Na de eerdere berichten over het feit dat een computersysteem met Windows in het kader van het Windows Genuine Advantage-programma elke dag contact zoekt met servers van Microsoft, heeft de softwaregigant besloten om toch maatregelen te nemen.
Het bedrijf heeft gezegd het WGA-programma zodanig aan te passen dat een computer met Windows XP in de toekomst nog maar eens in de twee weken contact op zal nemen met de servers van Microsoft. Later dit jaar, wanneer WGA Notifications wereldwijd zal worden ingezet, zal het programma helemaal geen conctact meer opnemen met het moederbedrijf. Ook liet de Microsoft-woordvoerder weten dat er geen informatie van betekenis wordt uitgewisseld wanneer het programma contact opneemt met de servers. Informatie over het systeem waarop Windows XP is geïnstalleerd wordt alleen verzonden bij de eerste controle. De vervolgchecks bestaan alleen uit het downloaden van een nieuw bestand met instellingen. Het Windows Genuine Advantage-programma werd in september 2004 geïntroduceerd en werd geleidelijk uitgebouwd. Eerst werd alleen de legaliteit van een Windows-installatie gecontroleerd wanneer de gebruiker bepaalde bestanden van Microsoft wilde downloaden. Sinds eind 2005 verspreidt Microsoft het WGA Notifications-programma dat automatisch de Windows-versie controleert op legaliteit.
Ik heb dat *#@#&@# programmaatje (WgaTray.exe) mooi van de harde schijf gehaald. Deze staat in de windows map en als ik me niet vergis in de system32 map.
Gewoon weghalen en weg is het probleem.
Tabee Microsoft! Toedeloe, Ajuu, Aufwiederschnitzel!
Dat klopt natuurlijk helemaal! WGA staat alleen maar op de computers met een legale key. Hoewel ik vrees dat weggooien een tijdelijke maatregel is omdat microsoft ook daar wel weer iets op vind. Persoonlijk heb ik er niets op tegen om te laten controleren of mijn Windows Legaal is. Maar elke dag even kijken of het nog steeds in orde is lijkt wel heel overdreven en duidt op andere doeleinden.
WGA staat ook op een illegale copie van windows. Krijg je regelmatig een schermpje voor je neus dat je windows moet kopen. Na 5 seconden kun je die wegklikken
Dat weet ik wel, Maar de WGA die bij een legale versie aanwezig is merk jijzelf helemaal niets van. Als je het binnen hebt gehaald en de versie is niet legaal ,dan krijg je die popups die jij bedoelt , echter anders merk je het niet behalve dat WGA zich iedere dag terugmeld naar microsoft en dat vind ik teveel van het goed.Ik zeg meteen dat ik geen medelijden heb als een ilegale kopie Wordt ondekt.Mijn vriend gaf bijna €2000.- voor een goede en ook snelle computer, De software mag niets kosten en moet Illegaal zijn. En dat voor nog geen €99.- want dat kostte mij een legale oemversie van XP home NL.Bij aankoop van mijn nieuwe pc natuurlijk.
WGA kun je zo verwijderen als deze geinstalleerd staat.
Ik heb een legale versie van windows 2x geinstalleerd staan.
De 2e is dus illegaal.
Geen WGA erop en werkt perfect en ik heb nog nooit een popup gehad dat ik niet legaal bezig zou zijn.
Vraag me af wanneer een genie/whitehacker (NIET cracker, lees definitie van hacker op wikipedia) een router/lan opzet die al het netwerk verkeer leest zodat bij een nieuwe XP installatie je kan uitvogelen wat WGA nu precies doet.
Daarna gewoon al het verkeer routen naar je andere computer en illegaal de computer activeren.
Bye bye WGA ik snap nog steeds niet wat bepaalde bedrijven proberen te berijken, doe mij maar linux of bsd ofzo