| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing voor vals e-mailbericht.
-
kanovaarder
Waarschuwing voor vals e-mailbericht.
U zult waarschijnlijk dit bericht ook wel krijgen!
Dear Customer,
Our robot has detected an abnormal activity from your IP adress
on sending e-mails. Probably it is connected with the last epidemic
of a worm which does not have official patches at the moment.
We recommend you to install this patch to remove worm files
and stop email sending, otherwise your account will be blocked.
Administrator
Kijk, zulke berichten laat ik gelijk blokkeren (Incredimail) en terugkaatsen.
Het bericht komt dan in "verwijderde berichten
Deze kun je ook weer weggooien.
Klik echter niet op de link die in het orginele bericht is aangegeven!
Tsja, toch nieuwsgierig?
Dan niet klagen bij
Grootvader.
Dear Customer,
Our robot has detected an abnormal activity from your IP adress
on sending e-mails. Probably it is connected with the last epidemic
of a worm which does not have official patches at the moment.
We recommend you to install this patch to remove worm files
and stop email sending, otherwise your account will be blocked.
Administrator
Kijk, zulke berichten laat ik gelijk blokkeren (Incredimail) en terugkaatsen.
Het bericht komt dan in "verwijderde berichten
Deze kun je ook weer weggooien.
Klik echter niet op de link die in het orginele bericht is aangegeven!
Tsja, toch nieuwsgierig?
Dan niet klagen bij
Grootvader.
Re: Waarschuwing voor vals e-mailbericht.
Lieve Opa, sorry Grootvader,
Er zijn ook programma's die als er meer dan 5 engelse woorden in staan het als verdacht plaatsen, en 10 woorden is spam!
99 % is engelstalig!
Dus ik ontvang nu Duitse Spam!
Ook Spamfilters die gratis zijn helpen.
Als je geen engelstalige vrienden hebt is dit de makkelijkste!
Alleen die tekst die ik ooit vroeg werd ook als Spam beoordeeld!
Dus ook ik maak fouten!
Het was de tekst van de Rolling Stones!
Er zijn ook programma's die als er meer dan 5 engelse woorden in staan het als verdacht plaatsen, en 10 woorden is spam!
99 % is engelstalig!
Dus ik ontvang nu Duitse Spam!
Ook Spamfilters die gratis zijn helpen.
Als je geen engelstalige vrienden hebt is dit de makkelijkste!
Alleen die tekst die ik ooit vroeg werd ook als Spam beoordeeld!
Dus ook ik maak fouten!
Het was de tekst van de Rolling Stones!
-
tjoektjoek
Als mensen nu gewoon eens stoppen met het doorsturen van allerlei rotzooi, dan zorg je er ook voor dat spammers niet aan elke e-mail adres komen.
Dus je krijgt echt geen I-pod als je een bericht van de music-top40.com doorstuurt naar 20 mensen en 'm CCt naar ene Bart.
Dat kind met een dubbele ontsteking aan haar derde onderkin bestaat niet en krijgt niet 5 cent van stichting "redt de derde onderkin".
En patches of andere bijlagen van vreemden moet je al nooit installeren.
Maar ja, helaas zijn er nog zoveel digibeten en goedgelovigen dat je toch weer een mailtje krijgt met een powerpointpresentatie over hoe je een perfecte vriendschap krijgt en je prompt weer in een SPAM-lijst staat.
Dus je krijgt echt geen I-pod als je een bericht van de music-top40.com doorstuurt naar 20 mensen en 'm CCt naar ene Bart.
Dat kind met een dubbele ontsteking aan haar derde onderkin bestaat niet en krijgt niet 5 cent van stichting "redt de derde onderkin".
En patches of andere bijlagen van vreemden moet je al nooit installeren.
Maar ja, helaas zijn er nog zoveel digibeten en goedgelovigen dat je toch weer een mailtje krijgt met een powerpointpresentatie over hoe je een perfecte vriendschap krijgt en je prompt weer in een SPAM-lijst staat.
Idd, ik word ook niet goed van die I-Pod mailtjes...
-
Moppentappers
of die spam dat MSN ging sluiten en als je iets doorstuurden dat je niet hoefde te betalen :') wat een onzin
-
Moppentappers
de spammer weet vervolgens dat je e-mail adres actief is en verkoopt je e-mail adres
@vogels
En jij maar denken dat je goed zit
Jij laat zeker de spam binnenkomen en doet er niets mee, spamfilter haalt ze weg en ze worden gedeleted.
Mooi zo weet de spammer in iedergeval dat het mailadres bestaat.
