LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vobis en een videokaart.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
mr. jalink.

vobis en een videokaart.

Ongelezen bericht door mr. jalink. »

ik heb een keertje een videokaart gekocht bij vobis voor F250,- (ja de euro was nog net niet ingevoerd.) ik zei, de tv uitgang heb ik nodig om VHS video banden te maken met de S-VIDEO. maar neeh, de video uitgang die erop zat deed het niet, en nog meer, mijn computer bleef steeds hangen op de PNP (plug en pray) van de hardware iedere keer bij het opstarten, mijn hele systeem 2 dagen plat, alles opnieuw geformateerd, en nog steeds die PNP ellende. Terug gegaan, kreeg ik een identieke kaart mee (geruild) de PNP ellende was voorbij, maar nog steeds geen TV-OUT uitgang die werkte, en jaah, ik heb nog wel verstand van computers, maar dat ik zo dom ben geweest bij vobis een videokaart te kopen kan mijn verstand nog niet bij.

Nu komt het, ik had een fax gestuurd via mijn bedrijf, PDS, dat ik terugname eiste, daarmee gingen ze accoord. Neem ik mijn pc daarmee naar vobis toe, en zeg haal hem er maar uit. (een hele grote server kast), zeiden ze dat kost F100,-

????? ik heb de videokaart er zelf uitgehaald, en bij hun door de winkel gegooid. verder heb ik 10 liter verf door hun winkel gegooid, daar zeiden ze niks van, tja techno related anger zal ik maar zeggen.

slechte service dan krijg je boze klanten.

het heeft 2 weken geduurd voor hen om die verf weg te krijgen.

Gast

Re: vobis en een videokaart.

Ongelezen bericht door Gast »

in alle producten van mij word de website van vobis standaard geblokkeerd. ik maak heel veel software, en het is echt heel makkelijk om sites daarmee te blokkeren, ik ben nog steeds boos op vobis.

Gast

mr.jarvies u bent een pervers manneke :P

Gast

als jij opgelicht word, dan weet ik wel wat je doet

Gast

ik heb al meerdere slachtoffers van vobis gesproken, meld je aan op

[email protected]

Gast

Als ik word opgelicht neem ik harde maatregelen.
===================================

adriaan1e
Gast

Geplaatst op 27 Sep 2003 14:40 door adriaan1e

--------------------------------------------------------------------------------

Vobis heeft wel goede zaken maar zeer fout personeel die denken dat dat ze alles weten en nog erger NIETS kunnen alleen een grote bek.
Dat er toch nog goede wikels zijn is een wonder maar één keer goed geholpen de tweede keer afgebl(woef)aft.

tom
Gast

Geplaatst op 04 Jun 2002 11:44 door tom

--------------------------------------------------------------------------------

Begin april bij vobis rotterdam een HP pavillion besteld, het nieuwste type dat er op dat moment uit was. We zouden gebeld worden als hij binnen was en dan kon ik hem af komen halen. Na twee weken niks gehoord te hebben, maar langs gegaan. Net op tijd bleek, want twee dagen later ging de winkel dicht wegens verbouwingen. Toen we naar onze bestelling vroegen wisten ze van niks, ze hadden de bestelling helemaal niet doorgevoerd. Men beloofde dat in spijkernisse nog een aantal op voorraad stonden--> daar naar toe: helaas niets op voorraad--> we beloven binnen een week bellen we u. Na drie keer zelf gebeld te hebben kan men ons nog steeds niets vertellen. Men beloofde ons nu dat we voor dezelfde prijs van de andere (1599) een nieuwere betere versie zouden krijgen. Afgelopen week voor de derde keer langs geweest, We kunnen zogenaamd het nieuuwste beste type krijgen (later bleek dit helemaal niet het geval te zijn )maar van een prijs van 1599 weet niemand meer iets, of we nu even 1699 willen betalen. Toen wij de man vertelde dat wij de service allerminst goed vonden, werden wij uitgemaakt voor onbeschoft en asociaal. Een dag later de computer afbesteld en echt het nieuwste model besteld bij dynabyte, binnen een week kan het geleverd worden(hopen we:-))1625--> heel wat goedkoper dan de vobis ons aan wilde smeren.

