LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie adviseert me over welke scanner (MFP) aan te schaffen?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
RoelofMoorlag

Wie adviseert me over welke scanner (MFP) aan te schaffen?

Ongelezen bericht door RoelofMoorlag »

Ik ben op zoek naar een scanner (of Multifunctional) met in ieder geval:
-> ADF (Sheetfeeder)
-> Duplex (beide kanten van een pagina scannen)
-> Doorzoekbare PDF's kunnen genereren (dmv OCR)
-> Dit laatste bij voorkeur ook stand allone, dus zonder tussenkomst van de computer

Ik had de Canon MX 885 in gedachten. Die kon dit alles hoewel ik van het laatste punt niet zeker ben. Echter is het apparaat opgevolgd door de MX 715 en de MX895 en volgens mij kunnen die geen doorzoekbare PDF's meer maken.
Wie kent deze of andere apparaten die minimaal over de genoemde eigenschappen beschikken?
Roelof

olaf79

Re: Wie adviseert me over welke scanner (MFP) aan te schaffen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

RoelofMoorlag schreef:Ik ben op zoek naar een scanner (of Multifunctional) met in ieder geval:
-> ADF (Sheetfeeder)
-> Duplex (beide kanten van een pagina scannen)
-> Doorzoekbare PDF's kunnen genereren (dmv OCR)
-> Dit laatste bij voorkeur ook stand allone, dus zonder tussenkomst van de computer

Ik had de Canon MX 885 in gedachten. Die kon dit alles hoewel ik van het laatste punt niet zeker ben. Echter is het apparaat opgevolgd door de MX 715 en de MX895 en volgens mij kunnen die geen doorzoekbare PDF's meer maken.
Wie kent deze of andere apparaten die minimaal over de genoemde eigenschappen beschikken?
Roelof
Om advies te kunnen geven is het wel van belang te weten wat je met je MFP wilt. Wil je vooral foto's scannen en printen, of vooral documenten?
Het genereren van pdf's is een kwestie van de juiste software. In principe kan elke scanner dat dus al dan niet met extra software.
Veel Multi Functionals kunnen scannen naar SD kaart. Daar heb je dus geen computer voor nodig. Veelal kun je het bestandsformaat (jpg of pdf) zelf kiezen.

Je kunt eens kijken naar de HP photosmart serie.

RoelofMoorlag

Ongelezen bericht door RoelofMoorlag »

Om advies te kunnen geven is het wel van belang te weten wat je met je MFP wilt
Hmm, ik geloof dat ik dat juist explictiet heb genoemd....
Ik heb me namelijk terdege voorbereid en ik zoek dus een scanner die (niet meer maar zeker niet minder) de volgende mogelijkheden heeft:

-> ADF (Sheetfeeder, dat wil zeggen dat het apparaat zelfstandig pagina's kan verwerken. Dit doe je over het algemeen niet met foto's....)
-> Duplex (beide kanten van een pagina scannen. Hiervoor geldt hetzelfde, gewenst voor documenten en dus niet voor foto's)
-> Doorzoekbare PDF's kunnen genereren (dmv OCR). Ik heb OCR software waarmee dit kan maar ik wil in zo weinig mogelijk handelingen scans kunnen maken die doorzoekbare PDF's als resultaat hebben. Vandaar ook mijn laatste wens;
-> Dit laatste bij voorkeur ook stand allone, dus zonder tussenkomst van de computer. Ik weet namelijk dat veel MFP's zonder tussenkomst van de computer naar een USB stick of ander geheugenmedium kunnen scannen. Eigenlijk precies wat ik wil. Alleen moeten het wel doorzoekbare PDF's zijn en moet de OCR software dus in het apparaat ingebouwd zitten. Veel bedrijfsMFP's kunnen dit al maar ik zoek dus iets op de consumentenmarkt. De vraag heb ik hier op het forum neergezet in de hoop dat iemand anders de speurtocht al eens heeft gemaakt anders zit er inderdaad niets anders op dat zo op het oog veelbelovende apparaten aan een minitieus vergelijkend onderzoek te onderwerpen....

AbraxaxCom

Ongelezen bericht door AbraxaxCom »

Er zijn eigenlijk twee smaken:

01. Een goedkope MFP met ADF en deze combineren met PC software (O.a. Nuance PDF convertor, deze doet ook OCR) en maakt de documenten doorzoekbaar.
02. Een alles in een apparaat (scanner, ADF met ingebouwde software); Canon DR 2580C (is een oudere versie) is een dergelijk apparaat. De meest recente op de markt voor licht zakelijk is de Fujitsu ScanSnap ix500. Hier zit veel handige software bij.

Als je eenmaal de PDF documenten hebt kun je ze op een schijf zetten die vanuit een desktop search tool eenvoudig te vinden zijn. Copernic Desktop Search Pro werkt heel goed om documenten en e-mail te vinden.

Heb je heel veel documenten (met meerdere mensen die toegang moeten krijgen), dan moet je gaan kijken naar meer organisatie zoals eenvoudig scannen met workflow en deze combineren met een Document Management Systeem; Deze geeft naast een vrije tekst zoekfunctie ook meerdere tags aan een document zodat je deze eenvoudig in verschillende mappen kunt zetten.

Veel succes Ronald Jansen

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Voor converteren van ingescande tekst naar nuttige uitdoor zonder te veel moeite zou ik aanraden te kijken naar modellen van Canon met OCR ondersteuning. De OCR software is erg goed, en verbaast mij weinig als dit gewoon door Nuance gemaakt is.

Voor speciefieke modellen geen advies helaas, ik krijg zo'n 1x per 3 maanden een klant voor een scanner, en dit is dan altijd op het gebied van foto's.

Heb geen ervaring met OCR software van HP of Epson.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

@RoelofMoorlag

Ga voor een Canon, voor de meeste machines krijg je compatibel cartridges, die het goedkoopste zijn tegenover de andere merken.
Het advies voor HP te kijken, vind ik persoonlijk de duurste oplossing, wat de cartridges betreft.

Google op een van de merken, en je ziet het verschil.
succes

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:@RoelofMoorlag

Ga voor een Canon, voor de meeste machines krijg je compatibel cartridges, die het goedkoopste zijn tegenover de andere merken.
Het advies voor HP te kijken, vind ik persoonlijk de duurste oplossing, wat de cartridges betreft.

Google op een van de merken, en je ziet het verschil.
succes

Eeuhhh waar staat dat TS spreekt over cartridges ??? TS vraagt om specifieke print, scan mogelijkheden.

@RoelofMoorlag

Aangezien je best wel specifieke wensen hebt, is het niet wijzer om een speciaalzaak hiervoor te bezoeken bv officecenter, staples.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb zowel een Canon mfp gehad, als nu een HP, maar voor de OCR functie zou ik toch ook voor de Canon gaan, die is gewoon heel solide. De goedkopere consumenten producten van Canon doen het OCR stuk overigens allemaal op de aangesloten PC, niet de machine zelf.

Gesloten