Dus kanovaarder sjapoo jij weet hoe het hoort terugkaatsen of te wel bouncen, dit is wel de manier.
Op het moment dat er gebounced wordt krijgt de spammer namelijk de email terug van de server dat het adres niet bestaat.
En jij maar denken dat je goed zit
Jij laat zeker de spam binnenkomen en doet er niets mee, spamfilter haalt ze weg en ze worden gedeleted.
Mooi zo weet de spammer in iedergeval dat het mailadres bestaat.
Dus kanovaarder sjapoo jij weet hoe het hoort terugkaatsen of te wel bouncen, dit is wel de manier.
Op het moment dat er gebounced wordt krijgt de spammer namelijk de email terug van de server dat het adres niet bestaat.
-
kanovaarder
Waarschuwing voor een e-mailbericht.
Hé, voel me helemaal gevlijdt met deze laatste opmerking.
Ik bounce ook altijd elk bericht na eerst de opdracht te hebben gegeven dat een al eerder naar mij verzonden bericht gelijk in de map verwijderde e-mails moet komen.
Dat is dus ook a.h.w. lerend.
Incredimail kan het nog beter door trefwoorden op te geven maar dit is nog niet nodig.
Die paar die ik als nieuw binnenkrijg.
Grootvader
Hé, voel me helemaal gevlijdt met deze laatste opmerking.
Ik bounce ook altijd elk bericht na eerst de opdracht te hebben gegeven dat een al eerder naar mij verzonden bericht gelijk in de map verwijderde e-mails moet komen.
Dat is dus ook a.h.w. lerend.
Incredimail kan het nog beter door trefwoorden op te geven maar dit is nog niet nodig.
Die paar die ik als nieuw binnenkrijg.
Grootvader
-
Moppentappers
k krijg bijna geen spam, en gebruik thunderbird en meld overal waar ik zin in heb me e-mail adres
mocht ik het ooit irritant gaan vinden heb ik temporarly inbox
mocht ik het ooit irritant gaan vinden heb ik temporarly inbox
@vogels
15 jaar op internet dan was je er sneller bij dan ik, want toen zat ik nog 1200 baud modempje op de bbs.
Maar ik vindt het ondenkbaar dat je nog nooit spam hebt ontvangen dan ben je waarschijnlijk de enige ter wereld.
Al laat je nergens een mail adres achter je zal op den duur altijd spam ontvangen zij het weinig.
Ik heb zelf meerdere mail adressen ongebruikt waar mail op terecht komt.
15 jaar op internet dan was je er sneller bij dan ik, want toen zat ik nog 1200 baud modempje op de bbs.
Maar ik vindt het ondenkbaar dat je nog nooit spam hebt ontvangen dan ben je waarschijnlijk de enige ter wereld.
Al laat je nergens een mail adres achter je zal op den duur altijd spam ontvangen zij het weinig.
Ik heb zelf meerdere mail adressen ongebruikt waar mail op terecht komt.
Krijg je van mij een prijs
Dan ben ik toch erg benieuwd hoe je dat voor mekaar krijgt.
Statistisch gezien is het nml. onmogelijk dat je geen spam krijgt.
Er worden per dag 12,4 miljard spam mails verstuurd.
Er zijn 1,2 miljard geschatte computers wereldwijd die een internet aansluiting hebben.
Laat nou zo'n 30% aankomen praat je toch over 3 spam mailtjes per computer per dag.
Dit is wel een leuke om een kansberekening op los te laten. Zal eerdaags eens aan de slag gaan.
Virussen heb ik persoonlijk ook geen last meer van.
Draai ook een antivirus, maar bij mij is de voornaamste reden dat ik er nog een server tussen heb draaien die alles eruit filtert.
Dan ben ik toch erg benieuwd hoe je dat voor mekaar krijgt.
Statistisch gezien is het nml. onmogelijk dat je geen spam krijgt.
Er worden per dag 12,4 miljard spam mails verstuurd.
Er zijn 1,2 miljard geschatte computers wereldwijd die een internet aansluiting hebben.
Laat nou zo'n 30% aankomen praat je toch over 3 spam mailtjes per computer per dag.
Dit is wel een leuke om een kansberekening op los te laten. Zal eerdaags eens aan de slag gaan.
Virussen heb ik persoonlijk ook geen last meer van.
Draai ook een antivirus, maar bij mij is de voornaamste reden dat ik er nog een server tussen heb draaien die alles eruit filtert.
-
kanovaarder
Waarschuwing (voor de mindere PC-experts).
Tsja, er zijn er altijd bij die "het al zolang doen"en "nooit spam krijgen".
Welnu, broekies! Wel eens van Technet gehoord?
