| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vraagje over intern geheugen
-
Gast
vraagje over intern geheugen
heb een p2 - 400 computer, intern geheugen is sd-ram 100 mhz
168-pins.
als ik wil bijkopen moet ik dan exact hetzelfde type nemen( los van de geheugen capaciteit)
er wordt aangeboden dimm, simm , ddr etc evenals pc 100, 133?
168-pins.
als ik wil bijkopen moet ik dan exact hetzelfde type nemen( los van de geheugen capaciteit)
er wordt aangeboden dimm, simm , ddr etc evenals pc 100, 133?
-
Gast
Re: vraagje over intern geheugen
Tip van Flip,
Neem altijd dezelfde "snelheid" van het geheugen, anders is een conflict tussen de geheugenkaarten levensgroot aanwezig, m.a.w. een computer die snel vastloopt zonder enige reden,
Het allerveiligste is; neem de cast mee naar de winkel, hier wordt het geheugen in het moederbord gezet, en getest op conflicten,
Succes!.
Neem altijd dezelfde "snelheid" van het geheugen, anders is een conflict tussen de geheugenkaarten levensgroot aanwezig, m.a.w. een computer die snel vastloopt zonder enige reden,
Het allerveiligste is; neem de cast mee naar de winkel, hier wordt het geheugen in het moederbord gezet, en getest op conflicten,
Succes!.
-
jrgand1
De tip van flip is goed.
Je hebt een pentium 2 400 mhz mst een geheugen van sd ram pc100
sd ram pc 100 is vrijwel niet meer te krijgen maar wel de sd ram pc 133.
Het cijfer 100 cq 133 geeft maximale snelheid aan waarmee het geheugen kan werken.
Het plaatsen van sd ram pc 133 geeft heel enkel problemen
Verder moet je kijken hoeveel geheugen je er bij wil plaatsen.
Over het algemeen heb je voor windows 98 en me genoeg aan 256 mhz, maar voor windows xp zit je al gauw op 512 mhz
Ik ben het eens met de tip van Flip
Kijk in een goede computerzaak die vastwel bij jou in de buurt.
Ik bedoel niet winkels zoals dynabite en vobis, dit zijn meer winkels voor over de toonbank en weg wezen
SUCCES
Je hebt een pentium 2 400 mhz mst een geheugen van sd ram pc100
sd ram pc 100 is vrijwel niet meer te krijgen maar wel de sd ram pc 133.
Het cijfer 100 cq 133 geeft maximale snelheid aan waarmee het geheugen kan werken.
Het plaatsen van sd ram pc 133 geeft heel enkel problemen
Verder moet je kijken hoeveel geheugen je er bij wil plaatsen.
Over het algemeen heb je voor windows 98 en me genoeg aan 256 mhz, maar voor windows xp zit je al gauw op 512 mhz
Ik ben het eens met de tip van Flip
Kijk in een goede computerzaak die vastwel bij jou in de buurt.
Ik bedoel niet winkels zoals dynabite en vobis, dit zijn meer winkels voor over de toonbank en weg wezen
SUCCES
-
Gast
Die andere adviezen zijn uitstekend maar:
Een Xp draait ook al goed met 128 .
Het is afhankelijk wat je er nog meer op je hebt geinstaleerd Dan kan het dus wel noodzakelijk zijn.
Verder door een heleboel onzin niet te laten opstarten bespaar je juist een heleboel geheugen verbruik .
Voor win 98 lijkt me een beetje overdreven .In de tijd van win 98 had je dat nog nauwelijks . 64 was toen het gangbare.Over het algemeen heb je voor windows 98 en me genoeg aan 256 mhz, maar voor windows xp zit je al gauw op 512 mh
Een Xp draait ook al goed met 128 .
Het is afhankelijk wat je er nog meer op je hebt geinstaleerd Dan kan het dus wel noodzakelijk zijn.
Verder door een heleboel onzin niet te laten opstarten bespaar je juist een heleboel geheugen verbruik .
-
Gast
DIT LIJKT HELEMAAL NERGENS OP!!!!! Als je 133 mhz geheugen naast 100 mhz geheugen zet, draait je computer zonder problemen of conflicten. Al het andere geheugen moet je er met een hamer inslaan, want dat past nl. niet,
jrgand1: Je zit een aantal computerwinkels af te krakken en je weet niet eens of het nou megabytes of megahertz zijn. Vobis bestaat niet meer en Dynabyte schrijf je met 2 Y's. Jou nemen we dus niet meer serieus.
Op de verpakking van xp staat dat 256 minimaal nodig is om xp goed te laten draaien. Zonder dat je die onzin idd, heb laten opstarten.
