Het lijkt er op dat Microsoft het uitvoeren van OpenGL-programma's in Windows Vista wil gaan beperken.
De Vista omgeving loopt in Direct X, een soort interface tussen de software en de 3D-hardware; hetzelfde als bij Apple, die door Quartz Extreme met de hulp van OpenGL wordt versnelt.
Om in Windows XP OpenGL-drijvers te schrijven, moet direct op de hardware ingegrepen worden. Wat in Vista niet meer mogelijk zal zijn, waardoor OpenGL-programma's in een soort emulatie moeten draaien, die de OpenGL-bevelen in Direct X-bevelen omzetten.
Wat weer een nadelige uitwerking op onder Mac OS X en Windows draaiende games zou hebben. Dit heeft in Windows tot gevolg dat door de emulatie niet langer de volle performance bereikt kan worden.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vista nadelig voor de performance van games?
Re: Vista nadelig voor de performance van games?
Nou, uit het weinige wat ik begrijp uit dit verhaal
denk ik dat je de volgende keuzes hebt:
Of ik zie het compleet verkeerd....
- te blijven gamen onder Windows XP met oude spellen of 'moeilijk, moeilijk' aanpassingen.
- nieuwe games aanschaffen welke alleen onder die Vista versie kunnen draaien.
Of ik zie het compleet verkeerd....
-
slimmeniels
Re: Vista nadelig voor de performance van games?
ik vind van niet.
tot nu toe bevalt xp mij (op een paar puntjes na) erg goed,
en vooral het feit dat verreweg de meeste programma's er ook op werken is mooi.
zo'n nieuw besturings systeem is natuurlijk puur commercieel omdat je eerst betaald (en flink) voor de software zelf, en daarna moet je allemaal nieuwe cd's gaan kopen!
belachelijk!
tot nu toe bevalt xp mij (op een paar puntjes na) erg goed,
en vooral het feit dat verreweg de meeste programma's er ook op werken is mooi.
zo'n nieuw besturings systeem is natuurlijk puur commercieel omdat je eerst betaald (en flink) voor de software zelf, en daarna moet je allemaal nieuwe cd's gaan kopen!
belachelijk!