LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is een redelijke oplossing bij verkeerd geleverde produc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
DaanM

Wat is een redelijke oplossing bij verkeerd geleverde produc

Ongelezen bericht door DaanM »

Ik heb bij Azerty een netbook besteld maar er zat een kleinere accu bij dan beschreven in de web shop.
Het bestelde product is
http://azerty.nl/1-1245-195605/packard- ... tech_specs
waar bij de specificaties toen nog 6 cell accu met een capaciteit van 5400mAh stond.

Ze hebben er echter een 3 cell accu met capaciteit van 2200mAh bijgeleverd.

ik heb dus een Packard Bell dot netbook met een 3 cell accu met een capaciteit van 2200mAh ontvangen.

De betreffende accu de ik erbij wil heeft Packard Bell weldegelijk:
http://support.packardbell.com/nl/item/ ... tform_nebo

Ik heb ze vriendelijk verzocht alsnog de juiste accu bij te leveren. Echter ze vertellen een fout gemaakt te hebben en bieden mij 25 euro korting aan of ik mag het product kosteloos terug sturen. Maar ja dan heb ik dus uiteindelijk niet heb product wat ik wilde en ben ik vele dagen verder weer terug bij af.
Ik ben dan ook van mening dat zijn mij gewoon het juiste product moeten leveren zoals ook omschreven stond op hun website. Heb ik hierin gelijk? of is de door azerty geboden oplossing redelijk?

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.

alfatrion

Re: Wat is een redelijke oplossing bij verkeerd geleverde produc

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je een kopietje gemaakt van het aanbod? Nu staat er 3 cels en 5200 mAh. (Als ik een online overeenkomst sluit, maak ik van alle pagina's een plaatje.)

Men erkent in ieder geval de fout, en het is mogelijk om te leveren, dus je mag nakoming eisen. Dit is anders wanneer je geweten moest hebben dat ze een fout hebben gemaakt. Maar dat speelt hier niet.

DaanM

Ik heb inderdaad een kopietje opgeslagen, en men erkent de fout, echter ze gaan voorlopig niet in op mijn eis om alsnog de juiste accu te leveren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je opties zijn dan a) het product terug sturen b) de korting accepteren c) onderhandelen om meer te krijgen d) naar de kantonrechter te gaan (zonder advocaat)

http://rechtenforum.nl/forum/thread/tit ... 05/#152905

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Met de 6 cell komen gewicht en grootte niet meer overeen, je zou kunnen vragen of ze een 6 cell kunnen leveren met hetzelfde gewicht en afmeting als de 3 cell.

SKU en EAN op de site van Salland kloppen wel met de meegeleverde accu en gewicht (dat had je zelf waarschijnlijk al gezien):

http://www.hardware.info/nl-NL/productd ... ewproduct/

DaanM

Ik had inderdaad al gezien dat er versies met 3 cell accu waren en versies met 6 cell accu.

Daarom heb ik bij de bestelling specifiek aangegeven:
Ik ga ervan uit dat dit product inderdaad de Packard Bell dot met 6 cells accu is zoals beschreven bij de tab technische specificaties. (dit omdat er ook versies met een kleinere accu in omloop schijnen te zijn.)

Daar hebben ze alleen niets mee gedaan en zonder mij te informeren dus de verkeerde versie toegestuurd.
Het gaat me natuurlijk niet om het aatal cellen maar om de capaciteit. (de 6 cell heeft een capaciteit van c.a. 5400mAh en de 3 cell een capaciteit van 2200mAh.

en qua gewicht loopt die grotere accu helemaal niet zo hard op dat dat omhoog afgerond naar 2 kg wordt.
Maar ja je hebt een punt, dat had ik kunnen bekijken, wat ik niet gedaan heb. In plaats daarvan heb ik de leverancier daar bij de bestelling op geattendeerd. Hij had toch in plaats van 2 dagen wachten en mij dan een verkeerd product opsturen gelijk kunnen laten weten dat hij mij het gewenste product schijnbaar niet kan leveren?

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Ben ik helemaal met je eens. Het is hun fout.

Wel komen alle andere specs zoals gewicht, afmeting en artikelnummers overeen met de 3 cell.

Ook erg onduidelijk van PB: http://www.packardbell.nl/products/netb ... -1593.html

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Het is redelijk dat je alsnog de goede accu krijgt. Deze is immers beschikbaar en kan zo in jouw laptop worden ingeklikt.

Enfin het is natuurlijk de vraag of ze dit accepteren. Kantongerecht is weer zo een gedoe voor deze kleinigheid

Gesloten