LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vobis
Vobis
Begin april bij vobis rotterdam een HP pavillion besteld, het nieuwste type dat er op dat moment uit was. We zouden gebeld worden als hij binnen was en dan kon ik hem af komen halen. Na twee weken niks gehoord te hebben, maar langs gegaan. Net op tijd bleek, want twee dagen later ging de winkel dicht wegens verbouwingen. Toen we naar onze bestelling vroegen wisten ze van niks, ze hadden de bestelling helemaal niet doorgevoerd. Men beloofde dat in spijkernisse nog een aantal op voorraad stonden--> daar naar toe: helaas niets op voorraad--> we beloven binnen een week bellen we u. Na drie keer zelf gebeld te hebben kan men ons nog steeds niets vertellen. Men beloofde ons nu dat we voor dezelfde prijs van de andere (1599) een nieuwere betere versie zouden krijgen. Afgelopen week voor de derde keer langs geweest, We kunnen zogenaamd het nieuuwste beste type krijgen (later bleek dit helemaal niet het geval te zijn )maar van een prijs van 1599 weet niemand meer iets, of we nu even 1699 willen betalen. Toen wij de man vertelde dat wij de service allerminst goed vonden, werden wij uitgemaakt voor onbeschoft en asociaal. Een dag later de computer afbesteld en echt het nieuwste model besteld bij dynabyte, binnen een week kan het geleverd worden(hopen we:-))1625--> heel wat goedkoper dan de vobis ons aan wilde smeren.
Re: Vobis
Heel goed! Bij Vobis Rotterdam mag je namelijk op je knieen vallen van dankbaarheid als ze je in je gezicht spugen. Het is mij echt een compleet raadsel dat die lui bestaan. Tegenover hen zit een zaak waar ik altijd koop: Dimension. Duurt lang voor je aan de beurt bent, maar dat houdt in dat ze de tijd nemen voor je en ik heb er nooit klachten over gehad. Maar heel fijn dat die centen aan Vobis voorbij zijn gegaan. Hou dit vol mensen, in de faillissements hemel kan KPNQwest wel wat ruimte maken!
Dat er nog zoveel moeite gedaan wordt om keer op keer naar een zaak terug te gaan waarbij je bijna op je knieen moet zakken om service te krijgen begrijp ik niet.
Gewoon lekker laten zitten deze bestelling en ergens anders een computer kopen. Het voordeel wat je denkt te verdienen gaat in rook op aan alle keren dat je naar de deze zaak hebt moeten rijden. Zinloos gewoon.
Gewoon lekker laten zitten deze bestelling en ergens anders een computer kopen. Het voordeel wat je denkt te verdienen gaat in rook op aan alle keren dat je naar de deze zaak hebt moeten rijden. Zinloos gewoon.
Ik heb ook een zeer slechte ervaring gehad met de Vobis. Echter dit keer met de Vobis in Emmen. Ik had daar namelijk op 27 augustus(2003) een usb isdn adapter gekocht van het merk dynalink. Het apparaat ging echter vandaag 17/01/03 kapot hij deed niets meer zelf het lampje van de isdn lijn brande niet. Er vanuit gaande dat dit onder de garantie valt ben ik naar de vobis in emmen toegegaan. Daar zeiden ze dat ze de adapter in zouden nemen om te testen. Ik vroeg of dit ook meteen kon omdat ik het apparaat voor mijn werk elke nodig heb.Dit kon echter niet. Toen ik zei dat ik dat geen service vond sprong de verkoper meteen op en zei dat ik niet wist waar ik over sprak en dat dit de normale gang van zaken was. Ik zei daarop dat ik echter de adapter altijd nodig ben en er niet zonder kan en dat ik dus nu genoodzaakt ben een andere te kopen. De verkoper zei daarop dat ik die dan maar beter niet bij hem kon kopen omdat ik de serviceverlening toch niet goed vond. Ik antwoorde daarop dat ik dat ook niet van plan was. Toen werd de verkoper helemaal kwaad en zei dat wanneer tijdens het testen zou blijken dat het apparaat niets mankeerde dat ik dan voor het testen zou moeten betalen. Aangezien ik zeker wist dat het apparaat niet deugdelijk was stemde ik hier mee in. Ik ben vervolgens naar de daarnaast gelegen dynabite gegaan en heb daar een nieuwe isdn adapter gekocht. Toen ik echter thuis (+- 30 minuten later)kwam stond tot mijn grote verbazing op mijn antwoordapparaat het bericht dat de adapter was gecheckt en dat er niets aan de hand is met het apparaat en of ik het apparaat weer zou willen ophalen en het bedrag vam 23.95 Euro daarvoor wil betalen. Dit terwijl op het moment dat ik in de winkel was de verkoper geen enkele mogelijkheid zag het apparaat te testen. De betrouwbaarheid van de test trek ik dan ook zeer in twijfel. Ik besloot daarom het betreffende filiaal te bellen na een 10 minuten wachten kreeg ik de betreffende persoon aan de telefoon. Hij deelde mij mee dat hij de adapter meteen had getest omdat hij vond dat ik nogal bij hem in de zaak had staan zeuren. Hierop vroeg ik hem of hij de bedrijfsleider was. Hij antwoorde hierop dat hij zelfs de eigenaar is van de zaak. Toen ik hierop wilde reageren onderbrak hij mij en zei dat ik de adapter kon opahalen en de kosten van 23,95 euro moest betalen of de adapter daar maar moest laten waarna hij ophing. Ik heb de adapter maar niet opgehaald omdat ik niet wil dat deze zaak ook nog maar 1 cent aan mij verdiend.