F.L.Heerdink
Gast

Geplaatst op 05 Jun 2002 10:41 door F.L.Heerdink

Heel goed! Bij Vobis Rotterdam mag je namelijk op je knieen vallen van dankbaarheid als ze je in je gezicht spugen. Het is mij echt een compleet raadsel dat die lui bestaan. Tegenover hen zit een zaak waar ik altijd koop: Dimension. Duurt lang voor je aan de beurt bent, maar dat houdt in dat ze de tijd nemen voor je en ik heb er nooit klachten over gehad. Maar heel fijn dat die centen aan Vobis voorbij zijn gegaan. Hou dit vol mensen, in de faillissements hemel kan KPNQwest wel wat ruimte maken!

marc
Gast

Geplaatst op 08 Aug 2002 13:06 door marc

Dat er nog zoveel moeite gedaan wordt om keer op keer naar een zaak terug te gaan waarbij je bijna op je knieen moet zakken om service te krijgen begrijp ik niet.
Gewoon lekker laten zitten deze bestelling en ergens anders een computer kopen. Het voordeel wat je denkt te verdienen gaat in rook op aan alle keren dat je naar de deze zaak hebt moeten rijden. Zinloos gewoon.

Eddy Setz
Gast

Geplaatst op 17 Jan 2003 16:58 door Eddy Setz

Ik heb ook een zeer slechte ervaring gehad met de Vobis. Echter dit keer met de Vobis in Emmen. Ik had daar namelijk op 27 augustus(2003) een usb isdn adapter gekocht van het merk dynalink. Het apparaat ging echter vandaag 17/01/03 kapot hij deed niets meer zelf het lampje van de isdn lijn brande niet. Er vanuit gaande dat dit onder de garantie valt ben ik naar de vobis in emmen toegegaan. Daar zeiden ze dat ze de adapter in zouden nemen om te testen. Ik vroeg of dit ook meteen kon omdat ik het apparaat voor mijn werk elke nodig heb.Dit kon echter niet. Toen ik zei dat ik dat geen service vond sprong de verkoper meteen op en zei dat ik niet wist waar ik over sprak en dat dit de normale gang van zaken was. Ik zei daarop dat ik echter de adapter altijd nodig ben en er niet zonder kan en dat ik dus nu genoodzaakt ben een andere te kopen. De verkoper zei daarop dat ik die dan maar beter niet bij hem kon kopen omdat ik de serviceverlening toch niet goed vond. Ik antwoorde daarop dat ik dat ook niet van plan was. Toen werd de verkoper helemaal kwaad en zei dat wanneer tijdens het testen zou blijken dat het apparaat niets mankeerde dat ik dan voor het testen zou moeten betalen. Aangezien ik zeker wist dat het apparaat niet deugdelijk was stemde ik hier mee in. Ik ben vervolgens naar de daarnaast gelegen dynabite gegaan en heb daar een nieuwe isdn adapter gekocht. Toen ik echter thuis (+- 30 minuten later)kwam stond tot mijn grote verbazing op mijn antwoordapparaat het bericht dat de adapter was gecheckt en dat er niets aan de hand is met het apparaat en of ik het apparaat weer zou willen ophalen en het bedrag vam 23.95 Euro daarvoor wil betalen. Dit terwijl op het moment dat ik in de winkel was de verkoper geen enkele mogelijkheid zag het apparaat te testen. De betrouwbaarheid van de test trek ik dan ook zeer in twijfel. Ik besloot daarom het betreffende filiaal te bellen na een 10 minuten wachten kreeg ik de betreffende persoon aan de telefoon. Hij deelde mij mee dat hij de adapter meteen had getest omdat hij vond dat ik nogal bij hem in de zaak had staan zeuren. Hierop vroeg ik hem of hij de bedrijfsleider was. Hij antwoorde hierop dat hij zelfs de eigenaar is van de zaak. Toen ik hierop wilde reageren onderbrak hij mij en zei dat ik de adapter kon opahalen en de kosten van 23,95 euro moest betalen of de adapter daar maar moest laten waarna hij ophing. Ik heb de adapter maar niet opgehaald omdat ik niet wil dat deze zaak ook nog maar 1 cent aan mij verdiend.

Chatbeest
Gast

Geplaatst op 12 Feb 2003 20:05 door Chatbeest

Wat hier boven allemaal staat bewijst al genoeg.