3 reacties, 3x verbeterd.
jrgand1: Je zit een aantal computerwinkels af te krakken en je weet niet eens of het nou megabytes of megahertz zijn. Vobis bestaat niet meer en Dynabyte schrijf je met 2 Y's. Jou nemen we dus niet meer serieus.
Op de verpakking van xp staat dat 256 minimaal nodig is om xp goed te laten draaien. Zonder dat je die onzin idd, heb laten opstarten.
3 reacties, 3x verbeterd.
-
Michellangelo
Nou, dan kunnen we jou helemaal niet meer serieus nemen, want Vobis bestaat gewoon nog. filialen van Vobisgast schreef:jrgand1: Je zit een aantal computerwinkels af te krakken en je weet niet eens of het nou megabytes of megahertz zijn. Vobis bestaat niet meer en Dynabyte schrijf je met 2 Y's. Jou nemen we dus niet meer serieus.
Dat je iemand terecht wijst, prima, dat je iemand niet meer serieus wil nemen, is al wat minder, maar iemand niet meer serieus nemen en verbeteren met foute info.... priceless...
om topic
Wat hierboven gezegd is klopt,
over het algemeen zijn er geen conflicten tussen 100MHz en 133MHz, maar in enkele gevallen wil er wel eens een conflict optreden. Of dat zo is bij P2 -moederborden weet ik niet. tripje naar de geheugenboer en je weet alles denk ik
Succes..
En vraag altijd aan de computerzaak of je het mag terugbrengen...
Sommige moederborden lezen maar de helft van het daadwerkelijke geheugen, omdat ze niet om kunnen gaan met de dubbelzijdige modules. Sommige winkels doen dan nog wel eens moeilijk over ruilen, omdat de module immers niet kapot is.
Sommige moederborden lezen maar de helft van het daadwerkelijke geheugen, omdat ze niet om kunnen gaan met de dubbelzijdige modules. Sommige winkels doen dan nog wel eens moeilijk over ruilen, omdat de module immers niet kapot is.
als je 3 x sdram sloten hebt en in 1 van deze sloten zet je een 100 mhz geheugen dan werken de anderen ook op 100 mhz.
Als je de volledige snelheid uit je pc wilt halen zou ik zeggen neem 3 x 256 sdram 133 mhz.
Je mag naar mijn menig ook 1 x256 133 mhz en 2 x 256 133 mhz nemen, maar ja wat wil je.
Hoe meer geheugen je pc heeft hoe stabieler deze zal draaien.
suc6
Als je de volledige snelheid uit je pc wilt halen zou ik zeggen neem 3 x 256 sdram 133 mhz.
Je mag naar mijn menig ook 1 x256 133 mhz en 2 x 256 133 mhz nemen, maar ja wat wil je.
Hoe meer geheugen je pc heeft hoe stabieler deze zal draaien.
suc6
-
Gast
PC100/PC133
Pentium 2 systemen en geheugen op 133 Mhz. P2 komt vaak met een BX440 chipset op moederbord dus op 100 Mhz geheugenbus, dus lijkt me PC100 het aangewezen geheugentype. Dan klopt ook de timing middels SPD op reepjes.
Maximaal geheugen
P2 met processor op 400 Mhz. Lijkt me typisch een systeem waarop Win98 draait. Alsdan heeft meer geheugen dan 512 MB geen zin, zelfs af te raden. Maar met 512 MB draait zo'n systeem perfekt.
Aantal geheugenreepjes
3 sleuven: stop er 3 keer 256 MB in. Hoeft niet altijd juist te zijn
- zie hierboven bij Maximaal geheugen;
- berucht is de 815P chipset, in gebruik bij veel P3-systemen. 3 slots, maar let op maximaal wordt ondersteund 512 MB op 133 Mhz en gebruik van 4 zijden van geheugenreepjes. Dus 2 reepjes double-sited geheugen van elk 256 MB, en je kunt doen wat je wilt, maar in het 3e slot hoef je niks meer te proppen. Wat wel kan: 1*double sided 256 MB en 2 * single sided 128 MB.
Beschikbaarheid
PC100 geheugen is nog gewoon leverbaar.
Pentium 2 systemen en geheugen op 133 Mhz. P2 komt vaak met een BX440 chipset op moederbord dus op 100 Mhz geheugenbus, dus lijkt me PC100 het aangewezen geheugentype. Dan klopt ook de timing middels SPD op reepjes.
Maximaal geheugen
P2 met processor op 400 Mhz. Lijkt me typisch een systeem waarop Win98 draait. Alsdan heeft meer geheugen dan 512 MB geen zin, zelfs af te raden. Maar met 512 MB draait zo'n systeem perfekt.