Chatbeest er zijn wel degelijk goede filialen van vobis.
ik heb laatst een speciale videokaart besteld bij de vobis in drachten voor een goede prijs. ze hadden hem niet op voorraad maar de volgende dag hadden ze hem al in huis. en toen ik installatie problemen had hebben ze gratis en per direct de kaart goed voor me geinstalleerd!
ik heb laatst een speciale videokaart besteld bij de vobis in drachten voor een goede prijs. ze hadden hem niet op voorraad maar de volgende dag hadden ze hem al in huis. en toen ik installatie problemen had hebben ze gratis en per direct de kaart goed voor me geinstalleerd!
Wij hebben wel een goede ervaring met Vobis in Hoofddorp.
Wij hebben daar een voor een goede prijs meerdere artikelen gekocht waaronder een laptop, deze hebben zij ook voor mij geprogrammeerd.
Verschillende programma's zijn er opgezet en dan te bedenken dat het al 17.00 uur op zaterdag was . lang na sluitingstijd gingen wij en de verkoper pas naar huis.
Zo kan het dus ook (en het was echt geen megabedrag)
Groet monica
Wij hebben daar een voor een goede prijs meerdere artikelen gekocht waaronder een laptop, deze hebben zij ook voor mij geprogrammeerd.
Verschillende programma's zijn er opgezet en dan te bedenken dat het al 17.00 uur op zaterdag was . lang na sluitingstijd gingen wij en de verkoper pas naar huis.
Zo kan het dus ook (en het was echt geen megabedrag)
Groet monica
Ik had via een pc-project een pc gekocht bij Dynabyte. Na een week of 3 ging het moederbord kapot. Op zo'n eigen merk computer zit het eerste jaar aan-huis-garantie maar na contact met de helpdesk kreeg ik te horen dat het onderdeel niet op voorraad was. Het zou nog twee of drie weken duren voordat het binnen zou zijn.
Ik heb toen het filiaal gebeld waar ik hem had gekocht en ze zeiden dat ik de systeemkast zou worden omgeruild in de winkel. Het personeel wat in die winkel staat vond het niet correct dat een pc na 2 weken kapot gaat.
Dat, mijn lezers en lezeressen, is pas service!! @tje heeft gelijk: Dynabyte Rules
Groeten,
K-Fries
Ik heb toen het filiaal gebeld waar ik hem had gekocht en ze zeiden dat ik de systeemkast zou worden omgeruild in de winkel. Het personeel wat in die winkel staat vond het niet correct dat een pc na 2 weken kapot gaat.
Dat, mijn lezers en lezeressen, is pas service!! @tje heeft gelijk: Dynabyte Rules
Groeten,
K-Fries
ook dynabyte is een slechte zaak,vooral in venlo,ze verkopen daar dvd branders van philips inclusief easy cd & dvd creator 6.0,en als je vraagt of je de inhoud van de doos mag controleren worden ze al onvriendelijk,en als dan blijkt dat de brander software wat in de folder staat niet aanwezig is proberen ze nog klanten wijs te maken dat het programma op de instalatie cd van philips staat als image file,als oem versie,en als vervolgens de verkoper het programma niet kan vinden op de instalatie cd van philips worden ze ook nog kwaad dat ze de doos hebben moeten opmaken,dus heb ik mijn dvdbrander een straat verder gekocht bij vicomputers,die wel branders leveren met de inhoud die in de folder staat,en niet verwijzen naar druk en zetfouten in de folder,groetjes john
SJ@KIE: Dat heb ik zeker gedaan en hoorde heel veel goeds. Natuurlijk zijn er ook klachten maar over het algemeen zijn ze heel goed. Een paar jaar terug heeft de consumentenbond Dynabyte het rapportcijfer 9 gegeven voor de service.
Ook ik heb een computer gekocht bij Dynabyte. Binnen 2 weken ging de computer niet meer aan. Ik ben ermee naar de winkel gegaan waar ze keken wat het probleem was en ik kreeg direct een nieuwe mee naar huis.
Ook ik heb een computer gekocht bij Dynabyte. Binnen 2 weken ging de computer niet meer aan. Ik ben ermee naar de winkel gegaan waar ze keken wat het probleem was en ik kreeg direct een nieuwe mee naar huis.
Wie gaat er dan ook bij de vobis iets kopen?
Qua service is het een enorme kutwinkel, de verkopers weten soms net zoveel van computers als mijn kleine teen.
En verder zijn ze ontzettend DUUR, voor hetzelfde product betaal je bij een andere winkels soms wel 10% minder.
Maar ja kennelijk zijn sommige mensen zo slim/dom om niet verder te kijken dan naar dat vobis foldertje wat elke 2 weken in de bus valt...
Qua service is het een enorme kutwinkel, de verkopers weten soms net zoveel van computers als mijn kleine teen.
En verder zijn ze ontzettend DUUR, voor hetzelfde product betaal je bij een andere winkels soms wel 10% minder.
Maar ja kennelijk zijn sommige mensen zo slim/dom om niet verder te kijken dan naar dat vobis foldertje wat elke 2 weken in de bus valt...
Quote: Ik heb bij Dynabyte Venlo de dvd-brander van Philips gekocht en dacht inderdaad dat de software er niet bij zat. Na installatie stond alle software netjes op mijn h.d.
Oftewel: JOhannes is gewoon iemand die de verkoper niet vertrouwd. Ik adviseer deze Johannes om gewoon dat ding te kopen en de afspraak te maken "niet goed: geld terug". Laat het op de bon schrijven en ze kunnen je niks maken!
Oftewel: JOhannes is gewoon iemand die de verkoper niet vertrouwd. Ik adviseer deze Johannes om gewoon dat ding te kopen en de afspraak te maken "niet goed: geld terug". Laat het op de bon schrijven en ze kunnen je niks maken!