Nou, ik heb daarmee gewerkt en inderdaad was het daar onmogelijk om spam binnen te krijgen.
En dan tenslotte;
ik heb de zeer sterke indruk dat vooral dit Tros-Radarforum vaak wordt bezocht door mensen die graag stoken daarbij het jokken en afzeiken van mensen niet schuwen.
Het bericht: "Ik heb nog nooit spam gekregen" schaar ik onder die afzeikberichten, ook wel forumvervuiling genoemd.
Grootvader die zich niet achter steeds wisselende nicknames verbergt!
Tsja, er zijn er altijd bij die "het al zolang doen"en "nooit spam krijgen".
Welnu, broekies! Wel eens van Technet gehoord?
Nou, ik heb daarmee gewerkt en inderdaad was het daar onmogelijk om spam binnen te krijgen.
En dan tenslotte;
ik heb de zeer sterke indruk dat vooral dit Tros-Radarforum vaak wordt bezocht door mensen die graag stoken daarbij het jokken en afzeiken van mensen niet schuwen.
Het bericht: "Ik heb nog nooit spam gekregen" schaar ik onder die afzeikberichten, ook wel forumvervuiling genoemd.
Grootvader die zich niet achter steeds wisselende nicknames verbergt!
-
ikbenik
Spam, een echte plaag.
Het kan inderdaad dat sommige mensen geen spam krijgen.
Hun e-mail adres is dan nog niet op internet geweest.
Er zijn ook mensen die zeggen dat ze hun e-mail adres nooit op internet gezet hebben en plotseling overspoeld worden met spam.
Vaak worden op computers die besmet zijn met spyware alle aanwezige e-mail adressen verzameld en naar de bron van die spyware gestuurd. Op die manier verzamelen ze veel e-mail adressen en die gaan ze dan bestoken met ongewenste reclame.
Er zijn altijd sukkels die dan op die reclame ingaan en erop reageren.
Een andere veel gebruikte methode om e-mail adressen te bemachtigen is internetsites afspeuren naar geplaatste e-mail adres.
Zou je hier op de site een e-mail adres plaatsen
(bijvoorbeeld: [email protected]) dan zal dit e-mail adres door zoekbots gevonden worden en dan wordt er spam naar dit adres gestuurd.
Daarom is het zeer onverstandig om overal het e-mail adres op internet te plaatsen.
Opmerking:
het e-mail adres dat ik geplaatst heb is een fictief adres. Dus het bestaat niet.
Het kan inderdaad dat sommige mensen geen spam krijgen.
Hun e-mail adres is dan nog niet op internet geweest.
Er zijn ook mensen die zeggen dat ze hun e-mail adres nooit op internet gezet hebben en plotseling overspoeld worden met spam.
Vaak worden op computers die besmet zijn met spyware alle aanwezige e-mail adressen verzameld en naar de bron van die spyware gestuurd. Op die manier verzamelen ze veel e-mail adressen en die gaan ze dan bestoken met ongewenste reclame.
Er zijn altijd sukkels die dan op die reclame ingaan en erop reageren.
Een andere veel gebruikte methode om e-mail adressen te bemachtigen is internetsites afspeuren naar geplaatste e-mail adres.
Zou je hier op de site een e-mail adres plaatsen
(bijvoorbeeld: [email protected]) dan zal dit e-mail adres door zoekbots gevonden worden en dan wordt er spam naar dit adres gestuurd.
Daarom is het zeer onverstandig om overal het e-mail adres op internet te plaatsen.
Opmerking:
het e-mail adres dat ik geplaatst heb is een fictief adres. Dus het bestaat niet.
Ik dacht dat ik geen spam kreeg, maar ik keek in de speciale box, ruim 3000 per dag!
Dus dankzij goede filters komt 99,9 % niet aan, en retour, nee, ik reageer, maar alle mail die hierna komt word wel herkend, dus ze denken dat het adres werkt, maar in werkelijkheid veroorzaken ze alleen verstopte kabels, onnodig verkeer, en mijn tip, vraag info, dan moeten ze extra reageren, want ze denken een klant te hebben,
de vraag is meestal;
Helaas was Uw mail onduidelijk, maar heb wel intresse, stuur mij extra info!
en dan in engels, dus zij reageren voor niets, of de pc vraagt om korting bij grotere afname's..
dan willlen zij verkopen en vullen dus mijn spambox, ik doe niets,en zij werken voor niets!
