LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WIFI verbinding werkt niet (Windows 7) of Ubuntu?
-
WIFI verbinding werkt niet (Windows 7) of Ubuntu?
Heb een WIFI USB STICK. Alle apparaten werken uitstekend op mijn WIFI netwerk. Maar bij de WIFI-USB STICK wil hij maar geen verbinding krijgen. Windows komt met een melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met dit netwerk. Vervolgens komt Windows "problemen oplossen" in beeld. Maar meestal biedt dat bij Windows geen oplossing. De signaalsterkte is goed. Ik zie wel daarbij dat hij het verkeerde beveiligingsoptie kiest namelijk WEP die hij pakt. Die selecteert hij automatisch. Normaliter is het zo dat een WIFI gelijk de juiste coderingsinstellingen pakt? Wanneer ik handmatig de juiste instellingen overneem dan komt er een andere foutmelding in beeld: De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.
Echter ik heb alles overgenomen van een computer dat wél werkt met het WIFI netwerk. Wat is hier aan de hand?
Echter ik heb alles overgenomen van een computer dat wél werkt met het WIFI netwerk. Wat is hier aan de hand?
Laatst gewijzigd door gezondheid op 30 mar 2015 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: WIFI verbinding werkt niet (Windows 7) of Ubuntu?
welk merk en type wifi usb stick heb je?
Heeft de computer de stuurprogramma's wel geïnstalleerd? Dat wil ook nog wel een probleem zijn. Ik heb dit probleem ook een keer gehad met een wifi stick. heb toen met de bijgevoegde cd het stuurprogramma geïnstalleerd en het werkt daarna perfect.gezondheid schreef:Heb een WIFI USB STICK. Alle apparaten werken uitstekend op mijn WIFI netwerk. Maar bij de WIFI-USB STICK wil hij maar geen verbinding krijgen. Windows komt met een melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met dit netwerk. Vervolgens komt Windows "problemen oplossen" in beeld. Maar meestal biedt dat bij Windows geen oplossing. De signaalsterkte is goed. Ik zie wel daarbij dat hij het verkeerde beveiligingsoptie kiest namelijk WEP die hij pakt. Die selecteert hij automatisch. Normaliter is het zo dat een WIFI gelijk de juiste coderingsinstellingen pakt? Wanneer ik handmatig de juiste instellingen overneem dan komt er een andere foutmelding in beeld: De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.
-
Het merk is Sweex. De drivers zitten op de USB-WIFI zelf? Bovendien heb ik de router die WIFI signalen uitzendt gekozen voor alle type opties?
De WIFI-USB STICK heeft wel eventjes kort gewerkt. Maar toen werkte de andere computer niet meer. Ik heb nu de gegevens gekopieerd naar USB flash disk. Dus dan zijn de juiste WIFI instellingen overgenomen. Maar helaas dat werkt dus ook niet.
En het werkt gelukkig, nieuwe driver er opgezet. Dank voor de tip puma73! Je krijgt een bosje bloemen!
De WIFI-USB STICK heeft wel eventjes kort gewerkt. Maar toen werkte de andere computer niet meer. Ik heb nu de gegevens gekopieerd naar USB flash disk. Dus dan zijn de juiste WIFI instellingen overgenomen. Maar helaas dat werkt dus ook niet.
En het werkt gelukkig, nieuwe driver er opgezet. Dank voor de tip puma73! Je krijgt een bosje bloemen!
Welk type sweexgezondheid schreef:Het merk is Sweex. De drivers zitten op de USB-WIFI zelf? Bovendien heb ik de router die WIFI signalen uitzendt gekozen voor alle type opties?
-
LW053. En gelijk een soort virus te pakken omdat ik de computer sinds augustus vorig jaar niet meer een update heb gegeven... Gelukkig met ADW Cleaner weer er af kunnen halen.
Pas je wel op dat je niet ziek wordt van al die WiFi-straling?
-
Helaas krijg ik diezelfde WIFI niet aan de praat met Ubuntu?