Bijna een jaar geleden heb ik een videokaart aangescheft (voor 44 euro). Deze is defect dus ik heb hem teruggebracht naar de winkel waar ik hem had gekocht. Omdat ik 2 jaar garantie heb op deze kaart verwacht ik dat de kaart gerepareerd of vervangen zou worden.
Nu heeft de fabrikant echter 29euro gecrediteerd aan de winkel, de winkel bood aan dit bedrag op mijn rekening te storten, ik heb dit geweigerd omdat ik gewoon een werkende videokaart terug wil. Nu biedt de winkel aan ander kaartje aan (mijn kaart is niet meer leverbaar) met dezelfde specificaties voor 35 euro, te verrekenen met het gecrediteerde bedrag van 29 Euro. Ik zou dus 6 euro bij moeten betalen om een vervangede videokaart te krijgen voor de mijne welke in de garantieperiode fdefect is geraakt!?
Waar heb ik recht op? Moet ik dit bedrag betalen of kan ik gewoon een vervangende kaart eisen?
b.v.d. voor de reactie
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waar heb ik recht op?
-
DennisThePennis
Re: Waar heb ik recht op?
Welk type kaart is dan defect geraakt en wat is de vervangende kaart? Straks is de nieuwe kaart nog een mindere dan de oude.
-
peterderooij
De types (de defecte en de aangeboden) zijn hetzelfde, beide met een NVidia GForce 5200 GPU, zelfde snelheid, geheugen etc.. Alleen het merk is anders.
De vraag is of de leverancier het recht heeft om mij te laten betalen voor vervanging van een product dat binnen de garantieperiode defect is geraakt.
De vraag is of de leverancier het recht heeft om mij te laten betalen voor vervanging van een product dat binnen de garantieperiode defect is geraakt.
-
DennisThePennis
De prijsstelling van de winkelier mag inderdaad jouw probleem niet zijn, voor die 29 euro vergoeding die de winkelier gekregen heeft moet jij gewoon een vervangende FX5200 krijgen.
-
peterderooij
OK, bedankt voor de reactie