Dus dankzij goede filters komt 99,9 % niet aan, en retour, nee, ik reageer, maar alle mail die hierna komt word wel herkend, dus ze denken dat het adres werkt, maar in werkelijkheid veroorzaken ze alleen verstopte kabels, onnodig verkeer, en mijn tip, vraag info, dan moeten ze extra reageren, want ze denken een klant te hebben,
de vraag is meestal;
Helaas was Uw mail onduidelijk, maar heb wel intresse, stuur mij extra info!
en dan in engels, dus zij reageren voor niets, of de pc vraagt om korting bij grotere afname's..
dan willlen zij verkopen en vullen dus mijn spambox, ik doe niets,en zij werken voor niets!
@kanovaarder
Ik kan zelf inderdaad ook niet tegen de opmerkingen van ik krijg nooit spam, en heb nooit last van virussen.
Maar waar heb je op TechNet gezeten voor zo ver ik weet was het een project in azië. Die zo'n beetje alles cencureerde, vandaar ook geen spam.
Dit was eigenlijk een soort intranet die via een satverbinding een link met het echte internet had.
Kan me vergissen maar dit kan ik me er nog van herinneren.
Ik kan zelf inderdaad ook niet tegen de opmerkingen van ik krijg nooit spam, en heb nooit last van virussen.
Maar waar heb je op TechNet gezeten voor zo ver ik weet was het een project in azië. Die zo'n beetje alles cencureerde, vandaar ook geen spam.
Dit was eigenlijk een soort intranet die via een satverbinding een link met het echte internet had.
Kan me vergissen maar dit kan ik me er nog van herinneren.
-
kanovaarder
Technet.
Technet had niets met Azië van doen maar een netwerk tussen Universiteiten waar ook de gewone computeraar gebruik van kon maken.
De grote beperking was wel dat je er alleen tekst mee kon verzenden en ontvangen.
Dit ging met een klein programma'tje waarin je de tekst invoerde. Dit werd gecomprimeerd en 's nachts verzonden naar diegene die je als ontvanger had aangegeven.
Dan kreeg de ontvanger het bericht, kon terugschrijven en zo via die weg weer terugzenden.
Wat ik mij niet meer kan herinneren, maar dat moest haast wel, dat je ook algemene berichten kon ontvangen en daarop reageren zoals bijvoorbeeld nu nog in nieuwsgroepen zoals Google dit heeft.
Het negatieve was wel dat er een beheerder achter zat die jou berichten naar willekeur kon tegenhouden zoals nu nog in ondemokratische fora.
Uit dit Technet is overigens dit internet ontstaan.
Voldoende geïnformeerd?
uit: Grootvader vertelt.
Technet had niets met Azië van doen maar een netwerk tussen Universiteiten waar ook de gewone computeraar gebruik van kon maken.
De grote beperking was wel dat je er alleen tekst mee kon verzenden en ontvangen.
Dit ging met een klein programma'tje waarin je de tekst invoerde. Dit werd gecomprimeerd en 's nachts verzonden naar diegene die je als ontvanger had aangegeven.
Dan kreeg de ontvanger het bericht, kon terugschrijven en zo via die weg weer terugzenden.
Wat ik mij niet meer kan herinneren, maar dat moest haast wel, dat je ook algemene berichten kon ontvangen en daarop reageren zoals bijvoorbeeld nu nog in nieuwsgroepen zoals Google dit heeft.
Het negatieve was wel dat er een beheerder achter zat die jou berichten naar willekeur kon tegenhouden zoals nu nog in ondemokratische fora.
Uit dit Technet is overigens dit internet ontstaan.
Voldoende geïnformeerd?
uit: Grootvader vertelt.
-
resp00112469
Spam komt bij mij ook regelmatig binnen. Zelfs krijg ik soms mails die zijn verzonden met mijn e/mail adres of dat van mijn ex schoondochter!
Deze komen dan in een andere box binnen, dus van de goed gekeurde
berichten.
Andere worden in de normale box ontvangen en daar is een passende remedie voor, select>shift/delete>enter.
Vandaag kreeg ik er eentje van een onbekende verzekeraar, op mijn naam gesteld, wist dat ik een hond heb en bovendien de naam van het beestje en dat snap ik niet. Ik heb nergens een e/mail adres achter gelaten, dat doe ik dus nooit, maar heb wel een foto van de hond op een up-load staan echter zonder naam of e/mail adres en voor mij is het een raadsel hoe men deze gegevens heeft kunnen achterhalen.
Vr. Gr. Hans.
Deze komen dan in een andere box binnen, dus van de goed gekeurde
berichten.
Andere worden in de normale box ontvangen en daar is een passende remedie voor, select>shift/delete>enter.
