Wat je ook denken en zeggen mag van Apple, de vormgeving van de huidige productrange levert andere fabrikanten toch wel aanleiding om op zijn minst aardige look alikes te ontwerpen.
Na AOpen met de MacMini nu Creative met een iPod derivaat:
http://uk.europe.creative.com/products/ ... 331&nav=-1
Vreemd eigenlijk dat nog niemand een poging heeft gedaan om de iMac te kopiëren.
Wat ik op kantoren allemaal zie wat mensen doen om hun desktop computer van het bureau te krijgen, zou je toch zeggen dat een soort iMac in de PC wereld toch ook niet misstaan.
Of levert het fabriceren van een dergelijk apparaat toch problemen op die zoveel aanpassingen vergen, waardoor PC's te duur zouden worden?
In ieder geval duurder dan een PC in combinatie met een normaal TFT scherm.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vormgeving kopiëren
-
Captain Pervert
Re: Vormgeving kopiëren
Er zijn voor desktop kasten veel mooiere alternatieven te krijgen dan die Mac bakken. Denk aan cases van Lian-Li, Alienware etc
Mac bakken?
Klinkt alsof er iets diepers - iets van afkeer - in die opmerking zit.
Heb eens bij Alienware gekeken en inderdaad, de laptops zijn mooier.
De desktops daarentegen vind ik persoonlijk wat minder geslaagd
(wat uiteindelijk natuurlijk gewoon een kwestie van smaak is).
Net als die van Lian-Li, wel origineel.
Maar naar mijn smaak nog niet zo mooi als mijn laatste PC uit 2001.
Helaas dat die dezelfde problemen met Windows vertoonde als de drie netwerken van verschillende - zeer grote - organisaties bij mij op kantoor en die van een andere hele
grote speler op de markt waarvan ik onlangs hoorde dat de overgang naar XP in de soep loopt.
Voordeel voor mij was dat ik zonder organisatorische problemen te veroorzaken eens een iMac kon proberen hetgeen zodanig beviel dat ik de PC maar weggegeven heb en nu blij kan zeggen in ieder geval thuis van Windows verlost te zijn.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Apple geheel foutloos zou zijn.
Maar bij mijn weten is er nog geen mens in geslaagd om ooit iets foutloos te maken en dat zal wel ook nooit gebeuren.
Zou immers betekenen dat dan ook niets meer te verbeteren valt, nietwaar?
Klinkt alsof er iets diepers - iets van afkeer - in die opmerking zit.
Heb eens bij Alienware gekeken en inderdaad, de laptops zijn mooier.
De desktops daarentegen vind ik persoonlijk wat minder geslaagd
(wat uiteindelijk natuurlijk gewoon een kwestie van smaak is).
Net als die van Lian-Li, wel origineel.
Maar naar mijn smaak nog niet zo mooi als mijn laatste PC uit 2001.
Helaas dat die dezelfde problemen met Windows vertoonde als de drie netwerken van verschillende - zeer grote - organisaties bij mij op kantoor en die van een andere hele
grote speler op de markt waarvan ik onlangs hoorde dat de overgang naar XP in de soep loopt.
Voordeel voor mij was dat ik zonder organisatorische problemen te veroorzaken eens een iMac kon proberen hetgeen zodanig beviel dat ik de PC maar weggegeven heb en nu blij kan zeggen in ieder geval thuis van Windows verlost te zijn.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Apple geheel foutloos zou zijn.
Maar bij mijn weten is er nog geen mens in geslaagd om ooit iets foutloos te maken en dat zal wel ook nooit gebeuren.
Zou immers betekenen dat dan ook niets meer te verbeteren valt, nietwaar?
-
Captain Pervert
De boodschap die in mijn vorige bericht verborgen zit in 'Mac bakken' is dat vaak ten onrechte wordt gedacht dat zij de enige fabrikant zijn die iets anders levert dan saaie beige kasten.