Aantal geheugenreepjes
3 sleuven: stop er 3 keer 256 MB in. Hoeft niet altijd juist te zijn
- zie hierboven bij Maximaal geheugen;
- berucht is de 815P chipset, in gebruik bij veel P3-systemen. 3 slots, maar let op maximaal wordt ondersteund 512 MB op 133 Mhz en gebruik van 4 zijden van geheugenreepjes. Dus 2 reepjes double-sited geheugen van elk 256 MB, en je kunt doen wat je wilt, maar in het 3e slot hoef je niks meer te proppen. Wat wel kan: 1*double sided 256 MB en 2 * single sided 128 MB.
Beschikbaarheid
PC100 geheugen is nog gewoon leverbaar.
-
gebakje1
ff wat details :
de snelheid van het geheugen is afhankelijk van de langzaamste geheugen
b.v. heb je een sd-ram van 100 mhz en je zet er een sd-ram van 66 mhz bij dan zal de snelheid van het totaale geheugen 66 mhz zijn
zet je er een sd-ram bij van 133 mhz dan zal de snelheid 100 mhz blijven
in het eerste geval zal je pc langzamer worden ondanks meer geheugen
sd-ram en dd-ram kunnen niet samen gebruikt worden omdat dat gewoon niet past
nog ff iets over de aanduiding dd-ram en sd-ram
dd staat voor double data en sd voor single data
ddr-ram bestaat dus niet, ddr wel weer, de" r"staat dan voor ram
de juiste aanduiding is dd-ram of ddr , sd-ram of sdr
let op bij windows 98 / me met plaatsen van extra geheugen
deze de totale geheugen mag niet groter zijn dan 512 mb
als je meer geheugen hebt , word dit wel herkent door windows en er word ook data naar het geheugen toe geschreven , de data kan alleen niet gelezen worden van het geheugen , wat dus tot problemen leid bv, vast lopen en blauwe schermen
de snelheid van het geheugen is afhankelijk van de langzaamste geheugen
b.v. heb je een sd-ram van 100 mhz en je zet er een sd-ram van 66 mhz bij dan zal de snelheid van het totaale geheugen 66 mhz zijn
zet je er een sd-ram bij van 133 mhz dan zal de snelheid 100 mhz blijven
in het eerste geval zal je pc langzamer worden ondanks meer geheugen
sd-ram en dd-ram kunnen niet samen gebruikt worden omdat dat gewoon niet past
nog ff iets over de aanduiding dd-ram en sd-ram
dd staat voor double data en sd voor single data
ddr-ram bestaat dus niet, ddr wel weer, de" r"staat dan voor ram
de juiste aanduiding is dd-ram of ddr , sd-ram of sdr
let op bij windows 98 / me met plaatsen van extra geheugen
deze de totale geheugen mag niet groter zijn dan 512 mb
als je meer geheugen hebt , word dit wel herkent door windows en er word ook data naar het geheugen toe geschreven , de data kan alleen niet gelezen worden van het geheugen , wat dus tot problemen leid bv, vast lopen en blauwe schermen
-
Gast
van dit type 100mhz en 133mhz weet ik niets af maar ik heb mijn pc die werkt op een moederbord dat oerspronkelijk 266 mhz ram ondersteund en ran geheugen van 512mb bij ingestoken dat op 400mhz. Na dez upgrade werkt mijn pc beter dan ooit te voren met 768mb. Ik heb voor de 400mhz gekozen omdat het beter koop was dan de 266mhz. In de winkel werd er wel verteeld dat ik het orginele ram wel best op de orginele plaats liet zitten in het eerste slot en dat het ram geheugen van 400mhz maar op 266 zou werken. Ook als ik dit als enige zou houden omdat het moederbord niet op 400mhz kan werken.
-
Gast
Je traagste geheugen moet je altijd in slot 1 plaatsen, anders ben je verzekerd van blauwe schermen.
-
I.R.Dutch
Beste gast,
Even een zijspoor. PC100 of PC133 RAM is vrij duur. Heb je er al over gedacht om een nieuwe computer te kopen. Tegenwoordig heb je al een basissysteem (zonder windows en zonder monitor) voor rond de EUR 200,00. Windows en een monitor heb immers al. Je hebt dan een nieuwe veel snellere PC en zoveel meer euries ben je niet kwijt
Even een zijspoor. PC100 of PC133 RAM is vrij duur. Heb je er al over gedacht om een nieuwe computer te kopen. Tegenwoordig heb je al een basissysteem (zonder windows en zonder monitor) voor rond de EUR 200,00. Windows en een monitor heb immers al. Je hebt dan een nieuwe veel snellere PC en zoveel meer euries ben je niet kwijt