wilt bewaren opslaan op DVD of memorystick,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ook de computer van binnen eens schoonmaken kan zeker geen kwaad, schrik niet hoeveel stof er zich in de jaren heeft verzameld in de ventilatoren en heatsinks,
Ik adviseer altijd om de computer minstens 1 keer per jaar schoon te laten maken.

De hedendaagse computer bevalt meestal minimaal 3 ventilatoren.

Dus hierdoor heb je in de computer al een behoorlijke luchtstroom.

Alleen jammer dat veel consumenten maling aan dit advies hebben.

Gesloten