Vandaag kreeg ik er eentje van een onbekende verzekeraar, op mijn naam gesteld, wist dat ik een hond heb en bovendien de naam van het beestje en dat snap ik niet. Ik heb nergens een e/mail adres achter gelaten, dat doe ik dus nooit, maar heb wel een foto van de hond op een up-load staan echter zonder naam of e/mail adres en voor mij is het een raadsel hoe men deze gegevens heeft kunnen achterhalen.
Vr. Gr. Hans.
@Kanovaarder
Had ik toch een ander technet in gedachten ik heb het net nog even via wikipedia opgezocht.
Ik zat toch nog redelijk in de buurt http://en.wikipedia.org/wiki/TechNet_%2 ... network%29
Toch weer een gevalletje meerdere netwerken zelfde naam.
Maar wat jij omschrijft lijkt inderdaad erg op het BBS systeem.
Deze was in het begin ook alleen maar voor het uitwisselen van teksten, later konden er foto's en filmpjes worden afgehaald.
En tevens begon ook de enorme verspreiding van het Junkie virus.
Die zo'n beetje op elke computer te vinden was.
Had ik toch een ander technet in gedachten ik heb het net nog even via wikipedia opgezocht.
Ik zat toch nog redelijk in de buurt http://en.wikipedia.org/wiki/TechNet_%2 ... network%29
Toch weer een gevalletje meerdere netwerken zelfde naam.
Maar wat jij omschrijft lijkt inderdaad erg op het BBS systeem.
Deze was in het begin ook alleen maar voor het uitwisselen van teksten, later konden er foto's en filmpjes worden afgehaald.
En tevens begon ook de enorme verspreiding van het Junkie virus.
Die zo'n beetje op elke computer te vinden was.
-
kanovaarder
Technet/bbs
na mijn verklaring over dat Technet zag ik ook een bekende lettercombinatie BBS.
En inderdaad zou dit technet waar ik op doel best weleens zo'n bbs-systeem zijn geweest.
Een vorm van communicatie die door verschillende groepen zoals computerclubs (o..a. HCC) toen werden aangeboden.
Maar goed, ik was er in ieder geval vroeg bij.
Vanaf de NCR Centurion 1000 en 2000 met resp. 32 Kb geheugen en 64 Kb geheugen. (zichtbaar ook voor het blote oog!! Allemaal kleine magneetringetjes waar omheen door nijvere dametjes de koperen verbindingen weefden.
De Century 1000 was 320.000,- gulden ex aanpassing werkruimten en de Century 2000 360.000,- gulden.
Mijn eigen eerste ( 2-e hands) computer een XT (Philips) waarop Windows 1.1. op draaide.
De eerste echte (en eigenbouw op de computerclub; een 386-er) bestaat- en werkt nog steeds.
uit:
Grootvader kletst maar door
na mijn verklaring over dat Technet zag ik ook een bekende lettercombinatie BBS.
En inderdaad zou dit technet waar ik op doel best weleens zo'n bbs-systeem zijn geweest.
Een vorm van communicatie die door verschillende groepen zoals computerclubs (o..a. HCC) toen werden aangeboden.
Maar goed, ik was er in ieder geval vroeg bij.
Vanaf de NCR Centurion 1000 en 2000 met resp. 32 Kb geheugen en 64 Kb geheugen. (zichtbaar ook voor het blote oog!! Allemaal kleine magneetringetjes waar omheen door nijvere dametjes de koperen verbindingen weefden.
De Century 1000 was 320.000,- gulden ex aanpassing werkruimten en de Century 2000 360.000,- gulden.
Mijn eigen eerste ( 2-e hands) computer een XT (Philips) waarop Windows 1.1. op draaide.
De eerste echte (en eigenbouw op de computerclub; een 386-er) bestaat- en werkt nog steeds.
uit:
Grootvader kletst maar door
Was je er lekker optijd bij, ik ben zelf met de sinclair en de Zx spectrum begonnen.
Mijn eerste pc was ook een philips de 9611 als ik me niet vergis, met zo'n mooi amber beeldscherm.
En schrik niet 640kb geheugen en wel 2 10Mb harde schijven.
Leuke van dit ding was wel de turboknop, van 4,77 Mhz naar 8Mhz.
Jaartje gehad en overgestapt naar een Amiga500 en Atari 1040St was veel met muziek bezig.
Mijn eerste pc was ook een philips de 9611 als ik me niet vergis, met zo'n mooi amber beeldscherm.
En schrik niet 640kb geheugen en wel 2 10Mb harde schijven.
Leuke van dit ding was wel de turboknop, van 4,77 Mhz naar 8Mhz.
Jaartje gehad en overgestapt naar een Amiga500 en Atari 1040St was veel met muziek bezig.