LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waardeloze service Vi-computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Mientje

waardeloze service Vi-computers

Ongelezen bericht door Mientje »

Mijn laptop ging stuk. Vi zou zorgen dat de laptop werd opgestuurd naar de fabricant, Acer.

Terwijl mijn laptop nog in hun magazijn stond vertelden ze mij na twee weken doodleuk dat het nog wel even kon duren. Waar mijn laptop toen daadwerkelijk was, wisten ze zelf niet. Dit heb ik zelf uit moeten zoeken om duidelijkheid te krijgen.

Uiteindelijk hebben ze mijn laptop alsnog naar Acer gestuurd, waardoor ik hem veel langer kwijt ben geweest dan nodig had geweest. Toen mijn laptop uiteindelijk (na lang twee maanden!) terugkwam van Acer kreeg ik de laptop zo mee, nog ingeseald en al vanuit Acer. Niets geen controle of wat dan ook.

Toen ik er op stond de reparatie te checken in bijzijn van de medewerker van Vi, constateerde ik dat er een ander beeldscherm (wat veel groter was) op mijn laptop zat. Dat het een en ander niet meer paste had Acer opgelost door middel van stug doorgaan: de achterkant van mijn laptop stond onder spanning en de kier die daardoor ontstond was zo groot als een centimeter. Je keek zo de laptop in. Het beeldscherm sloot niet meer (het slot paste niet meer). Na hiervan eerst thuis foto's te hebben gemaakt (bewijs), heb ik mijn verbolgenheid geuit bij het hoofdkantoor. En wat een begrip kreeg ik. Dat dacht ik. Want uiteindelijk heeft het hoofdkantoor ook fijntjes de kop in het zand gestoken. Mijn laptop moest weer terug naar Acer.

Nu heb ik de laptop weer terug, maar geheel tevreden ben ik niet. Na een paar weken gebruik is er speling ontstaan in de klep (beeldscherm) en bij het opslaan maakt mijn harde schijf een bijgeluid dat er eerder niet inzat. Het hoofdkantoor vind dat ik niet moet zeuren: ik heb samen met de medewerker van de winkel geconstateerd dat de laptop nu goed was. En als ik niet tevreden ben moet ik de laptop maar weer inleveren ter reparatie. Dat ik geen vertrouwen meer heb in Vi en ook niet in Acer, daar walst men fijntjes overheen.

Het irriteerd mij mateloos dat je een duur apparaat koopt en de service echt bij de drempel ophoudt. Vi heeft verschrikkelijk geblunderd, en Acer ook. En tot op de dag van vandaag heeft nog niemand zijn excuses aangeboden....

Is dit het lot van de consument?

Een ijs, maar dan ook een ijskoude douche voor Vi-Computers en Acer!

Tosbaga

Re: waardeloze service Vi-computers

Ongelezen bericht door Tosbaga »

heeft niks met vi computer te maken maar met acer.

Acer is een b-merk met slechte kwaliteit en slechte service.

Echt duur zal het wel niet geweest zijn, en als het een duur ding was heb je niet de kwaliteit gekregen die je behoort te krijgen.

Voortaan dus eerst informeren bij mensen die onafhankelijk zijn en er echt verstand van hebben. In een winkel zijn ze meestal niet zo onafhankelijk als je denkt.

neptunus1963

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Dit heeft alles met Vi copmputers te maken. Zij dienen erop toe te zien dat Acer zijn werk goed doet; anders moet je ermee terug. Verder zie ik ook, dat Vi computers meteen de laptop op had moeten sturen of vanuit de winkel een andere laptop had moeten leveren, net als dat MyCom Computers, waar ik werk en manager ben van een winkel in Rotterdam, dat ook doet. Nu om bepaalde dingen tegen te gaan; hebben we ook een beschermig naar de leveranciers toe. Want heleboel Asus onderdelen gaan stuk die eigenlijk niet stuk zijn. Dan is het of een jumperthje die op een dvd speler niet goed staat en bij het goed doen, kan je zien dat de jumper goed staat. Doch wat ik zie is dat Vi Computyrs zijn klanten noiet goed behartigd. Dus dat is Vi Computer zijn verantwoordelijkheid en ook is het hun verantwoordelijkheid met welke leveranciers hij zaken doet.

Daarom bieden wij geen acer aan als alleen maar de acer LCD Monitoren van 19 inch voor 300,=.

Dus Vi Computers moet niet lastig doen, maar gewoon haar een deugdelijke NIEUWE laptop te leveren. Maar onmdat dit een beschaafd meisje betreft, waar jullie van denken dat je haar een beetje kan manipuleren, dan moeten jullie mij niet tegenkomen, wan ik laat jullie elke hoek van de zaak zien. Letterlijk en wat er dan kapoit gaat is dan ook nog als bonus voor jullie rekening. In ieder gval trek ik je over die toonbank heen en je zaql de eerste twee weken niet kunnen lopen wanneer je geen andere laptop wilt geven, die wel deugdelijk is.

Groet,
Neptunus.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb net een mailtje gekregen over de Chello PC Shop. Daar kan je computercomponenten kopen. Wat er nu gaande is, is dat ze ons vopor doen laten komen, dat zij op ene product van 99,= 70,= vragen. Lijkt aanneemlijk, maar dan moet het product in de winkel geen 35,= zijn voor diezelfde desktop (toetsenbord en muis). Dan wordt het vele malen duurder, dan dat ze zeggen dat het goedkoper is. L:aat je niet verleiden. De Decembermaand is een dure maand, dat zeggen ze ooik, maar dan laten ze je naar een hun eigen shop gaan die nog vele malen duurder is dan in de winkel. Dus blijf allert; zeker wanneer het van UPC afkomt.

Groet,

Gesloten