KOOP NOOOOOIT BIJ VOBIS.

gerben
Gast

Geplaatst op 13 Jun 2003 23:33 door gerben

Chatbeest er zijn wel degelijk goede filialen van vobis.
ik heb laatst een speciale videokaart besteld bij de vobis in drachten voor een goede prijs. ze hadden hem niet op voorraad maar de volgende dag hadden ze hem al in huis. en toen ik installatie problemen had hebben ze gratis en per direct de kaart goed voor me geinstalleerd!

rommie
Gast

Geplaatst op 13 Jul 2003 12:16 door rommie

Drachten zijn ook sneue gasten. Smeren ze je rommel aan

DE deskundige

Ongelezen bericht door DE deskundige »

Wees maar blij dat u deze kaart niet bij DYNABYTE heeft gekocht, daar is de service nog veel beroerder.............

Wat voor kleur verf heeft u gebruikt, toch wel iets dat vloekt met de huissteil hoop ik ???

Gast

Beste Deskundige (?)

Daar heb je helemaal gelijk in, Dynabyte wordt inderdaad in dit forum meerdere keren genoemd. Oh nee, toch niet. Er is nog geen enkel forum dat over Dynabyte gaat. Ik heb hele goede ervaringen met Dynabyte, niet goed geld terug is een beetje het motto daar, iets wat ik over Vobis, Dixons e.d. niet kan zeggen. Dat ze wat minder weten neem ik gewoon voor lief. Maar ja, je heb altijd mensen die het beter weten en graag willen laten weten hoeveel verstand ze hebben. Goed hoor, jij weet heel erg veel. (tevreden)

jansen_55

Ongelezen bericht door jansen_55 »

nou meneer met die videokaart
volgens mij ben je nog dommer dan dom
vobis heeft 8 dagen retour garantie deug het niet
dan breng je de kaart terug je krijg direct je geld retoue zonder geouwehoer ik koop van af het begin bij vobis nooit problemen
niks geen 100 .= betalen
en een fax sturen nou ja volgens mij wil je die vobis
gewoon als slechte winkel zien terwijl het een betere winkel is
als je de kaart in de computer kan zetten waarvoor met je serverkast retour als je binnen 8 dagen bezig bent om een videokaart met tv out
aan de gang wilt krijgen kan je beter een cursus beginnen
hoe ik met mijn computer omgaat want aan vobis ligt het zeker niet

#_#

Ongelezen bericht door #_# »

Wat een raar verhaal, geloof je het zelf?

de deskundige

Ongelezen bericht door de deskundige »

Dynabyte is onderdeel van Dixons en heeft dus dezelfde voorwaarden, ook krijg je bij dynabyte eerder een tegoedbon als je geld terug.

Gast

Grote flauwekul. Zowel Dixons als Dynabyte zijn onderdeel van Vendex. Toch zijn het hele verschillende winkels met verschillende prijzen, verschillende voorwaarden. Het is helemaal niet erg als je het niet weet maar doe niet alsof........

de deskundige

Ongelezen bericht door de deskundige »

Ik werk er toevallig zelf, dus weet echt wel waar ik het over heb...........

micronet_55

Ongelezen bericht door micronet_55 »

je zal best wel werken daar bij vobis
het probleem is gewoon dat er teveel computer winkels die te dicht
bij mekaar zitten zoals MYCOM
waar je iets koopt met 3 jaar garantie dat je de spullen niet meer terug krijgt zoals in rotterdam

Gast

Tuuuuurlijk werk je daar. Bij Dynabyte werken ook part-timers die niet weten hoe de bedrijfsstuctuur in elkaar zitten. Maakt niet uit hoor!

masterrutger

Ongelezen bericht door masterrutger »

Nou ja vobis in drachten goed
ik ken iemand en die wou een internet verbinding delen en die kreeg een hub mee. Ik snap niet echt wat je met een hub moet om een internet verbinding te delen (ja als je een groter net werk draait wel maar niet om 2 computers om een aansluiting te krijgen).

Sorry maar als je bij zulke winkels koopt vraag je om problemen, net als dixons en al die andere super winkels, service is nihiel en die gasten die daar werken hebben er geen ruk verstand van.
Wel leuk als je tegen ze ingaat als ze iest zeggen wat niet klopt hihi

Gesloten